Voisitteko antaa neuvoja?

Tyttä on 4kk ikäinen ja viikko sitten hänelle alkoi ilmestyä pieniä punaisia ihottumanäppylöitä sukuelimen ympärille. Ihottuma on välillä aivan kiljuvan punainen! Sinkkivoidetta olen laittanut, mutta ei muutosta... talkkia myös laitoin ja ihan niinkuin olisi pahentanut ihottumaa.

Onko samoja kokemuksia? Mitä kannattaa tehdä?
 
Mä en käytä talkkia tai paksuja voiteita kun ne ei anna ihon hengittää, järjestäen kaikista iho-ongelmista on selvitty ilmakylvyillä ja pelkällä vedellä, eli oon pitäny vaan tosi puhtaana ihoa ja antanu olla ilman vaippaa pitkiä aikoja...

Sitä en tietenkää mene sanomaa toimiiko tollaseen, jos ei oikein mikää tunnu tepsivän niin varmaa neuvolaan kannattaa siitä soitella..
 
-
Koita antaa paljon ilmakylpyjä jos vaikka on vaippaihottumaa. Annat vaan olla ilman vaippaa pissasuojalla vaikka koko päiväunet. Ja sitten Bepanthenia paljon kun laitat vaipan.

Onko teillä kestot vai kertikset? Meillä tuli ihottumaa heti kestoista ja kertiksistäkin jos on liian pitkään ja jos on "huonompaa" merkkiä (Libero toimii meillä parhaiten).
 
"vieras"
ilmakylpyjä ja vaihto hegittävämpiin vaippoihin (suosittelisin kangasvaippoja, tiuhalla vaihtovälillä, hengittävällä vill- tms. kuorella)
Apteekista apuja: Bepanthen tai Sibicort (Bepanthenia yrittäisin ensin)
Tai esim. Weledan vauvoille tarkoitetut Calendula (=kehäkukka) -tuotteet.
Kotikonsti: keitä mustaa, vahvaa teetä (mielellään luomulaatuista), jäähdytä ja sivele pumpulilla ihottuma-alueelle, lievästi antiseptistä ja rauhoittaa ihoa.
 
Koita antaa paljon ilmakylpyjä jos vaikka on vaippaihottumaa. Annat vaan olla ilman vaippaa pissasuojalla vaikka koko päiväunet. Ja sitten Bepanthenia paljon kun laitat vaipan.

Onko teillä kestot vai kertikset? Meillä tuli ihottumaa heti kestoista ja kertiksistäkin jos on liian pitkään ja jos on "huonompaa" merkkiä (Libero toimii meillä parhaiten).
meillä on kertakäyttövaippoja, liberoa, ja olen yrittänyt vaihtaa melko tiuhaan ettei jää hautomaan ja olen myös antanut olla ilman vaippaa... Mutta toi vaipatta olo on melko hankalaa, kun neiti ryömii jo ympäri asuntoa, siis jos haluaa pitää sitä alustaa alla =)
 
"mie"
meillä on kertakäyttövaippoja, liberoa, ja olen yrittänyt vaihtaa melko tiuhaan ettei jää hautomaan ja olen myös antanut olla ilman vaippaa... Mutta toi vaipatta olo on melko hankalaa, kun neiti ryömii jo ympäri asuntoa, siis jos haluaa pitää sitä alustaa alla =)
Matot pois hetkeksi lattioilta, niin ei haittaa pisut :) Ilmakylpy on vaippaihottumaan paras apukeino ja vaipan vaihto mahdollisimman tiheään (aina kun huomaat, että on tullut pissaa). Yöksi laittaisin sitten sitä Bebanthenia.
 
käytän... mutta nyt olen vähentänyt niitten käyttöä ettei ärsytä entisestään.
lopeta niiden käyttö kokonaan, ei ne ole tarpeellisia.

Huolellinen vesipesu ja kuivaus, anna olla ilman vaippaa. Tai vaikka potkarit vaan jalassa, vaihdat sitte kun kastuu. Ei se haittaa vaikka tulis pissoja lattialle.

Meillä on myös punoittavaan pyllyyn huomattu tehokkaaksi Bepanthen. Mutta ei sitä tarvi mitään paksua kerrosta sivellä, sen verran mitä imeytyy. Se mitä jää iholle kerrokseksi on kohta siinä vaipassa imeytyneenä. Eli ei siitä ole hyötyä paksuna kerroksena.
 
0
Vaihda vaippamerkkiä. Meidän hienopyllyiselle neidille kelpasi vain Pampersit. Liberoista tuli ihan kammottavat ihottumat.. :S
Pampers on ohuempi. Pese pyllyä joka vaipan vaihdolla ja anna kuivatella vapaasti. Meillä ei oikein mikään rasva noihin auttanut, kun oli ehtinyt pahaksi..
Vain vaippamerkin vaihdolla, tiuhalla pesuvälillä ja hyvällä ilmanvaihdolla oli merkitystä ;)
 
AllErgIGGojenÄiti
matot pois lattialta niin ei haettaa vaikka tulis pissit lattialle ja annat olla ilman vaippaa esim kun laitat nukkumaan päiviksiä niin ei tartte olla vaippaa. vesipesut sitten useasti ja kevyttä esim vauvaöljyä pikkusen sen jälkeen. ja jos pitkäksi aikaa meette esim kaupungille vaipan kanssa niin laittaisin sitä sinkkivoidetta vaikka ónkin paksua niin ei pääse ärsyttämään märkä vaippa ihoa jos et pääse kokoajan vaippaa vaihtamaan. mutta muutoin kotioloissa niin hengittäviä rasvoja/öljyjä. Meillä ekalla lapsella atooppinen iho toisella muuten vaan herkkä kuivumaan ja ihottumaa ja kolmas on sit vaan muutoin allerginen kaikelle joten kokemusta on....
 
"Kaisa"
Meil alkoi enterorokko noin.. ensin ilmestyi etupuolelle pieniä punaisia näppylöitä (myös iho alkoi punoittaa).

Meil paras hoito punoittavalle pempulle/pimpulle on ilmahoito, tiheä vaipan vaihto ja perunajauho
 

Yhteistyössä