voiskohan tohon tehdä jatketta?? ompelijoille kyssäri!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinci

Vieras
sain yhden paidan kaverilta kun sen äiti oli sen sille ostanu ja se oli sille pieni...
marjapuuron värinen trikoopaita jossa on kaulus ja sit n 15 cm "nappilista kauluksesta alaspäin...ei nappeja eli on vaan halkio....
pulmana on lähinnä hihat jotka on kai se 3/4 osaa...päättyy siis 10 cm ranteesta ylöspäin!
paita on aivan ihana ja mulle sopiva mut tunnen itteni "pekko aikamiespojaksi" niitten hihojen takia joten mieitn että sopisko siihen lisäpätkä jotain muuta väriä...
esim valkosta trikoota ne hihan suut ja vaikka sellanen kaitale joka näkys sieltä kaula aukon halkiosta "niin kuin siellä olis toppi alla tms"
tai mustaa...
mut sit kun se matka on n 10 cm mitä pitäs laittaa hihoihin niin näyttääkö ihan tyhmältä...pitäskö siihen tehä joku "röyhelöviritys" tai ostaa vaikka paidan väristä nauhaa ja laittaa se hihansuuhun että sais yhteensopivaksi vai mitä mää tolle teen???

lyhennänkö suosilla siitä lyhyt hihaseksi?

kaikki neuvot olis varteen otettavia!!!kiitos!

Mun silmään ainakin saattais olla aika hassun näköistä, että ns. alla olevan paidan hihaa näkyisi se 10 cm tuon paidan hihan alta. Jos hihaa pitäisi jatkaa vain pari senttiä, niin sitten sopisi noin. Olisiko se parempi, että niitä hihoja lyhentäisi vähän?

Alkuperäinen kirjoittaja Hellu:
Mun silmään ainakin saattais olla aika hassun näköistä, että ns. alla olevan paidan hihaa näkyisi se 10 cm tuon paidan hihan alta. Jos hihaa pitäisi jatkaa vain pari senttiä, niin sitten sopisi noin. Olisiko se parempi, että niitä hihoja lyhentäisi vähän?

mulle ei oikein sovi tuohon "kyynärpää alueelle tulevat hihat eli se on sit ihan kyynärpään yläpuolelle lyhenettävä...
olisko sit joku pitsi röyhelö jatke minkään näkönen...tai sen tapanen kun ennen oli röyhelöpaidoissa sellanen kellotettu jatke??tykkäisin että tuo sais olla pitkähihanen kun on niin kivan näkönen päällä muuten

Alkuperäinen kirjoittaja Hellu:
Mahtaisko saada yhtään lisäsenttiä paidan omaan hihaan ratkomalla se olemassa oleva ommel ja tekemällä sen käännöksen pienemmäksi?

ei oo kuin n 2-2.5cm käänne...silti jää hassuksi pituudeksi...tuo ei meinaan oikein ole edes se 3/4 osa hihakaan mulle...näyttää kuin olis liian lyhyeksi kutistunut lähinnä...

No jos alkaisin jatkamaan niin reilusti erivärisellä, kun just prikulleen samaa ei kuitenkaan löydy. Ja toi vois olla ihan kiva jos tekee niin että olevinaan olis toinen paita tms siellä alla. Vähä vaikee aatella ku ei oo kuvaa paidasta. Jos se on sellanen arkipaita niin en ehkä röyhelöitä laittais, mut jos on vähä hienompi niin sit vois laittaaki.

Ja mä muuten opin töissä ollessa tykkäämään 3/4 hihoista. Ne on kätevät. Mut ei kaikki tietenkää tykkää kaikesta.

Leikkaa paitapuserosta hihat 15 cm matkalta ja surauta kiinni. Samoin jos haluat näyttävyyttä kaula-aukkoon, niin leikkaa paitapuseron kaulukset ja surauta ne kaula-aukkoon kiinni. Näyttää kuin olisi se pusero kokonaan alla ja saat samalla hihoihin kaipaamaasi lisäpituutta!
Jos puserossa kaula-aukossa halkio, niin leikkaa paitaa sen verran enemmän, että halkiostakin näkyy paitapuseroa...

Alkuperäinen kirjoittaja ompelija:
Leikkaa paitapuserosta hihat 15 cm matkalta ja surauta kiinni. Samoin jos haluat näyttävyyttä kaula-aukkoon, niin leikkaa paitapuseron kaulukset ja surauta ne kaula-aukkoon kiinni. Näyttää kuin olisi se pusero kokonaan alla ja saat samalla hihoihin kaipaamaasi lisäpituutta!
Jos puserossa kaula-aukossa halkio, niin leikkaa paitaa sen verran enemmän, että halkiostakin näkyy paitapuseroa...

mut sopiiks se jos on kahet kaulukset...tuossa kun on omat kaulukset jo ennestään ja halkio on melkein rintojen väliin saakka mut ei aukee kovin avonaiseksi kun on tehty saman tapasesti kuin jos olis nappeja varten laitettu eli on vaan anpinlävet ja napit jääny laittamatta!!

Yhteistyössä