voisitko olla 14 lapsisen suurperheen äiti?

  • Viestiketjun aloittaja "muusa"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
No en todella haluaisi noin montaa lasta. Ei ole varmaan kenellekään inhimillistä tuollainen, ei lapsille, eikä äidille. Lääkäritkin jo tehneet kantansa selväksi ettei kenenkään tarvitsisi synnyttää noin montaa lasta...
 
En voisi, enkä haluaisi edes kahden lapsen äiti olla, saati sitten yli kymmenen.

Arvostan silti suuresti suurperheiden äitejä, jotka hoitavat hommansa kunnialla.
Kuten rakastavia äitejä yleensäkin, he luovat konkreettisesti tulevaisuutta. Ja isät tietysti myös.
Jotenkin mä arvostan entistä enemmän äitejä, kun itse on äiti ja tiedostaa sen, ettei ole mikään professional, eikä jaksaisi yhtään enempää.
Nostan siis hattua äideille ja etenkin teille monilapsisten perheiden äideille!
 
..
Aika paljon moni silti haluaa lapsia, 5-6? Joo, en voisi kuvitella itsellä 14 lasta, ei ikinä. Kolme omaa on, eikä minusta niillekkään riitä aikaa ja energiaa niin paljon kuin haluaisin. Ajatus siitä että ois 14 lasta tuntuu siltä, että ei siinä varmasti oppisi kunnolla edes tuntemaan heitä! Saatika huomioimaan yksilöllisesti.
 
ksidlg
En voisi enkä haluaisi kansoittaa maapalloa noin monella jälkeläiselläni. Toisaalta olen valmis tarjoamaan huolenpitoa muiden synnyttäneille lapsille. Avuntarvitsijoita on jonossa asti.
 
"Carelia"
Jo ekan olis saanut kakskymppisenä ja vikan nelivitosena... Eli viimeisen syntyessä olis jo vanhemmasta päästä useampi maailmalla, vähintään opiskelemassa. Ei ole ollut mahdollista kuin teoriassa. Jos terveys ois kestänyt ja rahaa hieman enemmän kuin tarpeeksi niin ehkä siitä olis saattanut selvitäkin. En sellaista kuitenkaan ole koskaan halunnut.
 
"kahden äiti"
Minulle kaksi lasta on ehdoton maksimi. En enää ikinä halua olla puolta vuotta putkeen sairaana (raskaudet), eikä pää kestäisi useampia lapsia vaatimuksineen.
 

Yhteistyössä