Voisitko ostaa asunnon johon joku on tappanut itsensä?

  • Viestiketjun aloittaja wasabi
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lkjh:
Aivan. Uutta asuntoa hankkiessa pitäisi olla kiva fiilis ja suunnitella "tapettejen väriä" eikä sitä "missäköhän kohtaa ja mitäköhän laminaatin alta paljastuu".
Tässä meidän talossa edellinen omistaja oli sellainen tee-se-ihan-itse-vaikka-et-osaa-mies että tämä ajatus on käsin kosketeltavissa aina kun jotain paikkaa remontin takia on aukonut. Milloin löytyy jotain mitä ei pitäisi ja milloin ei löydy sitä mitä pitäisi jne.

Edellinen omistaja osti tönön perikunnalta eli heebo joka torpan aikoinaan pykäsi, lienee heittänyt lusikan johonkin nurkkaan mutta minulla on ensikäden tietoa siitä että kummituksia ei ole olemassa joten se ei haittaa.
Tietoni mukaan äijän poistuminen perustui luonnonvalintaan eikä oma-aloitteisuuteen mutta yhtä kaikki - ei oo äijää näkyny eikä kuulunu.

 
HärreGyyd
Me asuttiin kerran vuokralla asunnossa, jonka ulko-ovessa, sisäovessa, vessanovessa ja vessanseinässä (suorassa linjassa keskenään) oli kaikissa samankokoinen jollain kitillä tms korjattu kohta. Tajuttiin hetken päästä, et niistä ovista oli ammuttu läpi. Muutettiinkin aika nopsaan pois siitä kämpästä, tosin ei noitten reikien takia :) En tiedä mitä siellä oli tapahtunut, jostain kumman syystä asuntoa välittänyt kv ei asiasta maininnut :D
 
nn
Miksei vois, kunhan se olisi ollut täysin tuntematon. En välttämättä ostais jos joku edes pikkasen tuttu olisi siellä vieny itseltänsä hengen, mutta joku täysin tuntematon..?

Onpas täällä taikauskovaista porukkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itselle ainakin tulee semmonen fiilis että sielä on paha henki.. tai varsinkin kun sitä ei edes kerrota. Itse sain sen selville, ja häiritsee ettei välittäjää haittaa yhtään olla kertomatta asiasta.
Välittäjän tehtävähän on saada se asunto kaupaksi, siksi se ei kertonut sinulle. Bisness is bisness.
Mun mielestä tämä on sellainen asia, jonka välittäjän on kerrottava, jos itsekin tietää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hiirimatto:
Mun mielestä tämä on sellainen asia, jonka välittäjän on kerrottava, jos itsekin tietää.
Miksi ihmeessä pitäisi kertoa? Johonkin sata vuotta vanhaan torppaan on tiensä päättänyt mahdollisesti monikin ihminen joten pitäisikö siitä olla oikein joku virallinen lista?

Eiköhän asiasta pitäisi mainita vain silloin jos esimerkiksi ruumminnesteet olisivat aiheuttaneet taloon rakenteellisia vaurioita.


 
voisin asua ja tulen asumaan. Huhun mukaan kesällä ostamassamme talossa tämä vanhus päätti itse päivänsä tulevassa ruokahuoneessamme ja siitä ei ole vielä edes vuotta. Lauantaina sinne muutetaan. Ei mua tuollainen pelota, kunhan ei hurjaksi kummitukseksi rupea. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja hiirimatto:
Mun mielestä tämä on sellainen asia, jonka välittäjän on kerrottava, jos itsekin tietää.
Miksi ihmeessä pitäisi kertoa? Johonkin sata vuotta vanhaan torppaan on tiensä päättänyt mahdollisesti monikin ihminen joten pitäisikö siitä olla oikein joku virallinen lista?

Eiköhän asiasta pitäisi mainita vain silloin jos esimerkiksi ruumminnesteet olisivat aiheuttaneet taloon rakenteellisia vaurioita.
Vastasin ap:lle. Eli kyseessä oli kerrostaloasunto ja kyseessä itsemurha.

Noissa sata vuotta vanhoissa torpissa on satavarmasti joku kuukahtanut.
 
...
Älä osta. Vaikka et uskois kummitteluun niin noilla ajatuksilla kuuntelet siellä kyllä jokaista rasahdusta.

Asuin kerran talossa jossa "kummitteli". Sain vasta pois muuttaessa kuulla että siellä oli nimenomaan edellinen asukas tappanut itsensä. En usko kummitteluun edelleenkään, mutta omien yöunieni takia en muuttaisi ehdon tahdon sellaseen taloon uudelleen. Ikinä en ole niin levottomasti nukkunut kuin siinä talossa... Muualla nukun kuin tukki. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja hiirimatto:
Vastasin ap:lle. Eli kyseessä oli kerrostaloasunto ja kyseessä itsemurha.

Noissa sata vuotta vanhoissa torpissa on satavarmasti joku kuukahtanut.
No satavarmasti monessa kerrostaloasunnossakin on porukkaa kuukahdellut eikä itsemurha edelleenkään ole asia joka pitäisi kertoa ellei siitä ole aiheutunut asunnolle jotain konkreettista vahinkoa.
Henkiolentoja, jotka elävät ihmisten mielissä, ei mainita asuntokauppalaissa millään tavalla.

Lääketieteellisesti itsemurhan lopputulos ei eroa mitenkään muunlaisesta kuolemasta.
 
PipariSuu
Niin no minustakaan ei tarvitse välittäjän asiaa mainita. Jos tekee suoran kysymyksen ja valehtelee tietoisasti, niin silloin tekee väärin.

Mutta edelleenkin jos ihminen uskoo kovin "henkiolentoihin" tai tulee edes mieleen karmat tjms. (kuten ap:n viesteistä saa ihan selkeesti sellaisen vaikutelman), niin ei kannata oman mielenrauhan takia ostaa taloa. Ei ole helppoa mennä pimeessä esim. vessaan, jos kokoajan miettii pahoja karmoja ja henkiä.. Tai jos alkaakin elämässä meneenkin hieman huonommin, niin alkaa syyttämään taloa siitä ->turhaa stressiä ja pahentaa vaan tilannetta.

 

Yhteistyössä