Voisitko antaa lapsellesi saman nimen, kun miehesi entisellä tyttöystävällä joskus vuonna miekka ja kivi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "neppari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"neppari"

Vieras
Minulla olisi meidän tyttövauvalle ihana ja kaunis nimi, jota minä olen jo vuosia ajatellut vauvalleni. Miehelläni on kuitenkin ennen meidän suhdetta joskus kaaaaaaauan sitten ollut saman niminen tyttöystävä noin vuoden ajan. Asuivatkin muutaman kuukauden yhdessä. Onko outoa, jos annetaan omalle tytölle sama nimi? Kukaan muu tuskin edes muistaa kyseistä ihmistä. Ja mies ei ole tuota nimeä ehdottanut vaan minä.

Antaisin lapselle mieheni ex-vaimon nimen? Joo, ei. Olen jopa jättänyt ne nimet pois laskuista, jotka olleet heillä mielessä silloin, kun ovat yhteisiä lapsiaan nimenneet, vaikka nimi ei lapselle tullutkaan. Ennemmin keksisin itse ihan uuden ja oudon nimen kuin antaisin mitään sinne päinkään.

[QUOTE="mitä";28506263]Vuonna miekka ja kivi? Onpa ärsyttävä ilmaus.[/QUOTE]

Nakkisotien aikaan on vielä ärsyttävämpi.

Mutta ap, en ehkä laittaisi samaa nimeä, jos ovat olleet ihan avoparikin. Voi olla anopin muistoissakin kuinka kullitettu tyttö.

Mä en antaisi oman tai mieheni exän nimeä lapselleni, ehkä eniten kuitenkin sen takia mitä muut ajattelisivat kuin sen takia, että se itseä häiritsisi. Eli jos tuttavapiirissä ei kyseisestä exästä tiedetä tai häntä muisteta, kai sen nimen voi antaa, olettaen että se ei sinua tai miestäsi häiritse.

Voisin. Joistakin miehen sukulaisista se tietysti voi tietysti kuulostaa hieman oudolta tai huvittavalta mutta pitäisin sitä enemmän heidän omana ongelmanaan. Meiltä löytyy naapurin isännän kaima ja tiedän että pikkupaikkakylässä se joitakin ehkä tuntuu omituiselta, mutta...

Ovat olleet yhdessä mua ennen, mutta siinä välissäkin on ollut muita. Ja mun miehellä on ollut monta vakavaa suhdetta ennen mua.

Asuivat kyllä hetken yhdessä tän naisen kanssa, mutta eivät paljookaan olleet tekemisissä miehen perheen kanssa, koska asuivat tosi kaukana. Tästä naisesta ei anoppi ole puhunut mitään koskaan, kun taas paljon kaukaisemmasta tyttöystävästä kylläkin.
Hankalaa, kun tykkään kovasti nimestä ja se sopisi hyvin tytölle. Nyt se exäjuttu ei mua häiritse, mutta entä jos alkaa joskus häiritsemään? Ja tosiaan, mitä tää exä ajattelee, jos joskus kuulee? Ja toisaalta jollain tasolla ehkä se häiritsee, kun täällä sitä pohdin. Harmi, kun mitään yhtä kivaa nimeä en keksi. :/

Mulle selvisi jossain vaiheessa että eräs mies joka oli joskus pitkän aikaa minuun vahvasti ihastunut antoi vaimonsa kanssa tytölleen saman nimen kuin minulla. Tuntui todella oudolta kuulla asiasta :P

Nou nou nou :D Oma äitini ja isäni saivat juuri tästä aiheesta aikoinaan tappelun kun yrittivät siskolleni keksiä nimeä. Isäni olisi halunnut nimetä hänet exänsä mukaan ja äitini repaisi asiasta saavillisen herneitä nenään :D onneksi siskolleni löytyi toinen nimi joka ei ollut ex-heilojen nimi.

No jos se nainen olis ollu sen ex-vaimo ja 10v yhdessä tms niin en vois
Jos olis joku lyhyt suhde vuosien takaa niin ihan sama

Miestähän tuon luulis haittaavan enemmän?

Meillä on vähän vastaava tilanne. Mies haluaisi laittaa tulevalle lapselle isänsä nimen, jos tulee poika. Kyseinen nimi on sama kuin yhdellä eksälläni. Siitäkin suhteesta on aikaa joku 10 vuotta ja olen joskus tainnut miehelle mainita että sen nimisen miehen kanssa olen joskus ollut. Kun on näistä nimijutuista ollut puhe. Ehkä vähän oudolta vois alkuun tuntua tuo nimi, vaikka itsekin kyseisestä nimestä pidän. Onneksi kyseisen eksän kanssa välit säilyi varsin hyvinä eron jälkeenkin, eikä ole kovin huonoja muistoja siis hänestä. Mutta en kyllä häntä kaipaakaan tms. Joten jos ei miestä tuo häiritse, niin se on yksi vaihtoehto nimeksi. Omat vanhempani saattavat alkuun ehkä ihmetellä, mutta tuskin kauaa, kun kyseinen nimi olis kuitenkin tuon miehen isän nimi eikä mun eksän.

Miestä ei haittaa yhtään. Ja he erosivatkin hyvissä väleissä. Ja nimi on aika yleinen varsinkin meidän ikäisten keskuudessa. Mieskin sanoi, että ei siitä nimestä edes tule mieleen se exä, kun tietää muitakin saman nimisiä. Ehkä mua kaikista eniten mietityttää, mitä muut ajattelee.

En todellakaan voisi. Ärsyttää aina nähdäkkin sen muijan naama, todella ärsyttävä ihminen. Ja en usko että mieskään haluaisi antaa sitä nimeä meidän lapselle (on aika harvinainen nimi) olisi liikaa muistoja. Ja se nainen häiritsi meidän suhdettamme alkuaikoina. Ei ei ei missään nimessä meidän lapselle sen muijan nimeä.

Yhteistyössä