Voisitteko te lähettää jouluenkeleitä meidän pikkuherralle...

...että toinen parantuis pian ja me saataisiin olla koko perhe kotona jouluna.

Vein herran eilen lääkäriin kun on pitänyt 2vrk kovaa kuumetta ilman mitään flunssan oiretta, mahaoiretta tai muutakaan näkyvää syytä. Ajattelin ensin vauvarokkoa, mutta halusin tarkistaa korvat kun joulupyhät tulossa ja just reilu kk sitten oli kummankin korvan tulehdus.

No, korvat oli aivan ok, samoin hengitysäänet. Vauvarokkoa veikkasi myös lääkäri, mutta varoiksi otettu tulehdusarvo olikin reippaasti koholla. Niinpä tänään kontrolli, perusverenkuva ja virtsanäyte lääkäriasemalla ja jos niistä ei selkeää syytä käy ilmi niin lähete sairaalatutkimuksiin on meidän joululahjaksi tulossa :'(

Tän piti olla eka joulu, kun ollaan koko perhe ihan vain omassa kotona keskenänne. No, nyt multa jää jouluruoat ja kaikki hankkimatta, kun en pysty muuta kuin tuota pientä potilasta ajattelemaan...

Toivottavasti tosiaan syy selviäis. Kauheaa yleensäkin, että tuo pieni sairastaa, mutta että nyt sit tulikin tämmönen juttu. Niin olin itse huoleton, että sitä vauvarokkoa tää vaan on :/

Mutta tosiaan me muut ollaan ihan terveenä eikä pojalla ole mitään oiretta, joka kertois missä vika luuraa.

Neidillä alkoi vuosi sitten syksyllä tavallinen pienimuotoinen räkätauti..sit se meni ohi..ja taas alkoi uudestaan..ja kun lentsu oli menossa ohitse, niin neiti alkoi valittaa takaraivoaan..Itse istuin linja-autossa matkalla toiseen kaupunkiin,kun isäntä soitti,että neiti itkee auton takapenkillä :(..ja eikun varaamaan aika lääkäriin..sieltä lähete suoraan sairaalaan,jossa otettiin pissanäyte + verta..Tulehdusarvot vajaa 300 ja vahva epäilys aivokalvontulehduksesta tän pääkivun takia..

neiti pääsi kotiin iskän kanssa ja minä kotiuduin reissusta illalla..ja taas aamulla takaisin sairaalaan..ja uudet testit..mutta mitään ei löytynyt..Mysteeriksi jäi, mikä tän aiheutti..

..jospa teilläkin olisi vaan joku pöpö..

Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
Neidillä alkoi vuosi sitten syksyllä tavallinen pienimuotoinen räkätauti..sit se meni ohi..ja taas alkoi uudestaan..ja kun lentsu oli menossa ohitse, niin neiti alkoi valittaa takaraivoaan..Itse istuin linja-autossa matkalla toiseen kaupunkiin,kun isäntä soitti,että neiti itkee auton takapenkillä :(..ja eikun varaamaan aika lääkäriin..sieltä lähete suoraan sairaalaan,jossa otettiin pissanäyte + verta..Tulehdusarvot vajaa 300 ja vahva epäilys aivokalvontulehduksesta tän pääkivun takia..

neiti pääsi kotiin iskän kanssa ja minä kotiuduin reissusta illalla..ja taas aamulla takaisin sairaalaan..ja uudet testit..mutta mitään ei löytynyt..Mysteeriksi jäi, mikä tän aiheutti..

..jospa teilläkin olisi vaan joku pöpö..
Voi kauhee. On nää pienten sairastamiset vaan niin kauheaa katsottavaa itselle :| Kyllä sitä ennemmin itse olisi sairaana toisen puolesta.

Mun yksi ystävä just sanoi, että hän muistaa aina joulun muutama vuosi sitten kun useamman lääkärillä juoksun ja viikon kuumeen jälkeen joutuivat jouluaatonaattona osastolle. Siellä lääkäri kiersi aamulla ja totesi, että selkee korvatulehdus ja lähetti kuurin kanssa kotiin joulua viettämään. Tietty loppu oli tässäkin hyvin - lapsi sai lääkkeet ja pääsi tervehtymään kotiin, mutta mikä hirvee huoli korvatulehduksen takia, jota ei vaan huomattu.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
:hug:

ja nyt pistät miehesi tai jonkun muun ystävän/tuttavan kauppaan hommaamaan ne jouluruoat sun muut kun itse haluat keskittyä pikkuherraan.
Auttavia käsiä varmasti löytyy tässä tilanteessa.
Mulla on sellainen vähän hassu ja meille ankea tilanne, että ihan kaikki mun lähistöllä asuvat ystävät ovat lähdössä tänään joulun viettoon enkä nyt sitten halua heitä häiritä tällä asialla. Tiedän siis jo ihan muusta syystä, että menevät tänään, osa on mennyt jo viikonloppuna ja ottanut koko tän viikon vapaata.

Mies varmaan voi mennä kauppaan illalla, pitää koettaa vaan ehtiä kirjoittaa hälle hyvä lista mitä tarvii laatikoihin jne koska muuten varmasti tulee mielenkiintoiset kattaukset =)

Niin ja just tällaisissa tilanteissa sitä niin toivoo, että omat ja miehen vanhemmat olis lähempänä kuin 500km:n päässä :/

Tuntuupa kurjalta teidän puolesta. :/ Vaikka mieli on kurja, niin toivoisin, että saisitte jotenkin joulua viettää. Kunpa voisin itse kantaa teille ne laatikot, kinkut ja rosollit. :( Pikkuisen puolesta pistän kädet ristiin, varmasti pian kaikki selviää ja saatte olla yhdessä. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Aksukkainen:
:hug:

ja nyt pistät miehesi tai jonkun muun ystävän/tuttavan kauppaan hommaamaan ne jouluruoat sun muut kun itse haluat keskittyä pikkuherraan.
Auttavia käsiä varmasti löytyy tässä tilanteessa.
Mulla on sellainen vähän hassu ja meille ankea tilanne, että ihan kaikki mun lähistöllä asuvat ystävät ovat lähdössä tänään joulun viettoon enkä nyt sitten halua heitä häiritä tällä asialla. Tiedän siis jo ihan muusta syystä, että menevät tänään, osa on mennyt jo viikonloppuna ja ottanut koko tän viikon vapaata.

Mies varmaan voi mennä kauppaan illalla, pitää koettaa vaan ehtiä kirjoittaa hälle hyvä lista mitä tarvii laatikoihin jne koska muuten varmasti tulee mielenkiintoiset kattaukset =)

Niin ja just tällaisissa tilanteissa sitä niin toivoo, että omat ja miehen vanhemmat olis lähempänä kuin 500km:n päässä :/
Todella hyvä lista, grammalleen suurinpiirtein :D
Tai ainakin meillä kävisi niin että mies ostaisi 5 hengen perheeseen niitä pienempiä laatikoita (valmiita) ja ajattelee että yksi yhtälajia riittää vallan mainiosti.

Tsemppiä!

Saatte meidän viimejouluiset enkelit, me ei toivottavasti tänä vuonna tarvita niitä.

Heräsin reilu 2 viikkoa ennen aattoa siihen, että 5v. haahuilee pitkin asuntoa. Kyselee, missä on, kuka mä olen, kuka sä olet...
Sitten hillitön epilepsiakohtaus kramppeineen, tärinöineen, silmät pyörii ympäri kuin hedelmäpeli. Järjetön kuume.
Ambulanssi.
Pari ekaa päivää sairaalassa aivan houreessa. Ei tunnistanut ketään, ei tiennyt missä oli ja kuka on, näki harhoja.

Todettiin tulehdus aivoissa, epätietoisten päivien ja odottelun jälkeen päästiin siihen, että se on sentään virus-, ei bakteeriperäinen.

Nopsaan alkoi neiti sitten voida paremminkin, mutta lääkityksen, testien ja uudelleen kävelemään opettelun takia ei ollut varmaa tietoa, koska pääsee kotiin.
Tyttö sairaalassa, mä jännitin kotona, enkä oikein tikkua ristiin saanut laitettua joulun takia.
Kotiin tuo pääsi sitten pari päivää ennen joulua.

Vieläkin käydään toimintaterapiassa, tyttö syö epilepsialääkkeitä ja ravataan kontrolleissa neurologilla, fysioterapeutilla, labroissa, aivosähkökäyrissä... Mutta perusarki on ihan normaalia, ja se joulukin saatiin sitten vietettyä.

Enkä halua pelotella, heräsi vaan pintaan tästä tuo. Ja meillä kuitenkin loppu hyvin, kaikki hyvin.

Sen verran taisi jäädä päälle, etten oikein tänäkään vuonna ole saanut kunnon joulufiilistä aikaiseksi, mutta ehkä se tästä.

:hug: ja paranemisia sinne, toivottavasti asia selviää mahd. pian, se epätietoisuus on kaikkein pahinta. :hug:

Todella hyvä lista, grammalleen suurinpiirtein :D
Tai ainakin meillä kävisi niin että mies ostaisi 5 hengen perheeseen niitä pienempiä laatikoita (valmiita) ja ajattelee että yksi yhtälajia riittää vallan mainiosti.

Tsemppiä![/quote]

Sepä se, kun mun oli tarkoitus tehdä kaikki itse että säästyy rahaa kun on tiukilla. No, nythän tähän lääkärissä kulkemiseen menee nekin vähät - mistä en valita, totta kai tämä on ensimmäinen asia mihin rahaa laitetaan. Mutta siis vähällä rahalla kun pitää kaupasta sit selvitä niin mies saattaa kyllä olla pulassa asian kanssa. Tosin voihan se olla, että tehdään sit muuta kuin jouluruokaa tänä vuonna.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Enkä halua pelotella, heräsi vaan pintaan tästä tuo. Ja meillä kuitenkin loppu hyvin, kaikki hyvin.

Sen verran taisi jäädä päälle, etten oikein tänäkään vuonna ole saanut kunnon joulufiilistä aikaiseksi, mutta ehkä se tästä.

:hug: ja paranemisia sinne, toivottavasti asia selviää mahd. pian, se epätietoisuus on kaikkein pahinta. :hug:

Onpa teilläkin melkoinen kokemus :'( Onneksi pieni selvisi kuitenkin hyvin!

Epätietoisuus on tosiaan kaikkein pahinta...

fgv
Alkuperäinen kirjoittaja enkeli:
meillä oli samoilla oireilla munuaistulehdus 2kk vauvalla ja yli viikon sairaalassa oli =(. ENKELEITÄ SINNE!
tää oli myös meidän rinsessalla vajaa 3kuisena.ja lääkärissä vaan palloteltiin flunssapotilaana kunnes itkien raivosin et tää ei oo flunssaa kai te näätte itsekkin.sitten pissikokeen otettua tuli kiire sairaalaan...tulehdusarvot melkeen 300.viikko sairaalassa oltiin.pääasia on että lapsi pääsee sairaalaan ja saa avun siellä.oli se sitten joulu tai juhannus.

enkeli
Alkuperäinen kirjoittaja enkeli:
meillä oli samoilla oireilla munuaistulehdus 2kk vauvalla ja yli viikon sairaalassa oli =(. ENKELEITÄ SINNE!
No nii, nyt alkoi jo melkein itkettää :'(
pääasia, että lapsesi paranee... sairaalassa olimme vauvan kanssa kokoajan. Syli oli paras paikka..

äiti
...että toinen parantuis pian ja me saataisiin olla koko perhe kotona jouluna.

Vein herran eilen lääkäriin kun on pitänyt 2vrk kovaa kuumetta ilman mitään flunssan oiretta, mahaoiretta tai muutakaan näkyvää syytä. Ajattelin ensin vauvarokkoa, mutta halusin tarkistaa korvat kun joulupyhät tulossa ja just reilu kk sitten oli kummankin korvan tulehdus.

No, korvat oli aivan ok, samoin hengitysäänet. Vauvarokkoa veikkasi myös lääkäri, mutta varoiksi otettu tulehdusarvo olikin reippaasti koholla. Niinpä tänään kontrolli, perusverenkuva ja virtsanäyte lääkäriasemalla ja jos niistä ei selkeää syytä käy ilmi niin lähete sairaalatutkimuksiin on meidän joululahjaksi tulossa :'(

Tän piti olla eka joulu, kun ollaan koko perhe ihan vain omassa kotona keskenänne. No, nyt multa jää jouluruoat ja kaikki hankkimatta, kun en pysty muuta kuin tuota pientä potilasta ajattelemaan...
Meillä pikkumiehelllä oli sama homma. %vrk oli korkeimmillaan 40,5c kuumetta, mutta missään tutkimuksissa ei löytynyt mitään... kaikki oli ok..

Yhteistyössä