Voisko joskus tulla himo johonkin terveelliseen??!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja himotus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

himotus

Vieras
Alkuun haluan tähdentää, että EN ole raskaana, mulle vaan tulee sellasia kausia et syön jotain yhtä ja samaa jonkun aikaa ja on (muka) niin hiton hyvää ja hirvee himo..

Välillä pelkkää löllöks keitettyä makaronia mihin voita ja ripaus suolaa, toisinaan vedän päivätolkulla leipää missä on päällä runsaasti voita ja maksamakkaraa, toisinaan voisin elää hapankorpulla ja nyt oon vetäny kaks päivää riisimuroja o.O

Miksei mulle tuu himoa omenoihin tai porkkanoihin tai rahkaan tai johonkin..?!!

Jotain positiivista edes et en syö mitään makeeta... mut silti :D

*kipittää murokulholle...*

Itse olen kanssa tälläinen himosyöjä, saattaa mennä sulatejuustoa, ja toisena kautena se äklöttää tai homejuustoa ja sitten ei palaakaan. Salaattikausikin oli ja meni. Nyt himoitsen vihreitä kuulia. Mun paha vika on että mulle sitten maistuu se makeakin. Viimeinen kausi oli rahkakausi, jota söin ihan hirväesti. Rahkaa tai turkkilaista jugurttia, raejuustoa ja marjoja. Et oli hyvää ja nyt etoo koko ajatus

[QUOTE="tähtisilmä";25122194]mulla on himo mandariineihin. niitä menee 4 hengen perheellämme viikossa 20 kg[/QUOTE]

20 kiloa?! Siinä määrässä on 6650 kcal energiaa, eli joka päivä mätätte mandariineja n. 250 kcal/perheenjäsen.

Mutta mieluummin tietty mandariineja kuin mässyä.

Itse olen joskus himoinnut kukkakaalia ja selleriä. Hmh.

ihminen ei normaalisti saa himoa terveelliseen ruokaan koska silloinkun ihminen oli lähempänä luontoa terveellinen ruoka oli turhaa ajanhaaskausta, epäterveellinen eli kalorikas ruoka elossapysymisen vaatimus. eli ihminen luonnostaan himoaa ja haluaa runsaskalorisia ruokia, varsinkin nälkäisenä.

[QUOTE="vieras";25122386]Ensimmäisen raskauden aikaan olisin voinut elää pelkällä kurkulla ja pitserian lisukesalaatilla :D Mutta harmi kun ne ei riittäneet pitämään nälkää pois.[/QUOTE]

minä käyn usein pitsalla vain sen salaatin takia :D tosin minulla se tarkoittaa keitettyä kylmää makaroonia ja sitä oranssia kastiketta, eli ei terveellistä sekään.

Välillä koen suurta himoa hedelmäsalaattiin. Varsinkin aina juhlimisen jälkeen sitä olisi saatava saavillinen. Tällä hetkellä himoitsen pehmeitä aprikooseja, niin hyviä vaikken yleensä edes aprikooseista tykkää. Glögihimo oli viikko sitten mutta siitä oli pakko vierottautua, koska rahat ei riitä pullo/päivä kittailuun. Himoitsen välillä myös kunnon dippilautasta, iso kasa porkkanaa, kurkkua, paprikaa, kukkakaalia ja siihen hyvä jogurttipohjainen dippi. Mandariinit ovat kanssa himotuksen kohde, samoin mustikkasoppa ja uunipuuro. Ultimateherkkua on kuitenkin puolijäiset karviaiset ja mustaherukkarahkasta voisin antaa paljon.

Tällä hetkellä himoitsen ruisleipää sitruunapippurilla. Ihan kuola valuu. Jostain syystä myös hampurilaisia tekisi mieli.

Yhteistyössä