Voisitko "valehdella" lapsesi puolesta?

13.06.2007
399
0
16
Tää tuli mieleeni kun luin tuota Provon ketjua, missä lapsi oli myöhästynyt kesätöistä.

Eli jos lapsesi myöhästyisi kesätöistä. Tai vaikka nukkuisi kouluaamuna reilusti pommiin. Laittaisitko/vaatisitko häntä silti kaiken nolotuksenkin uhalla menemään paikalle, vai soittaisitko esim. kouluun ja ilmoittaisit lapsesi olevan esim. sairas. Tai antaisit lapsesi lusmia sieltä kesätöistä, ja vannottaen että viiimeinen kerta. Siis jos lapsesi olisi ujo, tai häntä nolottaisi mennä myöhässä paikalle.

Oppiiko lapsi silloin vastaamaan teoistaan? Meillä vielä ala-aste ikäinen vanhin lapsista ja jos hän myöhästyy, se on kyllä minun syyni ja siitä otan myös syyt niskoilleni, mutta vanhempana, kun itse pitää herätä, niin itse myös vastaa myöhästymisistään.

En ole valehdellut lapsen puolesta. Totta olen puhunut joka kerta, jos lapsi on esim. myöhästynyt koulusta. Valitettavasti olen huomannut, ettei se opettajille aina riitä. Ovat usein epäilemässä pahinta :(

Eipä kävisi mielessäkään valehdella yhtään mitään. Tottakai lapsi hoitaa itse tuollaiset, sekä koulussa että varsinkin myöhemmin töissä. Ei ihme että nykyisin pitää 17-vuotiaallakin olla lapsenvahti kun lapset opetetaan siihen etti mitään tarvitse itse tehdä eikä mistään tarvitse ottaa vastuuta.

Yhteistyössä