voisitteko antaa lapselle saman nimen kuin serkku antaa omalle lapselleen?

Mulla on ollut nimi valmiina jo 3vuotta "jos vielä tulee poika"-vauvalle ja ollaan kallistuttu siihen, että se tehdään.
mun serkku saa kesällä vauvan ja sain selville, että aikoisi antaa saman nimen mitä itse olen ajatellut.
tuntuisiko hassulta jos suvussa ois 2 saman nimistä lyhyellä ajalla, tietysti eri sukunimellä?
välissä satoja kilometrejä ja ei olla nähty vuosiin.
tietty tää on tätä jossittelua taas, mutta pidän nimestä tosi paljon ja oon kaikille nauranutkin, että kaapo meiltä puuttuu, mutta en tiedä onko se vauva vai lemmikki.

Kyllä voisin antaa saman nimen kun serkku. Harvoin mekin nähdään ja kaikki asutaan eripuolilla Suomea.

Se oli musta vähän outoa kun tuttavan veli oli antanut lapselleen saman nimen kuin tämä tuttavani omalle lapselleen. Heillä vielä lisäksi tosi erikoinen sukunimi ja näillä molemmilla lapsilla vielä tietysti se sama. Näillä pikkupojilla ikäeroa noin vuosi ja asuvat samalla paikkakunnalla. Varmaan tulevat menemään sekaisin..

Mun serkulla on saman niminen tyttö ko minun tyttö. Tästä olin kyllä tietonen mutta ei tosiaan mekään olla tekemisissä. No yllärinä tuli sitten se että toinenkin nimi sattui sama :eek: tästä en ollut edes tietonen. Eli kai me tosiaan sukua ollaan kun niin sama maku.
No nää kaimat on kerran tavanneet toisensa yksissä sukujuhlissa, muulloin ei milloinkaan niin aivan sama mulle vaikka samoja etunimiä kantavat. Eli kaimat siis pikkuserkkuja keskenään. Sukunimi on eri.

Jos kyse olis sellaisesta serkun lapsesta joiden kanssa olen tekemisissä niin silloin ei sama nimi tulis kysymykseen.

*muoks* lisään vielä että meillä niin suuri suku että tämäkin tietenki rajoittaa ihan "uuden" nimen keksimistä

Virme
Siskoni antoi pojalleen saman nimen, kuin serkkumme pojalla on. Pojilla on kyllä ikäeroa jonkin verran, eivätkä ole kuin satunnaisesti yhteydessä. Mutta ei ainakaan meidän sukua ole haitannut, että pikkuserkuilla on samat nimet.

vieras
Voisin laittaa. Ajattele siltäkin kannalta että tuskin serkkujen lapset isona on ainakaan kovin paljon tekemisissä. Ja jos ette muutenkaan paljoa näe, niin voi laittaa.
Ja kolmannekseen, meillä ainakin niin suuri suku että ei voi kaikkia miettiä mitä nimiä itekullakin on.

vieras
vastaus kysymykseen että voisin laittaa jos ei oltais missään tekemisissä serkun kanssa.

No meillä miehen sisko perheineen oli antanut kanilleen meidän pojan lempinimen jonka varmasti tiesi olevan kaikilla yleisessä käytössä. Kuitenkin poikaa kutsuttu heti syntymästä asti kyseisellä nimellä. Pojalla ikää kun näin tapahtui vajaa kaksi vuotta. Täytyy myöntää että vähän laittoi ihmettelemään kun miehen kanssa asiasta kuultiin heillä käydessä.

Aika pitkälle oot pohdintasi jo vienyt. Ensinnäkin mitä jos serkulle tulee tyttö, mitä jos teille tulee tyttö, tai ei tule lasta, tai tulee isommalla ikäerolla? Mitä väliä sillä muutenkaan on jos ette kerran juurikaan ole tekemisissä.

mamma
kyllä voisin antaa! en tunne edes kaikkia mun kymmeniä serkkuja saati heidän lapsiaan. Mun mielestä sillä mitä ite haluaa ei oo tekemistä mitä serkku haluaa. Sun lapsi on sun ja se toinen serkun, ei niiden elämä tuu kuitenkaan kulkeen jatkuvasti rinnakkain, vaikka olisitte enemmän tekemisissäkin. Kaduttais vain, jos et antais nimeä sun mahdollisesti syntyvälle lapselle, ehkä pojalle tai kuka tietää vaikka se olisikin tyttö ja pohdinta olis ollu turhaa! :)

Yhteistyössä