Voisitko antaa anteeksi, jos puolisosi olisi tahattomasti aiheuttanut/teoillaan edesauttanut lapsenne kuoleman?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teittu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todennäköisesti pystyisin antamaan anteeksi, tosin vähän riippuen tilanteesta. Esim. jos mies ois ollu kännis ja sitä kautta ois aiheutunu lapsen kuolema niin sellaista en voisi antaa anteeksi.

Yhteiseloa tuskin silti pystyisin jatkamaan koska tod.näk. joka kerta miehen nähdessäni asia tulisi mieleen.

Jos kävis niin, et mies peruuttais taaperon päälle ja taapero kuolis niin pystyisittekö antamaan sellaisen anteeksi? Eräällä tuttavalle käynyt näin. Mä en varmaan pystyis. Miehelle muutenkin aina muistutan tuosta ettei ikinä peruuttele autolla jos lapset ei oo jo kyydissä/sisällä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja entäs;29362893:
Jos kävis niin, et mies peruuttais taaperon päälle ja taapero kuolis niin pystyisittekö antamaan sellaisen anteeksi? Eräällä tuttavalle käynyt näin. Mä en varmaan pystyis. Miehelle muutenkin aina muistutan tuosta ettei ikinä peruuttele autolla jos lapset ei oo jo kyydissä/sisällä tms.

Luulen että pystyisin.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Olen vissiin outo, kun suurin osa antais anteeksi...

Mä en usko olevani niin hyvä ihminen, että kykenisin antamaan anteeksi tai ehkä saattaisin jopa antaa anteeksi, mutta en unohtais ja kantaisin kaunaa siittä varmasti aina. Lapsen menetys on kuitenkin pahinta mitä ikinä voi tapahtua. Uskon myös rakastavani tavallaan lapsiani enempi kuin miestäni.

Joku kolari, peruuttaminen vahingossa päälle tms. ovat minulle onnettomuuksia, jotka uskoisin voivani käsittää helposti juuri siksi, eikä niiden anteeksiantaminen olisi ylettömän hankalaa. Lasta voi surra, vaikka toisen vanhemman teko olisi kuoleman aiheuttanut. Jos taas puoliso tekisi jotain tahallaan, olisi se ehkä haastavampaa. Mutta haluan olla mieheni kanssa aina ja yrittäisin kaikkeni voidakseni jatkaa hänen kanssaan.

Yhteistyössä