Voisko joku selventää mulle tätä hyvän mielen joulurahaa ja joulupuulahjoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KangasP-Akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tee hyvä teko ja samalla itsellesi hyvä mieli ja auta jokaikisen saamasi euro edestä perhettä, joka todella olisi tukea tarvinnut. Täällä kehuskelu turhista avuista voi aiheuttaa oikeasti pahaa mieltä muille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Alkuperäinen kirjoittaja Tollanen löyty...:
Mä veikkaan syyksi kriisitilannetta ja suomennettuna miehen lomautus, vaikkei se kauaa kestänyt mutta eihän neuvola sitä tiedä.

No niin, ei ne kyllä tiedä. Mutta hassua kun monilla kuitenkin lomautukset ihan jatkuvia kun meillä vielä pääsi mies noin "helpolla" että vain viikko kuusta kotona, ei se ihan hirmusti tuloihin vaikuta vielä kun ne saa kuitenkin liitolta sitten...

Ei saa liitolta siinä 7 päivän "omavastuuaika"...

ei tietenkään sitä, mutta siis jos lomautus olisikin jatkunut niin sitten saisi, eli ei tee isoa lovea lompakkoon.

Kuullut kanssa jopa vuoden lomautuksista mutta tosiaan kyllähän se lomautus pitkän päälle vaikuttaisi tuloihin niin se ja varmaan masennus toi teille sen kortin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä veikkaan syyksi kriisitilannetta ja suomennettuna miehen lomautus, vaikkei se kauaa kestänyt mutta eihän neuvola sitä tiedä.

No niin, ei ne kyllä tiedä. Mutta hassua kun monilla kuitenkin lomautukset ihan jatkuvia kun meillä vielä pääsi mies noin "helpolla" että vain viikko kuusta kotona, ei se ihan hirmusti tuloihin vaikuta vielä kun ne saa kuitenkin liitolta sitten...

Ei saa liitolta siinä 7 päivän "omavastuuaika"...

ei tietenkään sitä, mutta siis jos lomautus olisikin jatkunut niin sitten saisi, eli ei tee isoa lovea lompakkoon.

Sun viestistä ymmärsi että aiotte hakea liitolta tolta viikon ajalta korvauksia...

Kuten pari vierasta sanoi niin kannattaa jollain tapaa sen lahjakortin arvosta auttaa oikeasti niitä jotka olis sen tarvinnut. Monilla paha mieli kun ei ole saanut vaikka tarvitsis todella :/

Alkuperäinen kirjoittaja Zaz:
Tee hyvä teko ja samalla itsellesi hyvä mieli ja auta jokaikisen saamasi euro edestä perhettä, joka todella olisi tukea tarvinnut. Täällä kehuskelu turhista avuista voi aiheuttaa oikeasti pahaa mieltä muille.

Mä en mitenkään halua todellakaan kehuskella vaan olen aidosti hämilläni tästä tilanteesta ja on tosi paha mieli lukea miten muilla noin huonoja tilanteita eikä saa mistään apua...
Mutta sen verran epäluuloinen olen, näin virtuaalimailmassa että en lähde tätä kautta avustamaan yhtään ketään jonka oikeaa tilannetta en tiedä. Täällä voi kuka vain vaikka peliriippuvainen surkutella olevansa köyhä ja pistää kaikki rahat peleihin tms turhuuteen. Auttaisin jos oikeasti tietäisin, että kaikki rahat menevät pakollisiin asioihin eikä humpuukeihin.

Kun mä en näistä yhtään tajua mitään.
Siis pitääkö, että tommosen 70?:n kortin saa pistää nimensä johki listaan vai että saa semmosen joulupuulahjan? Täällä mitä oon vähä lukenu niin jossai oli et kirjotti nimen listaan?
Siis mietin vaa, ettäkun meille tuli postissa se kortti, enkä oo missää sanonu et oltas mitenkää erityisen tiukoilla...Nii ei kai meille nyt vaan tuu mitää lahjaa enään mistään?
Tuli niin kumma fiilis siitä kortistakin, että onko tää nyt oikein ja miksi se meille tuli...

MML:ään tai seurakuntaan täytyy olla yhteydessä. Sosku ei ole nyt mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja Zaz:

Mä en mitenkään halua todellakaan kehuskella vaan olen aidosti hämilläni tästä tilanteesta ja on tosi paha mieli lukea miten muilla noin huonoja tilanteita eikä saa mistään apua...
Mutta sen verran epäluuloinen olen, näin virtuaalimailmassa että en lähde tätä kautta avustamaan yhtään ketään jonka oikeaa tilannetta en tiedä. Täällä voi kuka vain vaikka peliriippuvainen surkutella olevansa köyhä ja pistää kaikki rahat peleihin tms turhuuteen. Auttaisin jos oikeasti tietäisin, että kaikki rahat menevät pakollisiin asioihin eikä humpuukeihin.

Ei netin kautta todellakaan. Autat livenä rahallisesti tai ostamalla esim. lahjan...

Kuullut kanssa jopa vuoden lomautuksista mutta tosiaan kyllähän se lomautus pitkän päälle vaikuttaisi tuloihin niin se ja varmaan masennus toi teille sen kortin. :)

Eli tässä pitää nyt vielä alkaa entistä enemmän tuntemaan syyllisyyttä masnnuksesta jos se johtaa tilanteeseen, että saa sellaista apua mitä ei välttämättä tarvi (siis en kiellä, etteikö "ylimääräiselle" rahalle aina käyttöä löytyisi")ja joku jää minun masenuksen takia ilman apua mitä oikeasti tarvii.

Käy diakonin kanssa juttelemassa asiasta, kaveri työharjoittelussa sellaisessa ja sano että kelpuuttavat lahjoja ja siellä tosiaankin on oikeita tarvitsijoita joille voi antaa sen. :)

Alkuperäinen kirjoittaja saan lapsellelahjan:
Siis pitääkö, että tommosen 70?:n kortin saa pistää nimensä johki listaan vai että saa semmosen joulupuulahjan? Täällä mitä oon vähä lukenu niin jossai oli et kirjotti nimen listaan?
Siis mietin vaa, ettäkun meille tuli postissa se kortti, enkä oo missää sanonu et oltas mitenkää erityisen tiukoilla...Nii ei kai meille nyt vaan tuu mitää lahjaa enään mistään?
Tuli niin kumma fiilis siitä kortistakin, että onko tää nyt oikein ja miksi se meille tuli...

Tonne mml just soitinki. Seurakunnassa ovat heti naama norsunv. kun ei olla alkoholisteja

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja saan lapsellelahjan:

Tonne mml just soitinki. Seurakunnassa ovat heti naama norsunv. kun ei olla alkoholisteja

meillä laittoivat sossusta. kysyivät että saavatko antaa nimen. ja kyllä mä purskahdin itkuun kun mulle soitettiin että meiät on valittu ja saadaan se 70e ruokakortti. onpa nyt yks murhe vähemmän.
joulupuusta soittivat seurakunnasta mutta ei ole mitään kuulunut eli ei sitten saatu paketteja.

Missä tommosia diakoneja on? :ashamed:
Täällä varmaan vielä huomenna se joulupuu lahja keruu, meneekö sieltä sitten oikeasti se lahja semmoselle kuka tarvii? Jos kävis sinne ostaan jotain.

katsot seurakunnan nettisivulta diakoniatoimiston numeron ja soitat ja tarjoat lahjoitusta

Meet teidän kaupungin/kunnan seurakunnan sivuille ja sieltä pitäisi löytyä esim.diakoniatyö ja sitä kautta löydät varmaan puhelinnumeron tai sitten tosiaan joulupuu voisi olla vaihtoehtona.

Ja tosiaan ei kannata siitä nyt syyllistyä että masennus saattoi olla yksi syy kortin saamiseen. :)

Yhteistyössä