Voisitko ostaa munasolun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sateenvarjon alla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sateenvarjon alla

Vieras
Siis,jos ainut vaihtoehto tulla raskaaksi ja saada lapsi olisi tuo munasolun osto. Siis joku möis sulle solun ja miehen spegulla hedelmöitettäisiin ja sit sun kohtuun.

Voisitko maksaa jollekkin, et saisit nopeammin munasolun? Paljonko?

*miettii myymistä rahapulassa*

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
no tuota..mä en tahtos toisen munasolua, joten en kyllä siitä maksaisikaan. paljonko sä olet aatellu sillä tienata? *utelias

No siis siinähän voi edetä jonossa, jos saa itse värvättyä lahjoittajan klinikalle. Eli ei suoraan tarttis lahjottaa.
Enkä mä sitä nyt niin tosissaan oo miettiny.

Olisin varmaan ilman lapsia.. Biologista lasta ( vaikkakin koeputkella siitettyä) kun odottelen tässä niin "ei biologinen" tuntuu MINULLE kaukaa haetulta ajatukselta:-) Vaikka joidenkin muidenkin lapset saattaa olla ihania noin muuten....

Mutta aika kovasti ihmiset tuntuu olevan kanssani eri mieltä ja monelle ei biologinen odotuslapsi on vaihtoehto. En voi sanoa muuttuisiko mieleni jos en kykenisi omiin biologisiin lapsiin. Kuinka voisinkaan.

Munasoluista saa 1000 eurosta jopa kymppitonniin. Ei tosin suomessa. Suomessa ei saa juuri mitään ja suomessa luovutus toimii hyväntejeväisyytenä... luovuttajiakin on aika vähän. 70% haluajista jää käsittääkseni ilman munasoluja.
En tedä onko klinikoissa isoja eroja.. saako esim. kalliimmalta yksityiseltä jokainen 100% varmasti munasolun vai ei ja koskeeko tuo 70% vain kunnallista?

Jos olet ihan tosissasi, niin tuolla lapsettomuus-puolella on ketju "luovutettu munasoluhoito". Tulehan sinne esittämään asiasi niin luulen, että saat yksityisviestiä.

No miksei, paitti ettei mulla ole fyffee siitä mitään maksaa. Mutta jos kuvitellaan tilanne että mulla olisi uusi mies jolla ei ole lapsia ollenkaan ja tuo olisi ainoa mahdollisuus saada yhteinen lapsi niin tottakai sitä voisi kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun klinikan kautta se kumminkin pitää hoitaa, ja niillä on omat jononsa. Että enpä usko, että toi sun ohi jonon -systeemi edes toimisi.

Kyllähän se toimii. Jos munasolua tarvitseva tuo luovuttajan tullessaan, niin pääsee jonon ohi.

Itse en osaa oikein varmaksi vastata. Kyllä kai mä voisin luovutetullakin munasolulla lapsen saada.
Tää on semmonen kysymys mihin ei voi realistisesti vastata, jos ei oikeesti ole tosielämässä sen kysymyksen edessä.

Yhteistyössä