Voisitko muuttaa omakotitaloon...

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Yksvaan
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Voisin, jos muut tärkeämmät asiat olisivat kunnossa, kuten tuossa nyt on tehtykin pesutila- ja kattoremppaa. Piika-äidin ideaa itsekin kannatan, ja esittelenpä tässä nyt meidän 80-luvun keittiön tuunauksen: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1732223
Tuossa alkuperäinen oli sikapaljon hienompi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HIPII:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Uusisin kyllä keittiön kalusteet, Ikean keittiöt ei paljoa maksa ja ovat ihan kestäviä. Koneet voisi uusia sitä mukaa kun hajoaa. Samoin laminaatti on aika halpaa ja voi laittaa sen muovimaton päälle. Sitä saa jopa alle 10?/m2. Eli uuden keittiön, edulliset laminaatit sekä maalia seiniin saa kyllä jo 5000?:lla. Hyvä jos kylppäri on jo tehty, se on kaikkein kallein remontoida.
Kylläpä on teitillä kallis maku jos 5000 menee keittiöön.
Aplle tiedoksi että keittiöön saa täysin uuden ilmeen maalaamalla kaapistot ja vaihtamalla vetimet. Muovimattokaan ei kallista ole :)
nykyään muuten on. sais varmasti edullisemmin jotain halppis laminaattia.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Uusisin kyllä keittiön kalusteet, Ikean keittiöt ei paljoa maksa ja ovat ihan kestäviä. Koneet voisi uusia sitä mukaa kun hajoaa. Samoin laminaatti on aika halpaa ja voi laittaa sen muovimaton päälle. Sitä saa jopa alle 10?/m2. Eli uuden keittiön, edulliset laminaatit sekä maalia seiniin saa kyllä jo 5000?:lla. Hyvä jos kylppäri on jo tehty, se on kaikkein kallein remontoida.
Näin kalliissa ja huonolaatuisessa rempassa ei olisi mitään järkeä. Jos rempata, niin sitten kunnolla, laadukasti ja mieleiseksi!
Hmm. Ikealla on kyllä aika monia keittiömalleja ja kuten sanottua, eivät ole huonolaatuisia. Ja miksei samalla hinnalla voi löytää jotain esim. Kalustetukusta. Maalit voi valita ihan mieleisekseen. Toki 10?/neliö laminaatti ei ole kaikkein laadukkain, mutta toisaalta laminaateista on usein tarjouksia ja siten voi saada vähän parempilaatuistakin edullisesti.
 
Kylppäri se sisätiloista tärkein on, että jos se olisi laitettu niin hyvä. Mutta ton ikäsessä talossa on muita teknisiä remontteja ehkä tiedossa, putket, salaojat, lämmitysjärjestelmä... Ne maksaa ja ovat aika pakollisia eli ei enää pelkkiä mukavuuskysymyksiä.
 
Voisin muuttaa asumiskelpoiseen asuntoon ja tehdä rempalla sitä omannäköiseksi sitten joskus vuosien varrella. Mun mielestä asunnossa pitääkin asua pitkään (vuosia), ennenkuin mitään alkaa tekemäänkään, jotta varmasti tietää mitä mihinkin haluaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Mä hommaan lähivuosina tuontapaisen projektin itselleni

http://asunnot.oikotie.fi/card/6103979

Onko ihan just napattu kuvat vai vuosi sitten?, kun omenapuutkin on kukassa.

Onko kesämökiksi vai ihan asunnoksi... Kun mä nyt en muista oliko Herralla perhettä minkä verran

:ashamed:
 
Herra Majuri
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Mä hommaan lähivuosina tuontapaisen projektin itselleni

http://asunnot.oikotie.fi/card/6103979

Onko ihan just napattu kuvat vai vuosi sitten?, kun omenapuutkin on kukassa.

Onko kesämökiksi vai ihan asunnoksi... Kun mä nyt en muista oliko Herralla perhettä minkä verran

:ashamed:
Herra asuu yksin omassa ylhäisyydessä :kieh:

No aluksi kesäkäyttöön, mutta remppaisin hiljalleen eläkepäivien asunnoksi
 
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Mä hommaan lähivuosina tuontapaisen projektin itselleni

http://asunnot.oikotie.fi/card/6103979

Onko ihan just napattu kuvat vai vuosi sitten?, kun omenapuutkin on kukassa.

Onko kesämökiksi vai ihan asunnoksi... Kun mä nyt en muista oliko Herralla perhettä minkä verran

:ashamed:
Herra asuu yksin omassa ylhäisyydessä :kieh:

No aluksi kesäkäyttöön, mutta remppaisin hiljalleen eläkepäivien asunnoksi

Olisikin aivan ihana yksin asuskella, mutta perheen kanssa voisin ostaa kesäasunnoksi vastaavan.

 
muutaman vuoden kyllä
Me muutettiin 1983 valmistuneeseen taloon, jossa vain sauna oli remontoitu. Muut tilat alkuperäisessä kunnossa. Neljä vuotta ollaan asuttu. Onneksi yleissväritys oli mieleiseni vaalea koko talossa.

Ensimmäisen vuoden jälkeen tehtiin pintaremonttia eli maalattiin seiniä ja kattoa ja tapetoitiin. Nyt tehdään kylppäriremontti. Parin vuoden päästä on keittiöremontti.

 
mie
Me muutettiin vanhaan omakotitaloon, jonka keittiö ja kaikki oli 62 tehty... Tosin keittiö rempattiin heti ja kylppäri aika pian, mutta kyllä tässä ois voinu asua silti ilman remppaakin...
Keittiöstä ja haluaa halvalla vähän omannäkösemmän niin laittakaa uus muovimatto vanhan päälle, niitä on nykyään tosi hienoja.. Ja maalatkaa keittiön kaappien ovet ja vaihtakaa vetimet...
 
dfdf
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Voisin, jos muut tärkeämmät asiat olisivat kunnossa, kuten tuossa nyt on tehtykin pesutila- ja kattoremppaa. Piika-äidin ideaa itsekin kannatan, ja esittelenpä tässä nyt meidän 80-luvun keittiön tuunauksen: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1732223
Tuossa alkuperäinen oli sikapaljon hienompi.
Olen täysin samaa mieltä. Alkuperäinen oli tosiaan parempi.
 
Pom
Toisaalta kyllä toisaalta ei.

Vanha talo. Ikinä tiedä mikä paikka poksahtaa ja jos vielä ei ole varaa tehdä remonttia niin ei.

Siksi ehkä ostaisin uudemman ja pikkaisen varmemman talon.

Mutta jos olisi sitä rahaa remonttiin, niin miksi ei. Jos remontti tehtäisiin ennen kuin muuttaisin sisään lasten kanssa. Nimimerkki: Putki ym. remontin keskellä pienten lasten kanssa asunut.
 
Me asumme talossa joka on vuodelta 1974 ja olemme pikkuhiljaa remontoineet. Kylppäriempan teimme + uusimme ison osan toisesta päädystä ja siihen otimme uutta lainaa n. 25000. Nyt oottelemme et saamme lopputalon maksettua (n.5v) ni pääsemme korottamaan kattoa ja uusimaan ulkokuoren). Keittiö kelpaa mulle tuollaisenaan kun kaikki kodinkoneet on suht uusia ja toimii. Muovimatot on, mut jos uusimme lattiamateriaalit ni matot laitamme sittenkin. Talo jossaei ole kuin patterilämmitys on kylmä lattioista.
Huoneita olemme pikkuhiljaa maalanneet ja muutenki esim. ovenpieliä. Maalaamisella saa ihmeitä aikaiseks.. jos ne keittiön kalusteet on puuta, ni nekin voi hioa ja maalata
 

Yhteistyössä