Voisko joku auttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja e-pillerit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

e-pillerit

Vieras
Ajattelin lopettaa kuukausi sitten niellä noita ehkäisy-pillereitä mutta,en haluakkaan lopettaa ,elikkä kysymys teille kun en vaan tiedä:
kaksi viikkoa sitten silloin kun lopetin mulla oli kuukautiset,siis koska mun pitää alkaa taas niellä pillereitä uudelleen?
nyt heti?
tai odottaa ensin että menkat alkaa ja sitten tuon jälkeen alan taas nielläkö?

Paras on odottaa, että seuraavat kuukautiset alkavat ja silloin aloittaa heti ensimmäisenä vuotopäivänä, kuten ensimmäinen pilleripakkaus aloitetaan.

Toinen vaihtoehto on aloittaa niiden käyttö nyt. Ehkä sinä viikonpäivänä, kun aiemminkin aloitit laatan (ei tule niin paljon muistivirheitä). Tällä toisella tavalla sinun pitää viikon verran käyttää lisäehkäisyä.

Mutta, jos taukoa on ollut jo kaksi viikkoa kuinka pillereiden syönnin voi aloittaa uudelleen ilman kuukautisvuotoa?? Taukohan ei saa venyä viikkoa pidemmäksi. Pillereiden ohjeessakinhan sanotaan, että jos niitä on jäänyt ensimmäisellä käyttöviikolla ottamatta useampi, tulee ottaa yhteyttä lääkäriin. Nythän aloittaja ei ole syönyt ensimmäistäkään pilleriä koska tauko edellisestä on venynyt kahteen viikkoon.

Jos ehkäisytehon haluaa säilyttää on parempi odottaa seuraavia kuukautisia.

Itse pidin taukoa, kunnes seuraavan kerran menkat tuli. Sitä taukoa kesti siis 6 kuukautta.

Voisit soittaa lääkärille ja kysyä, että onko haittaa jos aloitat pillereiden syönnin uudelleen ennen menkkojen alkamista. En tiedä, mutta voihan olla, että myös pillerimerkki vaikuttaa näissä.

Yhteistyössä