Voisitko kuvitella eläväsi tällaisilla tuloilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hei haloo!
1300e tekee kuukaudessa noin 43e/PÄIVÄ kellä menee niin paljon muka rahaa jos puhutaan 3-4henkisetä perheestä??

Kyllä meillä menee aina kaikki mahdollinen raha..

Minusta on hyvä että etukäteen mietitään miten tullaan toimeen.

Miestä kiinnostaisi ok-talon ostaminen täältä kaupungista. Lainaa jouduttaisiin ottamaan jonkun verran. Kaikkien asumiskulujen + muiden pakollisten menojen jälkeen jäisi elämiseen n. 1300 euroa kuukaudessa. Sen pitäisi riittää bensaan, ruokaan, sekä vaatteisiin.
Säästöjä on jonkin verran hätävaraksi...

Meitä on minä, mies, ja vauva, jonka kanssa olen ajatellut olla kotona vielä 2,5 vuotta.

Minua ajatus kauhistuttaa.
Haluaisin kuulla kokemuksia kuulostaako tämä aivan järjettömältä.

Oletko tosissasi? Meillä on nelihenkinen perhe ja lapset jo isompia ja meillä jää asumiskulujen jälkeen kaikkeen muuhun alle 1000 euroa. Siis laskuihin ym. eli ruokaan menee noin 400, laskuihin loput. asumiskuluihin menee 900.

Miestä kiinnostaisi ok-talon ostaminen täältä kaupungista. Lainaa jouduttaisiin ottamaan jonkun verran. Kaikkien asumiskulujen + muiden pakollisten menojen jälkeen jäisi elämiseen n. 1300 euroa kuukaudessa. Sen pitäisi riittää bensaan, ruokaan, sekä vaatteisiin.

Meitä on minä, mies, ja vauva, jonka kanssa olen ajatellut olla kotona vielä 2,5 vuotta.

Oletko tosissasi? Meillä on nelihenkinen perhe ja lapset jo isompia ja meillä jää asumiskulujen jälkeen kaikkeen muuhun alle 1000 euroa. Siis laskuihin ym. eli ruokaan menee noin 400, laskuihin loput. asumiskuluihin menee 900.

meillä tulot kuussa 1750e ja siitä maksetaan ok-talo laina, kaikki laskut, ruoat, vaatteet, bensa, ym. ja meillä 3 henkeä ja hyvin pärjätään olen kotona 2 vuotiaan kanssa, mies töissä.

voikun jäiskin ton verran rahaa kuukaudessa käyttämiseen. meillä tulot on 1700? ja siitä maksetaan vuorkra, bensa, netti,kanavat, ruoka,sähkö,harrastukset, elämiseen taitaa jäädä noin 100-300?/kk mutta hyvin ollaan eletty. ja soskusta ei tule apuja eikä tule asumistukee..

Olette varmaan tottuneet kuluttamaan paljon rahaa, jos 1300 pelkkään ruokaan ja vaatteisiin ja bensaan tekee tiukkaa.

Meillä jää ruokaan ja vaatteisiin ja bensaan käytettäväksi lainanlyhennyksen ja muiden laskujen jälkeen noin puolet tuosta. Vaatteet ostammekin pääosin kirpputorilta. Ei haittaa ollenkaan, koska en pidä kuluttamisesta enkä shoppailusta.

Mutta tuohon ei siis kukaan voi sinun puolesta vastata. Mutta mielestäni aika harvalla lapsiperheellä on noin paljon rahaa käytettävissä.

Nojoo...ei voi mitään, mutta kyllä mulle tuli tästä taas semmonen "tulempas kehumaan miten meillä on rahaa" fiilis...Meillä jää laskennallisesti kuussa 400 euroa ruokaan ja 50 euroa vaatteisiin, kun kaikki pakolliset menot on laskettu pois...

Hei taas ja kiitos paljon vastauksista.
EN todellakaan tullut tänne kehumaan. Mikä siinä olisi edes pointtina? Nimettömänä täällä kyselen. Ihan tosissani tätä kysyin, mutta nyt huomaan että taisi olla nolo kysymys. Ja kyllä minulle tuo summa kuulostaa pieneltä. Mutta jos muut pärjää vähemmällä niin eiköhän mekin.

no joo....meillä ei ikinä jää tollasia summia ja hengissä ollaan edelleen (4 hlön perhe).

kepeesti pärjää, eletään pelkillä miehen tuloilla suurimmaksi osaksi nyt kun opiskelen, ajoittain tienaan ja en saa opinto tai muita tukia. Maksetaan vuokra, tonttilaina, 2 x autolaina ja eletään ihan mukavasti.Kaikkeen tottuu, pienellä rahallakin elämiseen

siis paljonko teillä nykyään jää käteen noiden pakollisten menojen jälkeen? Siis kun pelkäät ettei noilla pärjää.

Meillä oli välissä hyvä aika kun jäi liki tuon verran talousrahaa. Nykyisin summa on jotain 900 - 1000? ja niilläkin pärjää hyvin. Jää varaa johonkin kivaan ja noista voi aina laittaa vähän pahan päivän varalle.

Lapsia meillä on kaksi.

Jos kaikkien mahdollisten laskujen jälkeen jää 3-henkisellä perheellä 1300e niin se on ihan riittävästi.Aika harvalla jää perusjuttujen jälkeen noin paljon ylimääräistä,siis hoitovapaalla olevalle.......

No joo kuulostaa ihan toivottomalta. Hei haloo!!! Meillä jää saman verran kuukaudessa laskujen jälkeen ja meitä on viisi henkeä...

No hei haloo!
Meillä jää kaikkien asumiskustannusten jälkeen 1000 euroa, 3 henkeä ja mukavasti elellään. Jopa säästöön jää. =)

Kun saan opintotukea, niin kaikkien tukien ja palkan kanssa mulle tulee rahaa n.840?. Siitä vuokraan 400? ja lainanlyhennykseen 50?. Lopulla pitää sitten maksaa puhelinlasku, linkkakortin lataus, ruoka, vaatteet yms....

Yhteistyössä