Voisitteko lukea ja kommentoida? Vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fortunate
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun lapsi harrasti myös tällaista "teko-oksentamista", eli pystyy oksentamaan halutessaan. Harrasti sitä aiemmin taktisesti, ettei tarvinut syödä. Sitten kun tajuttiin että täähän on vaan tällaista huijaamista, kielsin oksentamasta.

Vieläkin tosi huono syöjä kyseessä, aistiasioista johtuvaa. Tietyt ruuan hajut, koostumus, ulkonäkö jne. niin se on siinä, ei syö. Ja herkkä oksennusrefleksi edelleen.

Mitä neuvoja neuvolasta tällaiseen sitten olet saanut, ap?

Neuvolasta sanotaan, että on niitä pahempiakin nähty. Aletaan vertailla ja etsitään aina joku pahempi juttu mitä jollain toisella lapsella on ollut.
Ainoat ns.neuvot on olleet "muista levätä, että jaksat".

Ja siis kaveristani on nyt kyse, hän ei palstaile joten hänen puolestaan kyselen täällä.

No näinpä.. Mietittiin just tän kaverin kanssa, että MISTÄ sitä apua sitten saa jos neuvolasta ei saa?

Tuntuu että itse pitäisi tietää mistä joku johtuu, jotta osaa vaatia juuri siihen nimenomaiseen asiaan apua tai muuta.

Kyllä mäkin kerroin näistä asioista neuvolassa, mutta aina ne vaan niputettiin kaikki sinne jonnekin massaan, vaikka mä tasan tarkkaan tiesin ettei mun vauvani ollut ihan tavallinen. Sen vaan tietää.

Mulla on 10kk kaksostytöt, toista ei huvittais syöttötuolissa istuskelu yhtään. Yrittää kiivetä pöydälle ja koko ajan "rynkyttää" ja heiluu ym ym.. Nyt sitte kun tytöt on oppineet itse juomaan nokkamukeista, niin annan heille maitomukit ja leipää ruokailun ajaksi; johan sujuu syömähommat taas :)

Autossa matkustaminenkaan ei ole kivaa heidän mielestään. Mä olin ihan äimistynyt kun nämä neidit ei tykänneetkään autoajeluista, niinkuin esikoinen vauvana. Annan heille lelut mukaan autoon ja jos nekään ei auta niin sitten kitisevät siellä.

Tytöt on kyllä tosi kilttejä ja eläväisiä. Muuten eivät turhasta valita kuin nuo automatkat ja syömähommat (ennen)
Yöt menee meillä onneksi hyvin, nukahtavat iltasadun jälkeen ja heräävät aamulla. Mutta jos ei ole omaa uniriepua kummallakin niin silloin ei uni tule millään..

Mulle tuli kyllä kanssa mieleen, että tällä lapsella on joko refluksi, tai sitten on allerginen jollekin. Vielä kun tää äiti? kävi kirjottamassa, että lapsella on koliikkia ollut, niin se vahvensi mun tunnetta, ettei mitään koliikkia edes ole ollut vaan lapsella ollut tää sairaus vauvasta asti.

Neuvolasta ei varmaankaan saa apua tällaisiin tilanteisiin. Yksityiselle lääkäriasemalle, lastenlääkärille. Tietenkin voi yrittää kunnalliselle päästä erikoislääkärille, mutta luulenpa ettei se onnistu. Voimia tälle äidille ja toivottavasti jaksat olla tiukkana lääkärissä, jotta saisit selville, mikä lapsella on :hug:

Suosittelen kans menemään ekana lääkärille, tarkistamaan allergiat. Sieltä vois saada myös muita vinkkejä jos allergioita ei löydykkään.. Mut vahva epäilys mulla heräs, et vois olla jotai allergiaa.

Yhteistyössä