voisitko imettää

• Viestiketjun aloittaja kaverin lasta
  • Ensimmäinen viesti
kaverin lasta
Mun kaveri sai keskosen ja hällä ei tule maitoa. Mun lapsi on jo isompi ja ottaa rintaa, mut myös muutakin saa jo. Kaveria harmittaa suunnattomasti kun ei tule maitoa ja mä kerran vihjaisin, että mä voin imettää sun lasta ja hänkin sanoi(liekö vitsinä), että imetä vaan. No en mä sit kehdannu kysyä, että ihanko totta. Voisin kyl auttaa, mut toki pumpatakin voisin. Kehtaanko kysyä, että haluaako ottaa vastaan?

Tuosta toisen lapsen imettämisestä oli jotain juttua yhdessä KaksPlussan lehdessä, eikä siinä mun muistaakseni ollut mitään pahaa sanomaa kyseisestä jutusta.
Tietysti äitien täytyy aika hyvin tuntea toisensa, jotta luottamus on kunnossa. Jos et polta ym ym niin ihan hyvin voit mielestäni tarjota apua :)

kaverin lasta
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 22:51 TheSimpsons kirjoitti:
No en imettäis... Mutta mikseipä sitä jotenkin vois omaa maitoa luovuttaa, jotenkin samaan tyyliin kun sairaalaankin.
Niin, voisinhan mä pumpata kuten sanoin, mut mitenkähän suhtautuisi? Saihan hänen vauva muittenkin äitien maitoa sairaalassa ollessaan. Mietin vaan kehtaanko kysyä.

Minä voisin kokeilla vastaavassa tilanteessa. Jos imetys tuntuisi ok:lle, niin mikä ettei. Jos taas ei tuntuis, niin lopettaisin. Olen imettänyt ensin yhtä omaa ja sen jälkeen kaksosia. Kaksosten aikaan maitoa tuntui riittävän jopa enemmän kuin yhden aikaan. Eli minulla olisi riittänyt maitoa vieraallekin vauvalle oman vauvan siitä kärsimättä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 22:53 kaverin lasta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 22:51 TheSimpsons kirjoitti:
No en imettäis... Mutta mikseipä sitä jotenkin vois omaa maitoa luovuttaa, jotenkin samaan tyyliin kun sairaalaankin.
Niin, voisinhan mä pumpata kuten sanoin, mut mitenkähän suhtautuisi? Saihan hänen vauva muittenkin äitien maitoa sairaalassa ollessaan. Mietin vaan kehtaanko kysyä.
Niin joo ymmärrän kyllä. Jos jotenkin todella hienovaraisesti kysyisi... Saattaa olla joillekin niin arka asia.

Vieroksun hieman ajatusta. Mielummin lypsäisin pulloon. (siis jos olisin vielä imettävä äiti)

Mutta jos ystäväni sitä toistuvasti pyytäisi tekisin sen.

Vaikeampana koen ajatuksen siitä, että joku kaverini olisi imettänyt lapsiani

Itse en tykkäisi pumpata - sitä tuli tehtyä silloin, kun omat vauvat olivat teholla. Maito tulee paljon paremmin imettämällä. Toki päätös olisi oltava molempien. Ymmärtäisin, jos toinen ei haluaisi imetystä tai edes pullomaitoa.

Yhteistyössä