voisko joku neuvoa CV:n teossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
googlella kyllä löytyy mutta kaikki on niin erilaisia :/
eli mitä siihen pitää laittaa?
omat tiedot tietysti plus koulutus,kokemus,kielitaito,harrastukset. ne on jo, mitä muuta? en yhtään tiiä...
entäs miten/mihin siinä laitetaan lapset? siis riittääkö jos laittaa että avioliitossa,kolme lasta. vai pitääkö ne jotenkin tarkemmin eritellä? :D

Ei tarvitse tuon enempää lapsista mainita. Sulkuihin ehkä syntymävuodet.

Voit laittaa erikseen atk-taidot (mitä ohjelmia osaat käyttää ) jos osaat yhtään muuta kuin surffailla netissä. :snotty:
Julkaisut, jos olet julkaissut jotakin artikkeleita tai juttuja.
Jos olet aktiivinen järjestöissä tai yhdistyksissä, niin mainitse.

CV voi tänä päivänä olla aika moninainen. Olennaiset tiedot, kuten luettelit (välttämättä ei harrastuksia, riippuu mitä ne on). Perhetilanne, mutta ei eriteltynä sen enempää: esim. naimisissa, 3 lasta

Mä oon laittanu perheen ja sivilisäädyn aina omien tietojen alle, mitenkään kummemmin korostamatta tai erittelemättä.

Koulutus, kokemus, kielitaito, harrastukset.. Siinähän ne tärkeimmät ovat, kuten jo mainitsitkin. Ei cv:n tai hakemusten kannata olla ylipitkiä, niitä ei jaksa lukea.

Meille tuli just töihin yhden pakistanilaispojan työhakemus, oli lyhyt ja ytimekäs. Kertoi harrastusten lisäksi myös vapaa-aikansa käytöstä ja tulevaisuuden suunnitelmistaan. Mielestäni oli ihan hyvä hakemus.

Tuota juu, kaivan oman cv:n esiin. En ole kertonut siinä perhetilanteestani mitään.

Ensin etunimi, sukunimi
osoitetiedot
puhelin
sähköposti

oikeaan yläkulmaan voit kirjoittaa ANSIOLUETTELO ja päivämäärän

sen jälkeen olen kirjoittanut:

YHTEYSTIEDOT

Nimi
Syntymäaika -ja paikka

KOULUTUS

jonka alle koulujen nimet ja sitten sen vuoden tai ajan jona olen ollut. Lisäksi olen laittanut kurssit siihen koulutuksen kanssa samaan. Alimmaiseksi ensimmäinen koulu peruskoulun jälkeen ja päällimmäisenä viimeisin koulu tai koulutus tai kurssi. Peruskoulusta en ole maininnut mitään.

Sitten

TYÖKOKEMUS

Jossa päällimmäisenä viimeisimmäksi tehty työ ja alimmaisena ensimmäinen työpaikka...

seuraavaksi
KIELITAITO
jossa alekkain kaikki kielet mitä osaat ja sitten vähän matkan päähän miten hyvin osaat, esim. suomi ädinkieli, ruotsi tyydyttävä, venäjä perusteet

viimeisenä olen maininnut
ATK-TAIDOT
jonka olen laatinut samalla tavalla kuin tuon kielet-osion. Esim. Windows (sulkuihin mitkä sovellukset hallitset, esim. xp, vista) ja perään vaikka hyvä, jos osaat hyvin. Ja sitten jos osaat muita ohjelmia, vaikka Photoshopin niin Photoshop tyydyttävä

Tällainen CV on selkeä ja kiitelty kun olen töitä hakenut.
Ja tosiaan nuo kohdat olen laittanut isoin kirjaimin HENKILÖTIEDOT, KOULUTUS, TYÖKOKEMUS, KIELITAITO, ATK-TAIDOT, niinkuin otsikoiksi.

Toivottavasti tästä on apua. Mitään perhesuhteita ei kannata kertoa, ihan vaan siis omat etunimet ja sukunimi sekä syntymäaika

Ihan kaikkia ansioita kuten postimerkkikerhojen puheenjohtajuuksia yms. ei kannata mainita. Silloin onnistuu vain antamaan itsestään sellaisen kuvan, ettei pysty erottamaan tärkeätä turhasta.

Alkuperäinen kirjoittaja CV:
Tuota juu, kaivan oman cv:n esiin.
oikeaan yläkulmaan voit kirjoittaa ANSIOLUETTELO ja päivämäärän
Tällainen CV on selkeä ja kiitelty kun olen töitä hakenut.

CV ja ansioluettelo on kaksi eri asiaa. Ansioluettelo on luettelomainen ja CV kerronnallinen... Eli mieti kumman tekstin laitan sinne ylös CURRICULUM VITAE vai ANSIOLUETTELO.