Voisko joku sanoa mulle et kaikki järjestyy!!:(

• Viestiketjun aloittaja vierailijana
  • Ensimmäinen viesti
-m-
Ei olla kaikki samanlaisia, mutta edelleenkään tilannetta surkuttelemalla ei mikään parane.

TOIMI.

Etsi asiaan ratkaisu. Miksi mies lähtee uuteen työhön? Eikö nykyisellä paikkakunnalla ole töitä? Tarkasta/mieti tämä vielä.

Miksi talo ei mene kaupaksi? Hinta on usein pielessä, tarkasta se. Pistä välittäjä vaihtoon, jos ei saa mitään aikaan. Määrittele se kipuraja, millä alimmillaan myisit.

Lasten asiat: Sanot, että toistaiseksi jatkavat ihan samassa koulussa jne. kuin nytkin. Mikäli mies tosiaan nyt lähtee sinne toiselle paikkakunnalle, niin kerrot että menette perässä, kunhan asuntoasiat järjestyvät. Käytte siellä sitten jossain vaiheessa tutustumassa.

Miehen vuokra-asunto: halpoja luukkuja löytyy varmasti. Ei ehkä mukavaa, mutta sen kestää, kun tietää että kyse on väliaikaisesta ratkaisusta.

Kurjaa, kyllä, ja kuulostaa jeesustelulle, mutta ihmisillä on kuule paljon pahempia ongelmia elämässä. Tuo tilanne ratkeaa ihan varmasti, eikä tuo ero kestä kauaakaan luultavasti.

Lopeta surkuttelu, tee jotain.

"hilima"
Pienellä paikkakunnalla saattaa joutua odottamaan ostajaa... ei auta kun ottaa rauhallisesti ja katsoa eteenpäin. Kevät on monesti kaupanteon aikaa. Jospa oikea ostaja sattuisi paikalle kevättohinoissa ja pääsette kauppoihin. Ja kyllä kaikki vielä hyvin käy. Tsemppiä jaksamiseen!

Voi sinua, suuri hali täältä ja enkeleitä vierellesi! <3 ymmärrän sinua itsekkään en kestäisi tai jaksaisi kun lapset ikävöisi isää ja itse minä.. muista että Jumalaan voit aina turvata, Jumala auttaa kyllä, mutta avaa sydämmesi Hänelle. Muistan sinua rukouksin! <3 ja muista että Jumalan tahto on se oikea päätös, vaikka kävisikin toisin kun itse olit ajatellut..huomaat hetken päästä että kappas vaa näinhän tän pitikin mennä. itselläni oli asunto probeemia ja löysin ihanan asunnon johon rakastuin rukoilin Jumalalta sitä että saisin sen mutta en saanut, en luovuttanut ja kiitin Herraa kaikesta ja kaikista.. nyt eilen sain aiiivan ihanan puhelun aivan ihanasta kodista johon kohta muutamme, Jeeesus elää! <3 Jeesus Rakastaa Sinua!

Viimeksi muokattu:
"aloittaja"
ei tullut uni....

Kaikkemme ollaan tehty, että huh huh.... Tietäisittepä vain.
Mies todellakin lähtee. Me kaikki haluamme lähteä!! On täällä miehellä nytkin vakityöpaikka, mutta me haluamme muutosta ja pois täältä.
Kipuraja on tosiaan siinä, että sen 5000-8000€ pystyy vielä nipistämään, ei enempää.

Ei voi mitään , kokoajan koitamme kaikkemme täällä tehdä asian eteen, eli ei todellakaan vaan istuta ja odoteta että kappas tuotahan se ostaja/taivuokraaja kävelee....
Välittäjää emme pysty vaihtamaan vasta kuin tammikuussa.

"minä"
Mun täytyy olla hieman toiveiden pilaaja - mutta tää vuodenvaihde ja joulu hiljentää asuntomarkkinat.

Oletteko miettineet sellaista - radikaalia - mutta mahdolisesti toimivaa ratkaisua. Eli talo pois myynnistä ja laitatte keväällä myyntiin uudestaan. Listoilla kuukausia notkuneet talot herättävät helposti ns. negatiivista huomiota. Eli ostaja ehdokaat kun katselee niin äkkiä miettivät mikä vika tuossakin talossa on kun ei ole mennyt kaupaksi (vaikka näin ei olis)

Ottaisitte samalla käyttöön suunnitelman B. Määräaikainen ero. Eli miehesi lähtee uudelle paikkakunnalle töihin. Nipistätte rahaa siihen vaikka laittamalla asuntolainan lyhennykset hetkeksi jäihin - maksatte vaan korkoa. Tai koitatte muuten säästää ja elää mahd pienellä budjetilla. Tällä katatte miehen vuokrat. Tavoitteeksi laitatte kevään, kun asuntokauppa virkistyy. Esim huhti-toukokuussa talo takaisin myyntiin.

Kun erossa asuminen on määräaikainen, sen jaksaa henkisesti paremmin. Toki en voi taata että talo meneen keväälläkään, mutta sitten olette vaan takaisin tässä pisteessä.

Lapsien koulun kannaltakin tuo voisi olla ideaali, ei tarvitse kesken vuoden vaihtaa koulua. Vaan jos ja kun pääsette keväällä/kesällä muuttamaan niin voivat syksyllä aloittaa uudessa paikassa.

Asiat oikeasti järjestyy - joskus vaan täytyy antaa lisää aikaa. Nyt on toki hieman huono hetki talokaupoille se on totta. Mutta kevät vasta talouden uudenkin suunnan näyttää.

Yhteistyössä