voisko olla joku sairaus

• Viestiketjun aloittaja murheellinen äippä
  • Ensimmäinen viesti
murheellinen äippä
kun näkö huononee koko ajan,sumenee siis.
lasit on jo hankittu ja toinen silmä on taas huonontunu kun näen sumeesti sillä lasit päässä ja täytyisi hakea taas kerran vahvemmat lasit.
viimeksi oli toisessa -1.25 ja toinen oli parempi ja tää parempi on nyt sitten sumentunu lisää :(
siis pysyvästi sumentunut näkö.
pelkään et tulen sokeaksi.
silmäpaineet on ok,käynny optikolla kolme kertaa ja en tiedä mitä tehdä.
voiko nuorelle tulla kaihi?
kun oireet viittaa kaihiin,näkö sumenee..
mikä muu sairaus sitä voisi aiheuttaa?
pelkäsin syöpääkin mutta kävin pään kuvauksessa ja aivot ja pää ok,ei mitään löytyny.
sydän on tutkittu,se on ok.
verikokeita otettu ..mistään ei löydy mitään.

myös minua vaivaa akne.siis yhtäkkiä alkanut.
olen jo 26 vuotias ja koskaan en ole kärsiny finneistä ja nyt naama on täynnä paiseita ja finnejä.
myöskin suuhun tulee aftoja ja koko ajan.
niitäkin valitin lääkärissä,sanoi että käytä fluoritonta hammastahnaa yms.

Alan olla epätoivoinen..

tuntuu et oon tosi kipeä mutta ketään ei kiinnosta.

kärsin usein myös kuumeesta ja kurkku kipeenä ja rauhaset turvonneet,siihenkään ei ole mitään löytynyt syytä :(
haluaisin kilpirauhasten tutkimukseen mut lääkärin mielestä ei vielä kannata.
nielurisat on leikattu pari vuotta sitten..nekään ei auttaneet kun hetkeksi näihin kuumetiloihin ja kurkkuun ..

alkaa tuntuu etten enää jaksa tätä kaikkea kun lääkäreitä ei kiinnosta.

5 vuotta sitten olin onnellinen,ei mitään sairauksia,ei silmälaseja kun näkö oli normaali.
ei kuumetta,ei mitään.

onneksi lapset auttaa jaksamaan jotenkin eteenpäin.

Tuota
Kantsisko mennä yksityiselle.
Näkö voi sumeta mm. sokeritasapainon heittelystäkin jne....
Ruokavaliota kannattaa katsoa että onko siinä jotain muutosta tms.
Sulla on jostain syystä kropassa nyt jotain ylimääräistä koska puskee sitä ihon kautta pois.

ap
oon käynny allergiatesteissä,en tiedä onko keliakiaa vai ei mutta se on otettu.täytyykin soittaa terveyskeskukseen ja kysyä tulosta.
kiitos tosta muistutuksesta :)

mulla on otettu pieni verenkuva nyt joka viikko..siitä kyselen sairaalasta tuloksia joulukuun lopussa.

Alkuperäinen kirjoittaja murheellinen äippä:
viimeksi oli toisessa -1.25 ja toinen oli parempi ja tää parempi on nyt sitten sumentunu lisää :(
No tuo nyt ei todellakaan ole millään lailla edes lähellä sokeutta. -1.25 on todella vähän taittovirhettä. Rauhoituhan vähäsen!!! Näkö voi helposti huonontua nopeassa ajassa sitten pysyä pitkään samana.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Alkuperäinen kirjoittaja murheellinen äippä:
No tuo nyt ei todellakaan ole millään lailla edes lähellä sokeutta. -1.25 on todella vähän taittovirhettä. Rauhoituhan vähäsen!!! Näkö voi helposti huonontua nopeassa ajassa sitten pysyä pitkään samana.
no mutta voiko se näin nuorella huonontua ?
siis sumentua?
kun luulin että vain vanhoilla se sumentuu kun tulee kaihi.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no mutta voiko se näin nuorella huonontua ?
siis sumentua?
kun luulin että vain vanhoilla se sumentuu kun tulee kaihi.
Mitä tarkoittaa sumentuminen, siis poistuuko se oikeanvahvuisilla laseilla?
joo,poistuu siis oikeanlaisilla laseilla.kun laitan lasit päähän niin näen tarkasti kauas ja lähelle.
kun otan lasit pois niin jouduin siristelee että näen kunnolla esim: telkkarin tekstin.

Yhteistyössä