Voisko tämän toisen neuvolalääkärin korvata yksityisellä lääkärikäynnillä?

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Mulla on lapsellinen "ongelma". :D En tahtois mennä meidän neuvolalääkärille. Tulossa siis toinen lääkärintarkastus tähän raskauteen (oisko silloin joku rv 26).

Ei siis mitään muuta syytä kuin se, että mua inhottaa mennä vilauttaa alapäätä lääkärille, joka on samalla meidän omalääkäri ja jolla käy sit koko perhe aina, kun jotain tulee. :snotty: Siis tykkään vaan pitää gynet erillään muista lääkäreistä. :D

Mut mietin, että voiko tota korvata käymällä yksityisellä gynellä? Mitäs kaikkea tuolla kattottiinkaan? =)

Mä käyn kaikki raskaudenajan lääkärikäynnit yksityisellä. Ei siitä tarvii kun vaan ilmoittaa neuvolaan. Ja sit oon pitänyt sitä lääkärinlausuntoa mukana äitiyskortin välissä. Mutta kannattaa mun mielestä mennä gynekologin sijaan perinatologille.

Tottakai voi. Ja mulla kans sama "ongelma", en tykkää että neukkalääkärinä on sama kuin tk:n puolella.
Mutta ei mulle edes tehty tuota lääkärintarkastusta..mulla oli esikoinenkin mukana kun viimeksi olin lääkärin tykönä neuvolassa.

Onpas ihmisillä outoja ongelmia. :) Minua ei haittaa ollenkaan tollainen, että kyseessä on omalaakäri, sillä ei se lääkäri mikään minun kaverini ole. Se lääkäri hoitaa ihmisen kroppaa "paikkaa katsomatta". :D Siis tietty tutkii joka paikan, mutta ihan sama se on, että onko kyseessä kainalo, varvas vai haaroväli.

Yhteistyössä