Voisitko ottaa vanhenevan vanhempasi/isovanhempasi/tätisi luoksenne asumaan

vierus
Tottakai voisin, ihan mielellänikin. Meidän talon yhteyteen on rakennettu ns. erillinen asunto omine keittiöineen ja kylpyhuoneineen. Tähän sitten aikanaan esim. äitini voi halutessaan muuttaa asumaan, jos ja kun ei enää yksin pärjää mutta kaipaa silti itsenäisyyttä. Ja sitä ennen saa teini olla itsenäisesti omassa rauhassaan. :D
 
tjaah
On se mahdollista. Mun puolelta.

Mutta suuresti epäilen että mun äiti tai isä tai tädit ei kyllä lähtis mun luo asumaan, kun herranjestas se merkitsisi kotipaikkakunnalta lähtöä ja sitä ei voi tapahtua. Että mun kai pitäis paremminkin sitten mennä heille asumaan. Ja se taas sitten luonaa vähän huonosti tään muun systeemin kannalta. Esim. työnantajani ehkä ei tykkäisi.
 
"pupu"
Jos neliöitä olisi enemmän niin voisin ottaa oman äitini tai appiukon meille ihan mielellään.

Itseasiassa ollaan suunniteltukin, että jos muutettaisiin kaupungista maalle voitaisiin ostaa talo missä olisi tilaa minun äidilleni tarvittaessa (joku oma yksiö/erillinen asuttava rakennus tms.). Mutta tämä on vasta ajatuksella leikkimistä.
 
äitini rakkain
Äitini ja isäni ovat maailman rakkaimmat ihmiset minulle. Ovat lapsenikin mutta en voi verrata heitä samalla janalla. Sanotaanko että ovat aikuisista rakkaimmat.

Kyllä mä voisin ainakin harkita sitä että jompikumpi tulisi asumaan jos vain tila riittäisi. He ovat tukeneet mua niin paljon että olisi mun vuoro tukea ja auttaa, mitä ikinä se sitten olisi.
 
vierass
En, meillä on jo liian ahdasta nykyäänkin. Enkä muutenkaan jaksaisi, kokemusta on tuollaisesta teini-iältä, kun meillä asui yksi dementikko-sukulainen. Äiti on jo kuollut ja hänen toiveensa sinällään toteutui, ettei hän ainakaan joudu tuollaisesta muistinrappeumasta kärsimään.
 
Mietin
En. Ihan jo siksi ettei meillä ole ylimääräistä tilaa. Jos olisi niin kyllähän siinä voisi joku läheinen asua.

Toisaalta jos asunnon lisäksi tarvisi apua ja hoitajaa niin sitten ei. Meillä on hoitamista riittävästi jo omissa lapsissa ja haluan myös käydä töissä.
 
khgk
Njooo... tilapäisesti voisin ja tositarpeessa voisin, mutta ei kyllä olisi ratkaisu jota tuputtaisin. Olen reviiritietoinen ihminen, eikä ihan äkkisiltään tule mieleen lähisuvusta ihmistä joka malttaisi olla puuttumatta meidän arkeen. Tai no joo, äidin sisko olisi tervetullut.
 
vierass
En voisi. Jo pidempi kyläily raastaa hermoja (yksi yö jo piiiiitkä aika), joten en todella voisi ajatella asuvani koskaan samassa taloudessa. Mulla on pienet lapset ja kokopäivätyö, joten ei riittäisi voimat enää vanhusten hoitamiseen.
 
mieluiten ei
Nyt ei meille mahtuisi, mutta sen jälkeen, kun lapset ovat lentäneet pesästä, voisin ottaa äitini meille, mikäli hän pärjäisi ilman apua, koska en ehdi montaa tuntia olemaan kotona iltaisin. Todennäköisesti menettäisimme kuitenkin hermot toisiimme hyvin nopeasti, jos joutuisimme saman katon alla elämään, vaikka muuten olemmekin hyvissä ja läheisissä väleissä.
 
en ottaisi
Meillä on kolme huonetta ja keittiö, mutta kaksi eri sukupuolta olevaa lasta reilulla ikäerolla. Lapset siis mielellään tarvitsevat pian omat huoneet. En usko, että vanhus olisi kovin innoissaan punkkaamassa meidän kanssa olohuoneessa tai muutenkaan pienessä asunnossa, jossa riittää menoa, ääntä ja lasten kavereita.

Ja koska me ollaan töissä päivät, ei täällä olisi ketään hoitamassa päivisin. Vaikkei sitä aloituksessa sanottukaan, en näe mitään syytä, että vanhempamme suostuisivat muuttamaan pois kotoaan ennen kuin ovat siinä kunnossa, etteivät selviä kotona, eli tarvitsevat paljon apua. Aika yksinäistä täällä olisi päivät pitkät ja ennen kaikkea ilman apua.
 

Yhteistyössä