Voisitko elää ilman intohimoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaimo"

Vieras
Voisitko elää suhteessa, jossa puolisosi ei himoitse sinua tai sinä puolisoa? Seksi on vain seksiä, mutta kemia väliltänne puuttuu. Entä jos tutustuisit ihmiseen, jota todella haluat, oikeuttaisiko pettämään? Vai valitsisitko elämän, jossa ei ole seksuaalista intohimoa, vaikka kaikki muu on hyvin?

Jos vain kyllin kauan saamme elää niin tuskin sitä kovin viriili on likellä 120v syntttäreitä. Se on ihana lisämauste, mutta ei ainut syy olla yhdessä. En eroaisi, jos toiselta intohimo lopahtaisi, ellei hän sitten olisi kadottanut kaikkia tunteitaan kohtaani.

• Tykkää
Reactions: Data
En pettäisi. Intohimo on ihana asia, mutta hyvä suhde koostuu monesta muustakin osasesta ja seksuaalisuus itsessään ei tarkoita pelkkää yhdyntää tai villiä seksiä. Kaikki nuo muuttaa muotoaan elämän eri vaiheissa ja uskon että se on tarkoituskin, ihminen ja parisuhde ei ole koskaan ns. valmis.

Kun se seksuaalinen puoli hiipuu alemmas, sitä tärkeämpiä ovat ne muut tunteet ja motiivit miksi ollaan yhdessä :heart:

Onneksi intohimo voi löytyä vaikka aikaa olisi kulunut useampikin vuosi. Olen kiitollinen että mieheni kanssa pysyimme yhdessä, vaikka sitä intohimoa ei tosiaankaan ollut pitkiin aikoihin tai oli aina eri hetkinä..Nyt en onnellisempi ja intohimoisempi hänen kanssaan voisi olla<3

Minusta tuntuu oudolta, että seksi ja intohimo ovat joillekin parisuhteen tärkein asia. Minulle niitä ovat kumppanuus ja luottamus, tietoisuus siitä että toinen seisoo rinnalla tuli mitä tuli. Intohimoa onmeilläkin vielä yleensä, mutta välillä tulee kausia ettei sitä olekaan, ja varmaan se voi joskus loppua kokonaankin. Minä voisin todellakin elää ilman sitä, vaikka se onkin ihanaa. Ystävyys ja kumppanuus ovat kuitenkin vielä paljon, paljon tärkeämpiä asioita parisuhteessa.

• Tykkää
Reactions: astrolabe

Yhteistyössä