Voisitteko pitää kersanne paremmin kurissa, jos tulette koiranäyttelyihin niitten kanssa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="höh";26076899]Tykkää olla ja silti sinun pitää k**i sukassa pelätä jokaista kersaa lähitienoolla ja koiran reaktiota lapsen lähellä?

No joo. Toiset ymmärtää koiriaan ja toiset ymmärtää paremmin.[/QUOTE]

Voi kuule, ei se pelkää jos lapsi on vaan välinpitämättönä lähellä. Pelkää vaan, jos riehutaan lähellä tai silitetään

[QUOTE="Aapee";26076886]Se tykkää olla siellä. Miksen saisi käydä vetskukehissä?[/QUOTE]

Mikä multa nyt menee ohi? Sä koet, että riehuvat lapset on näyttelyissä niin iso ongelma, että siitä pitää täällä ohjeistaa vanhempia. Mutta toisaalta teidä lapsi säikyllä koiralla on siellä näyttelyssä (siis myös aina kehässä ja sen ulkona) niin kivaa, että sinne on pakko mennä, vaikka niillä sijoituksilla et enää käytännössä mitään ton ikäsellä koiralla tee.

Ristiriitaista. Mitäs jos ajattelisit koiraa, etkä omaa etuasi ja jättäsit ton ikäsen jo kotiin.

[QUOTE="vieras";26076941]Mikä multa nyt menee ohi? Sä koet, että riehuvat lapset on näyttelyissä niin iso ongelma, että siitä pitää täällä ohjeistaa vanhempia. Mutta toisaalta teidä lapsi säikyllä koiralla on siellä näyttelyssä (siis myös aina kehässä ja sen ulkona) niin kivaa, että sinne on pakko mennä, vaikka niillä sijoituksilla et enää käytännössä mitään ton ikäsellä koiralla tee.

Ristiriitaista. Mitäs jos ajattelisit koiraa, etkä omaa etuasi ja jättäsit ton ikäsen jo kotiin.[/QUOTE]

Olipas sekava viesti sulla. Siis koira nauttii kehässä olemisessa, mutta pelkää lapsia, jotka riehuvat, juoksevat ja tekevät jotain muuta arvaamatonta.

[QUOTE="joo";26076805]Ei ne näyttelyt mitään pyhäkouluja oo, et siellä tarttis istua kädet ristissä hiljaa. On oma ongelmasi jos koirasi ei ole kehäkelpoinen..[/QUOTE]

Sunlaiset vanhemmat on varmaan rasittavimpia mitä maa päällään kantaa. Lapsi saa käyttäytyä miten vaan, sen nojalla ettei olla pyhäkoulussa. Ihan selvää on että tuollaisessa paikassa ei juosta ympäriinsä ja koputella koirien koppia! vaikka ne koirat oliskin tottuneita lapsiin. Ihme touhua, jos se lapsi on niin pieni ettei jaksa tuollaisessa paikassa vielä keskittyä yhtään ja olla niin silloin se ei ole lapsen paikka.

[QUOTE="vieras";26076941]Mikä multa nyt menee ohi? Sä koet, että riehuvat lapset on näyttelyissä niin iso ongelma, että siitä pitää täällä ohjeistaa vanhempia. Mutta toisaalta teidä lapsi säikyllä koiralla on siellä näyttelyssä (siis myös aina kehässä ja sen ulkona) niin kivaa, että sinne on pakko mennä, vaikka niillä sijoituksilla et enää käytännössä mitään ton ikäsellä koiralla tee.

Ristiriitaista. Mitäs jos ajattelisit koiraa, etkä omaa etuasi ja jättäsit ton ikäsen jo kotiin.[/QUOTE]

mikä hitto sinulla menee ohi? kehässä kesken esityksen juoksentelevat kakarat ovat sinusta ihan normaalia kun saahan sinun kullannuppusi tehdä ihan mitä lystää, että siitä hermostuvat koirat pitäisi poistaa kilpailusta?

[QUOTE="Aapee";26076958]Olipas sekava viesti sulla. Siis koira nauttii kehässä olemisessa, mutta pelkää lapsia, jotka riehuvat, juoksevat ja tekevät jotain muuta arvaamatonta.[/QUOTE]

Väännetään rautalangasta: koirasi pelkää yllättäviä tilanteita lasten kanssa. Sinä et voi 100% taata, että niitä ei näyttelyissä tapahdu. Ilmeisesti niitä tapahtuu jopa niin usein, että koet tarpeelliseksi täällä asiasta valittaa.

Miksi viedä koira tilanteisiin, joita se pelkää? Lähinnä vain omaksi iloksesi sen teet. Ajattele vanhaa koiraa, joka ei traumastaan enää koskaan parannu, äläkä altista sitä vastaaville tapahtumille tulevaisuudessa. Get it?

Mulla myös ongelma ku eräs kaveri jolla kaksi tyttöä niin veti herneet nenään kun kielsin hänen tyttöjään hakkaamasta olohuoneemme akvaariota. Sanoin normi äänellä et "akvaariota ei saa hakata ku se voi mennä rikki". kaverini veti sellaset kilarit ja sano et lapsettomana oon vaan katkera hienohelma jolla ei oo muuta ajateltavaa ku pitää koti siistinä. Kysymys ei ollu edes siitä et olis jotain sormen jälkiä tehny vaan ne lapset oikeesti hakkas sitä akvaariota sillee et pelkäsin oikeesti et se ratkee liitoksistaan mut äiti ei puuttunu mitenkään. Nyt ku on omia lapsia niin toivon et he osaavat käyttäytyä tilanteen vaatimalla tavalla. Koiranäyttelyissä mun mielestä pitäis koiralle antaa rauha sen omaan suoritukseen koska koira on sillä hetkellä kehän tähti eikä se jonkun mamman mussukka joka saa tehdä ihan mitä lystää. Ei oo myös reilua jos ihmisillä on joku esitys mitä harjoiteltu että joku sitä häiriköi, se ei oo vaan reilua. Itse harrastan urheilua ja käyn näytöksissä niin jos joku tulis lattialle kesken esityksen juoksentelemaan niin kyllä se vaan veis siitä esityksestä täyden keskittymiskyvyn ja harmittais jos pisteitä lähtis sen takia.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
[QUOTE="Nanna";26077076] Kysymys ei ollu edes siitä et olis jotain sormen jälkiä tehny vaan ne lapset oikeesti hakkas sitä akvaariota sillee et pelkäsin oikeesti et se ratkee liitoksistaan mut äiti ei puuttunu mitenkään. [/QUOTE]

Minun akvaarioon ei kyllä koskettaisi ollenkaan, edes vähän sormenjälkiä! Voi jumalauta, että ärsyttää tuollainen. Kyllä pitäisi vanhemmilla olla älyä päässä sen verran, että osaisivat käyttäytyä ja olisi jotain kapasiteettia opettaa jälkikasvukin käyttäytymään.

Ja juu, on minunkin kodissa lapsiperheelliset vierailleet ja on tullut vastaavia tapauksia, mutta minä kyllä ihan surutta käsken ja kiellän vieraita lapsia, siihen en kysele lupaa, jos kyse on minun tavaroista. Jos jonkun mielestä on nipotusta kieltää pientä lasta koskemasta esim. hyllyllä olevaan nukkeen tai akvaarioon, niin eipä ole minun ongelma. Minä saan määritellä kotini säännöt itse. Se loukkaantuva vanhempi on silloin se törppö, jos ei itse älyä kieltää.

Ai vitsit, kyllä taas näkee millasia nico-pettereitä palstamammat kasvattaa. Onnea meille, ihana tulevaisuus.

Ja ap, kyllä olet oikeassa, mutta ei nämä sitä myönnä koskaan.

[QUOTE="vieras";26077031]Väännetään rautalangasta: koirasi pelkää yllättäviä tilanteita lasten kanssa. Sinä et voi 100% taata, että niitä ei näyttelyissä tapahdu. Ilmeisesti niitä tapahtuu jopa niin usein, että koet tarpeelliseksi täällä asiasta valittaa.

Miksi viedä koira tilanteisiin, joita se pelkää? Lähinnä vain omaksi iloksesi sen teet. Ajattele vanhaa koiraa, joka ei traumastaan enää koskaan parannu, äläkä altista sitä vastaaville tapahtumille tulevaisuudessa. Get it?[/QUOTE]

Peesi tälle. Aloittaja nyt vaan ei halua ymmärtää.

Asiaa, ap. Meillä on kaksi erityislasta joille nuo käyttäytymissäännöt ovat joskus vaikeita. Näyttelyissä käytäessä lapset olivat joko rattaissa tai vanhemnan käsipuolessa niin etteivät päässeet koskemaan koiriin, häkkeihin tms ja vietiin syrjemmälle jos alkoivat metelöidä. Tai sitten ihan ylsinkertaisesti jätettiin kotiin hoitajan kanssa.

Ilmeisesti ketjun perusteella tulee joillekin yllätyksenä että nuo näyttelyt on koiria, ei lapsia varten. Lapset toki ovat tervetulleita jos osaavat käyttäytyä mutta jos eivät osaa eikä vanhempia huvita vahtia pilttiensä toimintaa niin silloin jätetään ne lapset pois, yksinkertaista. Ei siellä tarvi istua kuin kirkossa kusi sukassa, mutta kyllähän nyt aikuinenkin katsoja poistetaan nopeasti paikalta jos hän pöllähtää yhtäkkiä kehään juoksemaan koirien ympäri huutaen ja hakkaa häkkejä.

Pitää tehdä kakaroille omat kehät näyttelyihin. Odottakoot häkeissä vuoroaan, ja ryskikööt toistensa häkkejä niin pirusti. Sitten saavat kehässä juosta ja mellastaa minkä sielu sietää.

Ap, kurja tilanne. Oikeasti koiranäyttelyt on kyllä ihan muuta varten kuin huonosti kasvatettujen ihmispentujen temmellyskenttiä. Ja lapsiarkakin koira on oikeutettu viedä näyttelyyn, kakaroilla jotka ei osaa olla julkisilla paikoilla, ei ole mitään asiaa tulla näyttelyssä toisten koiria häiriköimään.

[QUOTE="Nanna";26077076]Mulla myös ongelma ku eräs kaveri jolla kaksi tyttöä niin veti herneet nenään kun kielsin hänen tyttöjään hakkaamasta olohuoneemme akvaariota. Sanoin normi äänellä et "akvaariota ei saa hakata ku se voi mennä rikki". kaverini veti sellaset kilarit ja sano et lapsettomana oon vaan katkera hienohelma jolla ei oo muuta ajateltavaa ku pitää koti siistinä. Kysymys ei ollu edes siitä et olis jotain sormen jälkiä tehny vaan ne lapset oikeesti hakkas sitä akvaariota sillee et pelkäsin oikeesti et se ratkee liitoksistaan mut äiti ei puuttunu mitenkään. Nyt ku on omia lapsia niin toivon et he osaavat käyttäytyä tilanteen vaatimalla tavalla. Koiranäyttelyissä mun mielestä pitäis koiralle antaa rauha sen omaan suoritukseen koska koira on sillä hetkellä kehän tähti eikä se jonkun mamman mussukka joka saa tehdä ihan mitä lystää. Ei oo myös reilua jos ihmisillä on joku esitys mitä harjoiteltu että joku sitä häiriköi, se ei oo vaan reilua. Itse harrastan urheilua ja käyn näytöksissä niin jos joku tulis lattialle kesken esityksen juoksentelemaan niin kyllä se vaan veis siitä esityksestä täyden keskittymiskyvyn ja harmittais jos pisteitä lähtis sen takia.[/QUOTE]
Tuntuu kyllä et oot just jonkinsortin tiukkapipo joka vihaa lapsia ja pitää kaloja jonain lasten korvikkeina. Lapsille on ihan luontaista yrittää ottaa kontaktia kaloihin, onhan akvaario lapsen silmin varmaan aika kiehtova.

[QUOTE="vieras";26077031]Väännetään rautalangasta: koirasi pelkää yllättäviä tilanteita lasten kanssa. Sinä et voi 100% taata, että niitä ei näyttelyissä tapahdu. Ilmeisesti niitä tapahtuu jopa niin usein, että koet tarpeelliseksi täällä asiasta valittaa.

Miksi viedä koira tilanteisiin, joita se pelkää? Lähinnä vain omaksi iloksesi sen teet. Ajattele vanhaa koiraa, joka ei traumastaan enää koskaan parannu, äläkä altista sitä vastaaville tapahtumille tulevaisuudessa. Get it?[/QUOTE]

Väännetään rautalangasta toisin päin. Miksi se Nico-Petteri pitää viedä paikkoihin missä hän ei osaa käyttäytyä jos vanhemmalla ei ole aikomustakaan pitää lasta kurissa ja pahimmillaan aiheutuu vaaratilanteita (joku koira voi purra pelästyessään)?

Miksi sen Nico-Petterin on pakko päästä juoksemaan koirien ympärille kehään mihin ei ole asiaa muilla kuin sen luokan koirilla esittäjineen? Miksi Nico-Petterin pitää välttämättä saada hakata toisten koirien häkkejä?

Saako hän ehkä mennä myös hakkaamaan kadulla vastaantulevia lastenvaunuja ja vauvan herätessä ja äidin ärsyyntyessä vaunuihin jääneistä jäljistä voi tälle tokaista että mitäs toit lapsesi ja rattaasi ihmisten ilmoille jos ne ei sitä kestä...

Ap, olet kyllä ihan oikeassa, eiköhän jo nimikin -KOIRANÄYTTELY- kerro, ettei se ole lasten leikkipaikka. Koiranäyttelyitä harrastavana, ei löydy kyllä sympatioita riehuvia lapsia kohtaan ja isoa häkkiä raahaavana olen vahvasti sitä mieltä, että myöskään lastenvaunut ei kuulu häkkialueelle parkkiin!
Näyttelyissä kun jännittää ja on vähän kiirekin ja hermostus vaivaa, niin siihen ylimääräisenä vielä muiden muksujen vahtiminen, ei kiitos!
Itselläkin on pieni muksu, joka on silloin kyllä hoidossa, kun koiraa näytellään jo metelinkin takia.

[QUOTE="miuku";26077273]Tuntuu kyllä et oot just jonkinsortin tiukkapipo joka vihaa lapsia ja pitää kaloja jonain lasten korvikkeina. Lapsille on ihan luontaista yrittää ottaa kontaktia kaloihin, onhan akvaario lapsen silmin varmaan aika kiehtova.[/QUOTE]

voi jestas, olet varmaan provo :D kyllä meidänkin muksut toki kiinnostuu esim. akvaarioista, mutta kyllä ne ymmärtää kun sanotaan että katsoa saa mutta ei koskea, eikä ne kyläpaikassa alkaisi HAKKAAMAAN toisen akvaariota, ymmärtävät kyllä jo tuossa n. 3 vuoden iässä että ei ole sallittua. Voi jestas sentään. Taidatte olla aika huonokäytöksistä porukkaa. Eri asia sitten mitä lapsi saa päähänsä kokeilla kun kukaan ei ole näkemässä.

Ne jotka ei ymmärrä ap:ta ovat juuri niitä vanhempia jotka antavat Nico-Bettereittensä ja Jassi-Juulliannojensa tehdä mitä niitä huvittaa. Lastahan ei saa kieltää.

Ne jotka ei välitä siitä, että akvaarion kylkeen koputellaan voitaisiin laittaa itse akvaarioon ja sitte lasia paukuteltaisiin. Olisi varmaan todella hauskaa olla siellä akvaariossa.

Uskomatonta suhtautumista vanhemmilta... Lapset saa tehdä IHAN mitä vaan, vika on aina muualla. Viimeksi ollessani lentokoneessa, pikku-Heikki seisoi penkillään edessäni ja repi minua hiuksista. Äidin kommentti oli "Heikki..." Ei moitetta, ei pahoittelua. Näistä ne kasvaa ne isänmaan toivot.

Asiaa, ap. Meillä on kaksi erityislasta joille nuo käyttäytymissäännöt ovat joskus vaikeita. Näyttelyissä käytäessä lapset olivat joko rattaissa tai vanhemnan käsipuolessa niin etteivät päässeet koskemaan koiriin, häkkeihin tms ja vietiin syrjemmälle jos alkoivat metelöidä. Tai sitten ihan ylsinkertaisesti jätettiin kotiin hoitajan kanssa.

Ilmeisesti ketjun perusteella tulee joillekin yllätyksenä että nuo näyttelyt on koiria, ei lapsia varten. Lapset toki ovat tervetulleita jos osaavat käyttäytyä mutta jos eivät osaa eikä vanhempia huvita vahtia pilttiensä toimintaa niin silloin jätetään ne lapset pois, yksinkertaista. Ei siellä tarvi istua kuin kirkossa kusi sukassa, mutta kyllähän nyt aikuinenkin katsoja poistetaan nopeasti paikalta jos hän pöllähtää yhtäkkiä kehään juoksemaan koirien ympäri huutaen ja hakkaa häkkejä.

Hyvin sanottu!
Mikähän siinä on niin vaikea ymmärtää, että näyttelyissä pitää käyttäytyä ihan samalla tavalla kuin muissakin julkisissa tapahtumissa, vaikkapa teatteriesityksessä?
Ihan naurettavaa takertua siihen, että ap:n koira on lapsiarka. Meillä on myös koira, joka pelkää taaperoikäisiä, mutta nauttii agilitystä ja käy agility-näytöksissä. En todellakaan aio lopettaa harrastusta koiran kanssa vain siksi, että vastuuttomat vanhemmat saisivat rauhassa antaa lastensa mellastaa koirille tarkoitetuissa tapahtumissa.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Mun koira painaa 3 kiloa ja on kokoluokkaa rotta, jos joku tenava tulee juoksemaan sen ympärille tai hakkaamaan sen koppaa niin kyllä sitä ihan (luonnollisesti?!) saattaa vähän pelottaa, vaikka lapsirakas koira onkin. Kyllä se on vanhempien vika jos ei osaa pitää lastaan kurissa ja opettaa miten eläimiä kohdellaan. Ei niiden koppia ja asuintiloja koputella, niiden ympärillä ei juosta ja riehuta etenkään jos on vieras eläin.

Kyllä se on niin, ettei jokaisen koiran tarvi tulla toimeen lasten kanssa. Ehdotonta plussaahan se tietysti on, jos tulee, mutta ei sitä minkään näyttelyn säännöt vaadi. Lisäksi jos jollakin on rotuna vaikka kaukaasianpaimenkoira tms, niin ne eivät välttämättä edes pidä vieraista lapsista vaikka oman perheen lapsille olisikin nallekarhu.

Jos koiranäyttelyyn tuodaan lapsia, niin kyllä heille pitää opettaa, ettei vieraiden koirien häkkien luona reuhuta, ja koiranäyttelyssä ei myöskään kiljuta juoksennella jne. Mutta samalla tavalla tietysti pitää koiran osata käyttäytyä, niin ettei siellä näyttelyssä rähistä ja äristä ja haukuta koko ajan. Mutta mun lähtökohtana on, että koska kyseessä on KOIRANÄYTTELY, niin vanhemmat pitää huolen penskojensa käytöksestä. Jos olisi LAPSINÄYTTELY ja yleisössä olisi koiria niin sitten pitäisi vahtia koiria tarkemmin.. :D

Uskomatonta:O Huomaa kyllä taas miten lapsivihamielinen maa Suomi on. MInkäänlaista ymmärrystä ei heru pieniä kohtaan, he ovat kuitenkin tämänkin maan tulevaisuus! Ja kyllähän se niin on että elukat koulutetaan tulemaan toimeen lasten kanssa, ei lapsia elukoiden. Ihminen on aina kuitenkin ihminen. Voitte olla varma että ärähtäisin ja veisin jutun eteen päin jos vieras koira purisi minun lasta, vaikka hän vähän juoksentelisikin. Lapset nyt on lapsia, haloo!

Syy olisi tilanne jossa se koira olisi purrut kehään tullutta lasta?

Koiran joka puollustaa itseään ja "reviiriään" vai sitä "kouluttamatonta" lasta joka hyökkää kehään, minne se lapsi ei saisi missään nimessä mennä.
Kun kerran häiritsevät toiset koiratkin muistaakseni poistetaan kehätuomarin toimesta kehän laidalta.
Mutta joidenkin mielestä siis lapset saa häiritä..
Uskomatonta touhua.

Olen "lapsellinen" enkä omista koiraa, jos jostain syystä lasten kanssa koiranäyttelyyn eksyttäisiin yksikään lapsi ei menisi kehään häiritsemään koiria eikä koputtelemaan häkkejä.

Lapsille on opetettu, että ulkonakin kävelyllä ollessa täytyy koiran omistajalta JOKA KERTA kysyä saako silittää.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama

Yhteistyössä