Voisitko ottaa ulostesiirteen parantuaksesi ripulista?

Tällainenkin on keksitty. Samaa sarjaa haavatoukkien kanssa, tutkitusti tehokas mutta mutta...... Onko tämä vain mun päästä kiinni, mutta tuntuisi hyvin epämiellyttävältä, tietysti sitä mieluummin siirteen ottaisi kuin turpaansa. Tai kärsisi kroonisesta ripulista
 
  • Tykkää
Reactions: Birgitte
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28837118:
siis sama, kuin jos lehmällä on pötsivaivoja, niin teeveeltä lehmältä otetaan märepala ja syötetään sille sairaalle
Periaatteessa ehkä joo, mutta ihmisille ei sentään syötetä sitä siirrettä. Tai en oo kyl varma...
 
"jjjj"
No voisin, eihän siinä mitään paskaa tarvitse syödä vaan jotain kakkalientä spruutataan persiiseen. Mua ei ällötä yhtään, johtuen varmaan vatsavaivahistoriastani.
 
Saraldo
Kyllä mä ottaisin. Tuota ulosteensiirtoa käytetään Clostridiumin hoitoon, kun mikään muu ei enää auta. Ja tuo pöpö voi oikeasti viedä hengen, kun syrjäyttää kaikki suoliston gyvät bakteerit ja tekee tuhojaan.

Ulosteensiirto siis tehdään niin, että tuoretta ulostetta sekoitetaan keittosuolaliuokseen ja siitä tehdään tasainen suspensio, joka viedään ruiskun avulla peräsuolen kautta suolistoon. Toimii suurimmassa osassa tapauksista. Usein ulosteenluovuttaja on joku lähiomainen.
 
  • Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
Suosittelen tekemään!
Mun yhdelle tutulle on tehty, kun ei meinannut millään parantua ripulista. Melkein vuoden sairasti, aina nousi lämpö, oli heikko olo ja Psk lensi noin 10 kertaa päivässä. Ei ollut edes työkykyinen tuon viheliäisen takia.
Sit sai lähisukulaiseltaan siirteen ja sen jälkeen on ollu terve.
 
Ta daa!
No totta kai jos tilanne sitä vaatisi!

Kuinka moni teistä kieltäytyjistä syö gefilusta yms maitohappobakteeria? Mistä luulette, että ne bakteerikannat on alunperin eristetty?
 
fgfg
Pakko kysyä mistä sulla tämmönen tuli mieleen? Ekaa kertaa luin tänään moisesta aiheesta ja nyt siis sun viesti oli jo toinen tälle päivälle liittyen kyseiseen toimenpiteeseen.
 
"Vieras"
-90 luvulla törmäsin antibioottiripuliin.
Sivusta seurasin sitä hirvittävää tilannetta.
Tauti uuvutti sairastajan ja läheiset.
Sillonen lääkäri pyysi puolisolta ulostetta ja sairastava parani sen myötä.
 
Pakko kysyä mistä sulla tämmönen tuli mieleen? Ekaa kertaa luin tänään moisesta aiheesta ja nyt siis sun viesti oli jo toinen tälle päivälle liittyen kyseiseen toimenpiteeseen.
Ihan siksi kun itsekin luin saman uutisen ja alkoi sen verta puistattamaan. Onneksi on lapsia jos tulisi heiän jöötille joskus tarvetta, mutta jo oman miehen tai vanhempienkin jööti jo tuntuu liialta, saati sitten muiden :D
Ja joillekin laitetaan se nenä-maha -letkulla, mitä jos sattuisi jokin kauhea ohivuoto? :DD
 

Yhteistyössä