Voisitteko vahtia mukuloitanne! Tai jättäkää ne kotiin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kyylä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kyylä"

Vieras
Olin taas eilen kirpparia kiertämässä ja totesin että kyllä joillain voi olla tuo lastenkasvatus pielessä! Porukkaa oli yllättävänkin paljon, ja suurin osa äitejä joko lapsineen tai ilman, lastentarvikekirpparilla kun oltiin. Mistään kojujen katselemisesta rauhassa oli turha haaveillakaan kun nämä pikkuprinsessat ja -prinssit oikein pistivät ranttaliksi.

Siellä oli päällepäsmäreinä kaksi n. 5-6 vuotiasta tyttöä jotka leikkivät hippaa käytävillä. Siis toisin sanoen juoksivat sukkasillaan täyttä vauhtia pitkin poikin. Kiipeilivät hyllyille. Ottivat looseista tavaraa, leikkivät niillä ja jättivät mihin loosiin sattuu. Kohta tuli riitaa, tönittiin ja eikös toinen loukannut ja huusi niin että korvat oli haljeta. Tuliko äiti paikalle? Ei tietenkään. Kielsikö remuamasta tai kehottiko menemään leikkipaikalle? Noup. Siellä näiden tyttösten äidit ihailivat Benettonin paitaa jota Yessica-Yamina ei kyllä varmaan suostu pitään ku se on niin tarkka nykyään...

Sokerina pohjalla oli toisen seurueen samanikäiset tyttö ja poika, jotka tekivät ihan samaa. :kieh: Siinä vaiheessa kun tämä poika talloi myytäviä tuotteita kengillään (piti nähkääs vähän oikaista) mä avasin suuni ja ilmotin että nyt siitä pois likastamasta toisten tavaroita.

Mua jäi oikein harmittaan etten avannut sanaista arkkuani niille äideille. Mä en ikäpäivänä hyväksyisi tollasta käytöstä edes kolmevuotiaaltani! Ja kun selvästi näki ettei kiinnostanut. Mä kun lähdin niin tämä ensimmäisen seurueen n. 6v koitti sulloa itseään kävelytuoliin, kengät oli jalassa ja äiti vieressä. Eikä kieltänyt, tietenkään.

Aaaargh! Mullakin olis mennyt hermot. Itsekin olisin varmaan jälkeenpäin manannut sitä etten käynyt valistamassa noita mammoja, mutta aika korkea kynnys mulla on mennä aukomaan päätä vieraille vaikka aihetta olisi (kuten ap:n tapauksessa). Omat lapset (tällä hetkellä taaperoita) eivät toivottavasti tule käyttäytymään kaupoissa noin, ja jos yrittävätkin, lähdetään kaupasta veks ja käytössäännöt tehdään harvinaisen selväksi ennenkuin kauppaan uudestaan mennään.

Yhteistyössä