Voisko tyttö alkaa jo neljännellä luokalla meikkaamaan kouluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Siis vähän ripsaria ja ehkä huulikiiltoa. Viidennellä varmaan ainakin on ihan ok. Mietin vaan millon antaa tytölle luvan meikata, nyt siis kolmannella eikä ole saanut lupaa. Ei nyt hirveesti ole edes kysellyt. Mitään meikkivoidetta tai puuteria ei saa käyttää kun vasta 13-vuotiaana ja ei silloinkaan joka päivä.

Ei, koska meikit on aikuisten asioita. (lievennys---neljäsluokkalainen ei ole teini. kahdeksannella luokalla ehkä kevyttä meikkiä, jos pitää itseään maalata)

Ja lisään vielä saman vanhan lauseen, että lapsena ei saa olla kuin muutamia vuosia mutta aikuisena ehtii sitten olla koko loppuikänsä, joten miettikää tätä kun mietitte, mitä aikuisten asioita hyväksytte lapsillenne ja mitä hyväksymisestä seuraa eli kaverit alkavat haluta myös samaa kuin joku toinen on saanut liian aikaisin....

Tyttö on kyllä sitä mieltä että viimeistään viidennellä luokalla alkaa meikkaamaan. Hän tuntee aika monia viidesluokkalaisia ja heiltä sen mallin on saanut. Aika usea heistä meikkaa.

Ei. Mun tyttöni menee ensi vuonna yläkouluun. Ollen antanut luvan, että sitten saa meikata jos haluaa, hillitysti ja nätisti, omia piirteitä korostaen. Parhaiten onnistunut meikkaus on oikeastaan kuin huijaus. Se ei näy. Opetankin häntä siinä.

Minäkin olin sitä mieltä että vasta yläasteella...mutta kyllä se vaan alkoi nyt vitosella. Pikkasen ripsaria ja huulikiiltoa. Ei onneksi mitään sotamaalauksia :D
Onko se nyt lopulta niin iso asia?
Kannattaa puhua myös ihon puhdistuksesta, liikaa näen tytön kavereita joilla meikkivoide/puuterikerros finnien peittona.

mä meikkasin salaa äidiltäni 5:llä, oikeen ruskeet huulipunat ja vahvat ripsarit. Siis todella järkyt meikit. Huulikiillon laittoon sain luvan äidiltäni, sitä käytin 4:stä eteenpäin (huulirasvan tapainen). Ripsaria ja kajalia käytin sitten väillä seiskalla. Nyt vanhempana mietin, että vaikka kapinoinkin salaa, niin äitini ainakin osoitti, ettei ala-asteikäisen meikkaamista hyväksynyt. Nyt toivon, että olisin äitiäni kuunnellut. Se 7. luokka kuulostaa jo ihan järkevältä. :)

Itse meikkaan paljon ja tykkään siitä mutta lapset aloittakoon sen aikaisintaan yläluokilla. Ja silloinkin huulikiilto, peitepuikko, puuteri, valokynä- linjalla. (Siis jotain näistä, ei kaikkia aina). Huulipunat ja kajalit saa odottaa kunnes on niiden käytön oppinut ettei näytä turpaansaanelta pandalta.

Ala-asteella sallisin meikkaamisen erityistilanteissa (disco tms.) Kouluun meikkaamisen sallisin vasta yläasteella.

Meikkauksesta puheenollen: Mitä mieltä olette kynsilakasta pikkulapsilla?

Mun kuudesluokkalainen alkoi meikata viidennellä luokalla. Laittaa kajalia ja ripsiväriä, joskus luomiväriä. Meikkivoidetta ja puuteria hänellä ei ole, koska nuori iho ei sellaisia kaipaa.

Olen myös opettanut meikinpuhdistuksen iltaisin, hänellä on puhdistusvaahtoa ja kasvorasvaa joita käyttää. Ai niin, ja silmämeikinpoistoainetta.

Meikkaa ihan nätisti, eikä koulustakaan ole valitusta asiasta tullut. Tosin luokallaan meikkaa jo kaikki tytöt. En tiedä, mistä on mallin saanut, koska mä en meikkaa. Mutta on 4-vuotiaasta asti ollut tosi kiinnostunut meikeistä ja silloin toivoikin joululahjaksi "lasten meikkejä", joilla sitten meikkaili kotosalla.

Toinen tyttö, 9-vuotias, ei ole osoittanut mitään kiinnostusta meikkaamiseen tai meikkeihin.

Minäkin olin sitä mieltä että vasta yläasteella...mutta kyllä se vaan alkoi nyt vitosella. Pikkasen ripsaria ja huulikiiltoa. Ei onneksi mitään sotamaalauksia :D
Onko se nyt lopulta niin iso asia?
Kannattaa puhua myös ihon puhdistuksesta, liikaa näen tytön kavereita joilla meikkivoide/puuterikerros finnien peittona.

Mun tyttö on hoitanut ihoaan säännöllisesti siitä lähtien kun finnejä alkoi pukkaamaan, puhdistanut ja myös kosteuttanut.
Mutta oikeastaan epäpuhtaaseen ihoon ei auta kuin oikea ruokavalio.
Raffinoidut tuotteet, lisäaineet ja sokerin mässytys pois. Ihokin kirkastuu saman tien.

[QUOTE="vieras";23805001]Mun tyttö on hoitanut ihoaan säännöllisesti siitä lähtien kun finnejä alkoi pukkaamaan, puhdistanut ja myös kosteuttanut.
Mutta oikeastaan epäpuhtaaseen ihoon ei auta kuin oikea ruokavalio.
Raffinoidut tuotteet, lisäaineet ja sokerin mässytys pois. Ihokin kirkastuu saman tien.[/QUOTE]

Mitä on raffinoidut tuotteet??

Mä aloin meikkaamaan kasiluokalla. Pikkusisko meikkasi kouluun jo tokaluokalla, salaa. Sitten tuli kouluun sääntö että 5-6 luokilla saa meikata. Silti meikkasi salaa ja oli alussa koulun ainoa alle kuudesluokkalainen joka meikkas. Joskus rehtori pakotti pesemään meikit pois, joskus lähetti kotiin.

Mun mielestä ala-asteikäisen ei tarvii kouluun meikata, eri asia kevät- ja joulujuhlat, silloin voi laittaa luomiväriä ja huulikiiltoa. Itse en aio antaa oman tyttäreni meikata kouluun ala-asteella vaikka kuinka "kaverit meikkais" (ja btw, tää on tekosyy mitä itsekin käytin että saan tahtoni läpi, "kun kaikilla kavereillakin on", eikä pidä paikkaansa!)

[QUOTE="vieras";23805128]Ns. puhdistetut, liikaa käsitellyt ja/tai lisäaineita sisältävät. Valkoinen riisi, stagettti, vehnäjauho, murot, ranskanperunat, kalapuikot jne.[/QUOTE]

Siis spagetti, korjaus.

Yhteistyössä