Voisko olla oireita?

Raskaus oireita!?
Kuinka nopeesti teille on tullu oireita, eli onko ollu tuntemuksia jo kauan enne kun menkkojen pitäis alkaa?

Ja tähän sit voi vastata jo raskaana olevat ja sitä toivovat :)

Mulla jonkinlaisia on, mutta toivon vaan että en vaan kuvittele niitä

-kahvi ei maistu
-tupakka on jäänyt pois ( ihan itsestään, aivan huippu fiilis)
-väsymystä ja uupumista on ollu ilmassa
-vatsassa välillä nippailee
- yks päivä oli etovaa oloa
-välillä särkee selkää
-muutamina päivänä on koskenut päähän ( itsestään on kipu hävinnyt )

ja mulla on nyt kp 23/28 ja pikkukakkonen ois haaveissa :)

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne :)

Mulla on ollut oviksesta asti jomotusta ja nippailua munasarjassa, niin ja selkäsärkyä. Ja vatsan turvotusta ja rintojen kihelmöintiä. Toivoisin kovasti olevani raskaana mutta epäilyttää silti... nyt kp 22/27. Edellisissä raskauksissa en muista tälläisät nippailua, muistan vain että hieman ennen plussausta tiesin olevani raskaana koska pissan haju muuttui ja tuli metallin maku suuhun. Muut oireet tulivat myöhemmin. Piinainen viikko vielä edessä...

Mulla on kp 27/?. Oviksen bongasin tikulla ihan eka yrittämällä 17.11. Seuraavat on mulla ekat luomumenkat ja toiveikkaana odotin jos eivät alkaiskaan... ja tänään testasin negan (testi oli clearbluen herkkä...eli ois varmaan pitänyt jo näkyä?) :(

Oireista: Oviksen jälkeen mulla pisteli n. 1-1,5 viikkoa vatsaa- eri asteista nippailua, ei kuitenkaan kertaakaan kunnolla sattunut. Munasarjojen kohdalla edelleen hiukka nipistelee. Nämä nyt voi tietysti olla ihan normaaleita hormonien lopetuksen jälkeen esiintyviä oireita. Suurin syy miksi ehdin jo toivoa heti tärpänneeksi on nännien muutokset: montgomeryn rauhaset vai mitkä ne nystyrät on, ovat selvästi suurentuneet, vaalentuneet ja hieman laajemmalle levinneet kuin normaalisti. Nännit tosi hellänä ja "nöpöttävät" koko ajan (kiusallista... !) :/ Rinnat eivät ole lainkaan kipeät, mikä on outoa- pillereidenkin kanssa kipeytyivät ennen menkkoja! Nyt siis tätiä odottelen- toiveet meni vissiinkin sitten tältä kierrolta aamulla roskiin :'(

Eli kp on nyt 20/25, dpo 9, ja todella paha olo. Oksettaa, hikoilen kuin sika ja silti kylmä, yöt menee katsellessa tod outoja unia. Herään aamuisin lakanat märkinä. Testasin negan aamulla... Jollain sellasella testillä jossa herkkyys 25, eli ei herkimmällä. Huomenna ajattelin testailla herkimmällä. Pikkukakkonen täälläkin toiveissa, esikoinen 10kk.<3 Ai, ja tekee hullusti mieli teetä. Olen siis kahvin suurkuluttaja normaalisti, mutta nyt tee, aiaiai...:)

Irmeli09
Testasin eilen dpo 11 haalean haamun ja tänään hieman vahvemman "plussan". Vahva usko on siihen, että raskaana ollaan :D . Minulla on tämä kierto ollut selkeästi erilainen kuin edelliset. Dpo 5 minulle iski aika kovat munasarjanippailut pääosin oikealta mutta välillä myös vasemmalta. Oli myös välillä aika voimakkaitakin menkkakipuja. Menkkakivut olivat kovia vielä dpo 6 ja sen jälkeen joka päivä jonkinlaisia nippailuja ja ajoittain erivahvuisia alaselän menkkajuilimisia. Näistä jo arvasin, että jotain siellä tapahtuu koska aikaisemmin minulla ei ole nk. tuntunut missään vaan kroppa on ollut aivan "mykkä". Tuossa su dpo 10 tunsin lattialla uusia verhoja mittaillessani selviä repäisykipuja ja hetkellisiä aika voimakkaitakin vihlaisuja mahassa. Tänään dpo 12 tuli selvä etova olo. En ollut syönyt välipalaa ja verensokerin lasku sai ilmeisesti aikaan tuon oudon lievän etovuuden tunteen. Testaan taas huomenna :D , josko se viiva sieltä päivä päivältä vahvistuisi.

Jacinda minä en oo ikinä käyttäny nuita ovis tikkuja, jotenkii tuntuu että jos sellasee käyttäisin nii ressi vaan nousisi ja sehän ei oo hyväks ollenkaan :(

elizabeta mulla on kanssa ollu nuita hikoilu kohtauksia, tuntuu et hiki haisee ku kissan kusi vaikka en oo tehny sen eteen yhtään mitään, voi kyll johtuu ihan siitä että hormoonit sekasin pillereiden jälkeen ( täällä on siis menossa yk 1) teillä onkii viel pieni muksu, mein esikko on kohta 2 vuotias kova uhmaaja :D

Irmeli09 onnea kovasti plussasta :heart: mulla on kanssa ollu vihlontoja, repäisyjä ( varsinkin kun olen nopeasti noussut ylös tai muutaman kerran yskinyt)

Ootteko kauankin yrittäneet lasta? ja oliko ehkäisyä?

Täällä on nytten yk 1, pillerit jäi pois kuukaus sitten, eli nämä tulevat menkat, jotka toivottavasti ei tule, olisi ekat luomu menkat.

Irmeli09
Zeny: Tänään viiva muuten vahvistunut aivan oikeaoppiseksi plussaksi, ei tarvitse enää puhua haamuista.

Tämä olisi meidän kolmas lapsonen, edelliset 5v ja 2v. Yrityskertoja meni tällä kertaa 4. Ehkäisynä on ollut vain kondomi (ja varmat päivät :LOL: ). Nuo varmat päivät naurattaa minua aina kun tuo pikkukakkonen oli täysi vahinko aikoinaan, nk. varmojen päivien kasvatti :LOL: . Pillerit olivat kyllä käytössä ennen esikon yrittämistä ja silloin tärppäsi kolmannesta yrityskerrasta. Toivottavasti sinullakin on nyt tärpännyt, hyviltähän nuo oireet kuulostaa, tulehan kertomaan sitten kuinka kävi, käyn kurkkimassa. =)

Zeny: meillä ainakin yk1, eli ihan alussa ollaan... Esikoinen tärppäsi ekasta yrityskerrsta, eli peruspessimistinä arvelen tämän kestävän vähän kauemmin...:) Ehkäisynä ennen ollut kondomi, mulle kun ei noi hormonivalmisteet sovi, siinä tulee ehkäisyä tuplaten kun olen niin veemäinen koko ajan niitten kanssa...:D

Tänään siis dpo 10, ja aamupissa kerrätty talteen, nyt vaan odotellaan postia ja testejä...:) Ilmoitelkaas muutkin sitten miltä ne testit näyttää!

Irmeli09 Onnea kovasti oikeasta plussasta :heart: Toivotaan nyt et tärppäis. Mutta luulempa :/

elizabeta Te ootte sit kans alussa niiku mekin. Meillä esikko tärppäs muistaakseni yk2 (en nyt muista ihan varmaks)

Mulla on sellanen homma että, söin ennen esikkoo 3kk ja siit yk 2 tärppäs, alotin uudelleen synnytyksen jälkeen pilsut ja söin niitä 1½ vuotta ja lopetin, pidin 3kk taukoa ja aloitin uudelleen ja söin 2kk nyt on pillerit kokonaan unohettu ja vauva tehtailu alkanu :)

Irmeli09 Tuliko sulla sitä kiinnittymis vuotoa? Monet siitä aina höpöttää, mutta en kyl esikon aikaan huomannu että olisi tullut, toki se on yksilöllistä mutta kumminkii ku sinu plussa o varmaa nii osaisikkohan sinä vastata :) nii ja tunsitko sinä sen kiinnittymisen?

Irmeli09
Zeny: Kiinnittymisvuotoa ei tullut. Tunsin kuitenkin sen kiinnittymisen selvästi. Kivut olivat dpo 5 samankaltaiset kuin oviskivut. Voimakasta kipua varsinkin oikealla puolella, sen lisäksi menkkamaista juilimista, aika voimakastakin välillä.

Irmeli09 jatkuko ne kivut kauankii?

Mua nyt riipoo. Mulla yleensä vihloo lantiota kun menkat ois alullaan, nyt vihloo, en tiiä mitä tää on :ashamed:
Mutta kahvo ei vieläkään maistu, se minuu ihmetyttää. Yleensä olen juonu aina aamusin pari kupillista mutta nytten en ole moneen päivään (varmaan viikkoon) juonut.
voiskohan nuo minu "oireet" johtua pillereitten lopetuksesta?

Minä en ole imettänyt esikoista kun pari viikkoa. Maidon tulo oli niukkaa ja stressiä puukkasi, pikkukakkosen aikaan yritän tehtä parhaani jotta saisin imetettyä, siis sitten kun se pikkukakkonen meille suodaan :)

Mavi Mun kaveri imetti esikkoaan reiluks vuosikkaaks ja silloin hänellä ei ollut ehkäisyä, imetys kun loppui ei mennyt kun pari kk ja hän ilmoitti olevansa raskaana. Ja imetyksen aikaan he sanoivat että vauva tulöee jos on tullakseen ja ei tullut.

Irmeli09
Zeny: Kiinnityskivut olivat kovimmillaan tuolloin dpo 5 ja vielä dpo 6 oli voimakasta menkkajuilimista. Sitten sen jälkeen aina silloin tällöin, ei koko aikaa, mutta kuitenkin päivittäin on ollut kovempaa tai vähemmän kovaa menkkajuilimista alaselässä sekä nippailuita silloin tällöin.

Irmeli09 okkeij, no mulla on juilinu selkää ja lantioo sen minkä kerkiää, en ota ennee selvää mistä johtuu :D

Mulla ois ihan kamala hinku tehä testi, mutta sit jos se on negaa nii mie jään oottelee menkkoja ja revin ressiä siitä jos ne ei ala heti :D
Jos ei oo Maanantai aamuun mennessä alkanu menkat meinasin testailla :)

Zeny; mulla pitäs kans maanantaina alkaa menkat, toivottavasti ei! Jos nyt tulee lisää oireita niin testailen jo viikonloppuna mutta jos ei niin odottelen sitten maanantaihin. Mulla on kyllä kovaa juilimista ollut oviksesta asti mitä ei mielestäni yleensä ole. Joskus on menkat olleet aika oireettomatkin. Voi tietysti olla että hormoonitoimintani vielä reistailee koska lopetin 2v kestäneen imetyksen heinäkuussa. Valitettavasti en usko olevani raskaana jos ei mitään selvempää oiretta ilmene. Vai voisivatko raskaudet oireilla niin eri tavalla... tuo pissan haju ja raudan maku suussa on mulla olleet aina selvät, myös silloin kun tuli km rv 7.

elizabeta onko sulla mikä kp? tuol on sellanen keskustelu missä on plussatestien kuvia, aivan ihania, siis tavan testejähän ne on eikä mitään muotovalioita mutta ihania ne on kun tietää että vauvoja on tulollaan :heart:

Yhteistyössä