Voisitko kuvitella itsesi tällaiseen keittiöön? Keittiöremontti edessä.

50-luvun tyyliseen. Keinonahkaiset pehmeät tuolit/loosi, kromireunainen pöytä, värejä, musta-valkoruutuinen lattia... Miltä tuntuisi juoda päiväkahvit istuen turkoosilla tuolilla? :D













Tämä on onnetonta harhailua maalaisromanttisen ja retrokeittiön välillä. Toinen on tuttu ja turvallinen, toinen vuosia kiehtonut hyppäys tuntemattomaan.

Mielipiteitä kiitos!
 
  • Tykkää
Reactions: Tuulipuku
"vieras"
No kyl, jos tykkäisin. Valkoisen ja turkoosin yhdistelmä tai valkoisen ja punaisen yhdistelmä on mielestäni jees, samoin kalusteiden muoto. Mut koskaan en ole pitänyt musta-valko tai mistään muustakaan ruutukuvioisesta lattiasta... mut en olekkaan fiftari.
 
yksi vaan
Lattia kelpaisi mutta keinonahka tai kromijalat ei missään tapauksessa. Aito nahka sen sijaan kävisi ja sitä varmasti nykyään saa minkä värisenä vaan...

Minun tyyliäni tosin ei ole mikään noin leimallinen joten minulle ei ikinä tulisi tuollaista keittiötä. Sinun luoksesi voisin kyllä tulla juomaan kahvikupposen. :)
 
huaaaargh
Ylin: aivan kauhea. Ihan kuin huoltsikan kuppila, jossa olin töissä teininä. Ja tuo lattia on kertakaikkisen järkky, noita on koulurakennuksissa ja sinne saavat jäädä. Kunnon migreenilattia.

Toinen kuva: Tämä on oikeastaan aika nätti. Ihanat kaapistot, kaunis lattia jne. Ainoa vain, että tuo sävy on liian pastelli. Mies ei ainakaan suostuisi tuohon meillä, itsekin varmaan kyllästyisin. Ottaisin tummemman turkoosin.

Neljäs ja viides kuva: Hyi! Taas noita aseman/huoltsikan kuppiloiden baarijakkaroita ja looseja. Ei ikinä!
 
"miima"
Mä olisin halunnut noi turkoosi-valkoiset retro baarituolit tuohon meidän keittiöön :D Mutta olin sitten pihi ja kävin Ikeasta ihan perus baarituolit valkoisella hupulla... ja ne on nyt pari vuotta myöhemmin läikikkäät, tahraiset ja nolot :kieh: Eiköhän nuo retrot olisi pysyneet siistimpinä olipa ne sitten tekonahkaa tai mitä hyvänsä...
 
iPölö
JOS harrastaisin jenkkiautoja ja olisin semmonen "rokkabilly" tyylinen niin tykkäisin noista loossisohvista ja ruutulattiasta. Mutta toi turkoosi sekamelska noissa kaapeissa näyttää MUN MIELESTÄ kamalalta, kyllästyis nopeesti ainaki..
 
Yks idea olisi valkoiseksi maalattu lautalattia. Muovimattoja en enää huoli, lattialämmitystä ei mahdollista laittaa niin laatat ois aika kylmiä jalan alla. Vai alanko nyt nynnyilemään :D

Hyvin vaalea mintunvihreä olisi ihana väri, tai sitten tuo v.sininen, sekä punainen (ikkunoiden kaihtimet on jo punaiset). Ehkä valkoiset, kakkoskuvan tyyliset kaapit. Hmm hmm...
 
mullapas onkin keittiössä kirkkaanpinkit kaapistot ;) se oli hätäratkasu kun jäi makuuhuoneen seinästä maalia yli ja keittiön kaapit oli ihan hirveessä kunnossa (harmaaksi kuluneet valkoiset kaapit sinisillä vetimillä) joten nakkasin maalit kaappeihin ja vetimet kokonaan pois - uskomattoman upee keittiö mulla!! ;) NOT..

haluutteko kuvan tästä komeudesta? :D hah!
 
  • Tykkää
Reactions: Piparnakkeli
Mä tykkään korttien tekemisessä 50-luvun tyylistä ja kuoseista, hamstraan suorastaan niitä. Mutta autenttisena sisustuksena - en kylläkään. Minulla ainakin se tyyli ei saisi olla korostettua huoltiskuppilaa kromilla vaan pyöristettyjä muotoja pehmeämmin, kotityyliä siis. On minulla esim Kitchen Aid, joka menee ko tyyliin.
 

Yhteistyössä