Voisko olla siitepölyallergiaa? Lapsi 1v 4kk.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Villivadelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Villivadelma

Aktiivinen jäsen
19.08.2005
3 906
0
36
Tyttö on tässä kevään mittaan aivastellut minusta erityisen paljon. Ja nyt muutaman päivän ajan on nenä vuotanut aikalailla, sellaista kirkasta vetistä räkää. Hieroo nenää ja silmiä koko ajan. Silmissä vähän punoitusta.

Mulla itsellä on paha allergia ja nyt kun koivu tekee lehtiä, niin olo on aika kamala välillä. Tuntuu pahalta ajatella jos pienellä on samanmoinen olo. :|

Soitin tänään terveyskeskukseen, sanoivat että noin pienelle ei saa antaa esim. Heinixiä. Käskivät ottaa puheeksi neuvolassa seuraavan kerran. Siihen on kumminkin vielä kaksi kuukautta! :o

itse olen kärsinyt siitepölystä n.7kk ikäisestä lähtien ja en ole tähänkään päivään mennessä löytänyt keinoa joka helpottaisi oireita.nyt ikää 24v.
Mutta älä ainakaan kuivaa pyykkiä varsinkaan vuodevaatteita ulkona,kun niihin niin ihanasti tarttuu se siitepöly.

Alkuperäinen kirjoittaja fakta:
allergialääkärin mukaan EI VOI olla noin pienellä siitepölyallergiaa, tarvitaan kaksi altistumiskautta ennen kuin ko allergia ilmenee.

Minulla todettiin astma elämäni ensimmäisenä keväänä, mukaanlukien siitepölyallergia. En tarkalleen ottaen tiedä, mitä kaikkea oireita minulla oli, mutta ei kuulemma ollut hengenlähtö kaukana. Paha astma siis edelleen ja keväät - alkukesät yhtä tuskaa.

Niin ja tänä kesänä on niin paljon siitepölyä ilmassa, että monet kenellä ei edes ole allergiaa, sairastelevat. Meilläkin kyllä molemmat alle 2v. tytöt aivastelevat ja hinkkaavat sillon tällön kutisevia silmiään, mutta en oo lääkäriin vienyt. Jos alkaa rähmimään niin sitte ainaki päivystykseen. Jos ois allergiaa niin ei semmosen asian kans mitään kuukausia odoteta!! Ihme ajatusmaailma joskus vastaanoton ihmisillä tk:ssa..

allergialääkärin mukaan EI VOI olla noin pienellä siitepölyallergiaa, tarvitaan kaksi altistumiskautta ennen kuin ko allergia ilmenee.

No jos on 1v4kk niin eikö siinä ole jo viime kevät ja nyt tämä toinen kevät?

Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
No mitähän ihmettä toi nyt sitten on. Vahvasti kyllä epäilen sitä allergiaa. Juu pyykit kuivataan sisällä, tukehtuisin varmaan yöllä jos nukkuisin lakanoissa missä on siitepölyä.

...en sanonut olevani samaa mieltä allergialääkärin kanssa :) epäilen meillä samaa, 1v5kk ja epäilin jo viime keväänä.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

on toinen mutta tarvitaan kaksi ja sitten kolmannella kerralla reagoi, näin siis tämä lääkäri sanoin.

Näin munkin laskun mukaan...
Ja siitepölyallergiahan voi olla ristiallergiana esim. joidenkin hedelmien kanssa eli altistumia voi olla useampiakin tuossa ajassa.

Alkuperäinen kirjoittaja kokoko:

Näin munkin laskun mukaan...
Ja siitepölyallergiahan voi olla ristiallergiana esim. joidenkin hedelmien kanssa eli altistumia voi olla useampiakin tuossa ajassa.

eksplisiittisesti sanoi että vasta keväällä 2010 voi ilmetä siitepölyallergia loppuvuonna 2007 syntyneellä lapsellani.

en ihan kaikesta muustakaan ollut ihan samaa mieltä, mutta väliäkö tuolla, ei lääkärit maailmasta lopu.. :)

Meillä on kans 3-veellä melkoiset oireet jotka itseki allergikkona oon tulkinnu siitepölyallergiaks. Meillä täällä on terveyskeskus ja neuvola ihan tukossa lääkäriaikojen suhteen, eli vaihtoehtona on nyt sit päivystys tai yksityiselle meno. Katellaan vielä ens viikko että mitä tapahtuu. Neuvolalääkärille on varattu aika kyllä myös mutta se on vasta heinäkuun alussa eli ei siitä varmaan kauheesti iloa enää siinä vaiheessa oo. Ellei oo heinäallergiaa sit myös...

No meillä ainakin ilmeni tuossa iässä pojan siitepölyallergia eikä lääkäri pitänyt sitä mitenkään ihmeellisenä asiana. Meidän poika on muutenkin allerginen kaikelle. Aerius lääkitys menee nyt toista kevättä ja hyvin auttaa.

Kiitos vastauksista! Tyttö heräsi äsken itkemään... Silmiä ja nenää hankasi ja itki noin. vartin. Myös yskii sellaista kuivaa yskää. Mä soitan huomenna päivystykseen, pakkohan lapselle on lääkettä saada! |O

Yhteistyössä