voiskohan ehkäistä diabeteksen puhkeamista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elviira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elviira

Vieras
ihan vain jos aloita "uuden" elämän?
mä pelkään että mulla on diabetes, oireet viittaavat niin hyvin.
en ole ollut kokeissa kun kerran raskaus aikana ja silloin arvot olivat erittäin hyvät, aikaa siitä on viitisen vuotta ja n. 10kg vähemmän...
jos aloitan laihduttamaan ja lisään esim. kävelyä niin pystyiskö pitämään diabeteksen poissa tai onko se "menoa" ja lääkityksen tarve?
näin pohdiskelen sunnuntai-illan "ratoksi"

Diabetes kai on juuri niitä sairauksia, joihin liikunta ja ruokavalio eli elämäntaparemontti auttaa parhaiten.

Äitini sai aikanaan tällä tavalla pitkäaikaisen ja säännöllisen astmalääkityksensä vähennettyä sellaiseen tilaan, että ottaa lääkettä vain tarvittaessa.

Vaikka lääkitys olisi jouduttu aloittamaan, liikunta ja laihdutus voi parantaa. Siis voi hyvinkin auttaa tilanteessasi, muutakin liikuntaa olisi hyvä olla kuin kävelyä.

joo, siis edellämainitut vastaukset pitävät paikkansa kakkostyypin diabeteksen suhteen, ykkönen tulee jos on tullakseen, sille ei itse mahda mitään. Eli kun varmaan kakkosta tarkoitit, niin kyllä sen ilmaantumiseen voi ainakin yrittää vaikuttaa elämäntaparemontilla.

Itselläni on ykköstyypin diabetes. Se on sellainen, johon ei voi vaikuttaa mitenkään. Se tulee, jos tulee, eikä ns. muutokset auta. Kakkostyypin diabetekseen käsittääkseni voi vaikuttaa liikunnalla ja ruokavaliolla, kuten täällä taidettiinkin jo mainita.

Yhteistyössä