Voisko ihan oikeesti niiltä ikäihmisiltä ottaa ajokortit pois??!!!

Sydän takoo vieläkin viittätuhatta!!
Ajelin kotiopäin tietä missä 6kympin rajoitus.
Toisella puolella tietä omakotitaloja ja toisella puolella syvä oja ja peltoa, jonkinmoinen pudotus olis sinne ojaan.

No, joku 500-vuotias urpå tuli sellasella saabinrämällä suoraan mun eteen yhden talon pihasta ja rupes siinä jarrutteleen jotain. Meinasin ajaa auton perään, just sain auton pysähtyyn, ei olis varmaan ees hesari väliin mahtunu.

Sit tää kuski lähtee pikkuhiljaa kiihdytteleen ja ajaa jotain 3kymppiä. Sit laittaa vilkun oikeelle suoralla tiellä missä ei risteyksiä, joten tulkitsin et tarkoittaa et päästää mut ohi. Sit kun oon ohittamassa, niin laittaakin vilkun vasemmalle ja kääntyy mun edestä vasemmalla olevaan pihaan.

Meikä seilaa autolla laidasta laitaan ja oli aidosti milleistä kiinni etten ollu nokka edellä siellä ojanpohjalla minne auto olis tussahtanu suurinpiirtein nokalleen pystyyn. JA MULLA OLI TURVAVÄLI!!!!!

Perkele mä sanon! |O

Teki mieli jäädä huutaan sille papparaiselle (huomasin siis tyypin olevan n.500-vuotias kun se käänty siihen mun nenän eteen pullonpohjalaseineen ratin ylle kumartuneena...!!) mut sydän hakkas ja oli kaamee kiire niin en jääny siihen. Prkl.
 
[QUOTE="heh";25469569]johan on kunnioitettavaan ikään päässyt papparainen :D[/QUOTE]

:D Joo, mulla ei oo ikinä tapana liiotella :saint: :xmas:

Olis pitäny se rekkari tajuta ottaa ylös, mut enhän mä tajunnu...
 
"mä"
Täysin samaa mieltä . Ajokortti ei ole mikään peruskansalaisoikeus jos taidot tai kyvyt riitä kortti pitää ottaa pois ehdottomasti.
60v , 70 ja 80vuotiaana pitäisi laittaa kaikki ajotestiin(inssiin) ja jos ei läpäise kortti pois.
 
"Mie"
Samaa kans miehenkaa puhuttu autossa liikenteessä. Joku ajanu vaikka 80 alueella 40, ni oltu et mistä vedot et joku 200 v, no olipa tietenkin, naama lasissa, tuplalasit :D Sit jarrutellaan yhtäkkii, vilkku toimii, ei toimi.
 
  • Tykkää
Reactions: tULiLAtVA
Pari viikkoa sitten ajelimme moottoritiellä etelässä ja edessämme ajeli auto, jonka liikerata oli aika laaja eli emme uskaltaneet ajaa toista kaistaa ohi. Seurasimme aikamme ja mietimme, onkohan kuljettaja humalassa. Kohta kuljettaja laittoikin vilkun päälle ja lähti oikealle kääntyvälle liuskalle. Tässä kohtaa kiihdytimme rinnalle ja näimme kuskina olevan vanhan mummon.

Ajokortin uusinta käy käsittämättömän helposti! Mieheni iäkäs isä uusi korttinsa muutama vuosi sitten - ei mitään ongelmaa asian kanssa! Ongelmia taas oli itse ajamisessa niin, että hän itse luopui suosiolla kokonaan ajamisesta. Hänellä ei ollut mitään mahdollisuuksia ajaa liikenteessä turvallisesti! Hoksottimet ja reagointi kaikkiin tilanteisiin oli mennyt niin huonoksi, että ihan normaali sivutieltä vilkkaasti liikennöidylle päätielle pääsy oli hengenvaarallista touhua.
 
"mää"
[QUOTE="minä";25469594]Samalla kannattaisi ottaa kortti (ja auto pois) niiltä alle 25-vuotiailta nuorilta miehiltä, jotka aiheuttavat eniten kolareita...[/QUOTE]

Samoin kaikilta blondibimboilta, jotka ajaessaan käyttävät sangen rajoittunutta älykapasiteettiaan kännykässä lässyttämiseen. Ja kun se kapasiteetti ei enää riitä molempiin, se ajaminen on sitten mitä on.
 
"alma"
[QUOTE="minä";25469594]Samalla kannattaisi ottaa kortti (ja auto pois) niiltä alle 25-vuotiailta nuorilta miehiltä, jotka aiheuttavat eniten kolareita...[/QUOTE]

Mä en näe näiden kahden asian välillä kyllä minkäänlaista yhteyttä. Läheskään kaikki alle 25-vuotiaat nuoret miehet eivät hurjastele liikenteessä, mutta lähes kaikkien yli 80-vuotiaiden reagointikyky, nopeus, huomiointikyky, kuulo yms. ovat heikentyneet.
 
"minä"
[QUOTE="alma";25469691]Mä en näe näiden kahden asian välillä kyllä minkäänlaista yhteyttä. Läheskään kaikki alle 25-vuotiaat nuoret miehet eivät hurjastele liikenteessä, mutta lähes kaikkien yli 80-vuotiaiden reagointikyky, nopeus, huomiointikyky, kuulo yms. ovat heikentyneet.[/QUOTE]

Eiköhän yhteys näy niissä tilastoissa, jotka osoittavat, että alle 25-vuotiaat miehet (eivät siis ne tässä ketjussa haukutut vanhukset) ovat suurin riski autonratissa?
 
Pari viikkoa sitten ajelimme moottoritiellä etelässä ja edessämme ajeli auto, jonka liikerata oli aika laaja eli emme uskaltaneet ajaa toista kaistaa ohi. Seurasimme aikamme ja mietimme, onkohan kuljettaja humalassa. Kohta kuljettaja laittoikin vilkun päälle ja lähti oikealle kääntyvälle liuskalle. Tässä kohtaa kiihdytimme rinnalle ja näimme kuskina olevan vanhan mummon.

Ajokortin uusinta käy käsittämättömän helposti! Mieheni iäkäs isä uusi korttinsa muutama vuosi sitten - ei mitään ongelmaa asian kanssa! Ongelmia taas oli itse ajamisessa niin, että hän itse luopui suosiolla kokonaan ajamisesta. Hänellä ei ollut mitään mahdollisuuksia ajaa liikenteessä turvallisesti! Hoksottimet ja reagointi kaikkiin tilanteisiin oli mennyt niin huonoksi, että ihan normaali sivutieltä vilkkaasti liikennöidylle päätielle pääsy oli hengenvaarallista touhua.
Näin on. Mun isältä ois pitäny ottaa kortti viimestään kun oli se 70v tarkastus. Läpi meni vaikkei todellakaan oo enää ajokuntonen eikä kukaan halua enää kyytiin. Ilmeisesti täytyy sattua jotain tosi pahaa ennenkun ajo-oikeus peruutetaan.
 

Yhteistyössä