Voisitko harkita eroa jos.......??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jossu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jossu

Vieras
Tajuaisit olevasi tilanteessa jossa et voi toteuttaa omia haaveita lainkaan??Lapsia on enkä pysty lähteä kouluun mihin haluan,koska miehen mielestä se ei onnistu.Opiskelemaan en voi muutenkaan lähtee koska minun pitäisi maksaa lasten hoitokulut joten milläpä rahalla ne maksaisin?Toinen kiinnostava homma olisi pyörittää maatilaa mutta mies on sanonut ettei tästä talosta aio muuttaa minnekkään.
Välillä ahistaa ku tajuaa ettei voi tehdä mitään asioita joita haluaisin!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
siis kumpi teillä päättää sun elämästä?itse olen sen verran itsepäinen,että mua ei yksikään mies määräile,saati et estäis opiskelun..

ei minuakaan! Siksi olen järjestänyt elämän niin, että en ole riippuvainen kenestäkään

Ensin vastaus kysymykseen: Kyllä voisin harkita tuosta syystä eroa.

Mutta eihän lapsista (kai) mene hoitomaksua, jos asut erillään miehestä ja opiskelet? Erolle (tai opiskelulle) voi sensijaan olla esteenä se, jos opintoja on klo 17 (lasten päivähoitoajan) jälkeen eikä muutakaan hoitajaa löydy! Jos aiot erota ja opiskella, niin ota etukäteen selvää!

Lisäksi saisit asumistukea, elarit lapsen isältä sekä ainakin opintotuen (ellet ole jostakin syystä käyttänyt enimmäistukiaikaa). Ota Kelan sivuilta selvää... (Mulla ei varsinaisesti ole omaa kokemusta yh:na opiskelusta.)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
tähän asti oon kuunnellu miehenki mielipiteitä mut tuskin kauaa kuuntelen!

mielipide ja estely on kaks täysin eriasiaa...toki pitääkin kuunnella puolison mielipidettä,mutta että toinen estää toisen opiskelut/työhön menot,niin huh huh..

Yhteistyössä