Voisitko kuvitella eläväsi tällaisilla tuloilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miestä kiinnostaisi ok-talon ostaminen täältä kaupungista. Lainaa jouduttaisiin ottamaan jonkun verran. Kaikkien asumiskulujen + muiden pakollisten menojen jälkeen jäisi elämiseen n. 1300 euroa kuukaudessa. Sen pitäisi riittää bensaan, ruokaan, sekä vaatteisiin.
Säästöjä on jonkin verran hätävaraksi...

Meitä on minä, mies, ja vauva, jonka kanssa olen ajatellut olla kotona vielä 2,5 vuotta.

Minua ajatus kauhistuttaa.
Haluaisin kuulla kokemuksia kuulostaako tämä aivan järjettömältä.

me kituutellaan paljon pienemmillä tuloilla. Midän tulot on yhteensä jotain 1700 euroa (tästä on jo vähennetty miehen ulosotot) meille jää 400 euroa ruokaan, bensaan ja vaatteisiin. Soskusta ei saada mitään, kun täällä eivät huomio miehen ulosottoja

Meillä ei taida jäädä noinkaan paljoa, siis jos tarkoitat laskujen maksun jälkeen jäävää rahaa.
Miehen tuloilla pääasiassa hoidetaan lainat ja laskut ja mun tuloilla eletään.
Nyt jäin äitiyslomalle, mutta muuten mun tulot ovat koostuneet kotihoidontuen perusosasta, yhdestä sisaruskorotuksesta ja kahdesta peruselatustuesta sekä lapsilisistä, noin 1000?.
Meitä on pian 7 henkeä.

Ylimääräiseen ei juurikaan ole varaa (oma valinta, huom.) mutta toimeen tullaan.

Meillä jää lainan ja asumiskulujen (sähkö, vesi, tiemaksut, jätemaksut, vakuutukset) jälkeen 1400 euroa. Siitä maksetaan vielä kahden auton kulut. Ylimääräiseen ei ole varaa, mutta tämä on meidän valintamme ja jotenkuten pärjätään.

No me kyllä pärjättäs tuolla summalla. Meillä jää laskujen jälkeen elämiseen yleensä n.400? ja sillä sit pitää ostaa ruuat, bensat ja taloustavarat tms. Se varmaan riippuu mihin kukin on tottunut :/

meille jää kaikkien laskujen ym lainojen jälkeen 1000e ruokaan ja bensaan sekä "ylimääräisiin" kuluihin, joita on mm. vaatteet, lasten harrastukset, kodin laittoa ym ym. Nii ja meitä on 6 henkeä. Välissä saa kituuttaa mutta en siltikään tunne itseäni köyhäksi.

Yhteistyössä