Voisitko alkaa puhelinmyyjäksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marjaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En alkais! En ainakaan pelkällä provikalla. Tuntipalkkaaki pitäis maksaa sit ainakin 10 e tunti, on se niin kaameeta hommaa...kokeilin sitä n. 19 vuotiaana, 2 viikon palkka 20 mk, eli reilu 3 e. Ihmiset tilas et pääs musta eroon ja peru sit myöhemmin. :o

En ajatellut missään nimessä voivani, mut niin vaan sit menin pakon edessä ja yllättäen oon kovasti tykännyt ja palkkaakin saan aika kivasti. En halua siis vielä lasta laittaa vieraalle hoitoon ja puhelinmyyntiä teen 15h/vko ja työajat saan itse päättää, eli siten kun mummulle ja isille sopii lapsen kanssa olla. Mutta tosiaan toimisto on todella kiva, samoin työkaverit ja hyvää palautetta saan saan useasti päivässä ihmisiltä joille soittelen :)

Reilun puolen vuoden vuoden päästä ajttelin bvasta oman alan töihin ja lasta sitten hoitoon...

6 vuotta olin siinä hommassa, työaika 8-16, yrityksille soitettiin, kyllä menee pitkä aika ennenkuin samaa palkkaa tuun näistä hommista saamaan, jos saan ikinä mutta aikansa kutakin.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
En ajatellut missään nimessä voivani, mut niin vaan sit menin pakon edessä ja yllättäen oon kovasti tykännyt ja palkkaakin saan aika kivasti. En halua siis vielä lasta laittaa vieraalle hoitoon ja puhelinmyyntiä teen 15h/vko ja työajat saan itse päättää, eli siten kun mummulle ja isille sopii lapsen kanssa olla. Mutta tosiaan toimisto on todella kiva, samoin työkaverit ja hyvää palautetta saan saan useasti päivässä ihmisiltä joille soittelen :)

Reilun puolen vuoden vuoden päästä ajttelin bvasta oman alan töihin ja lasta sitten hoitoon...

Niin ja ihan pelkällä provikalla työskentelen ja jos joku kieltäytyy niin sitten vaan iloisesti toivottelen hyvät päivänjatkot, enkä ala tuputamaan mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja :
6 vuotta olin siinä hommassa, työaika 8-16, yrityksille soitettiin, kyllä menee pitkä aika ennenkuin samaa palkkaa tuun näistä hommista saamaan, jos saan ikinä mutta aikansa kutakin.

Paljonko suurinpiirteit sait kk palkkaa? Jos saan kysyä :)

Niin ja ihan pelkällä provikalla työskentelen ja jos joku kieltäytyy niin sitten vaan iloisesti toivottelen hyvät päivänjatkot, enkä ala tuputamaan mitään.

Paljonko sinun palkkasi yleensä kk on? :)

Lisään, et meijän hommassa oli pohjapalka (8000mk) ja nousi sitten pikkuhiljaa 1650e ja provikat siihen päälle, paras oma kuukausi palkkani oli 7688e brutto :) Tästä on nyt 5 vuotta aikaa kun lopetin ja menin kouluun

Lisään, et meijän hommassa oli pohjapalka (8000mk) ja nousi sitten pikkuhiljaa 1650e ja provikat siihen päälle, paras oma kuukausi palkkani oli 7688e brutto :) Tästä on nyt 5 vuotta aikaa kun lopetin ja menin kouluun

ok. Vaihteliko palkka hirveästi kuukaudesta toiseen? Paljonko oli sellainen yleisin summa jonka kk sait?

Ei musta taitais olla siihen.

Mun kaveri on tehnyt lehtipuhelinmyyjän työtä kolme vuotta ihan kokoaikaisesti ja se tykkää kyllä.
Myy vauvaa ,meidän perhettä ja muita sen kustantajan lehtiä, en nyt muista mitä niitä on.

En vois, en ole pätkääkään sellainen ihminen, joka voisi jankuttaa ihmisille, jotka yrittävät ystävällisesti sanoa, ettei kiinnosta. Juuri eilen itse taistelin itseäni irti puhelusta, jossa tarjottiin Helsingin Sanomia. Vaikka kuinka yritin perustella miksi en halua pääkaupunkiseudun lehteä, koska tykkään että sanomalehdestä näkee esim. paikallistapahtumat, elokuva-aikataulut yms., niin ei hitto mennyt jakeluun. En haluaisi olla sellainen ihminen, aivan kuin olisi tiiliseinälle puhunut ja se on todella epäkohteliasta. Ehkä olisi paras itsekin olla samanlainen ja sanoa vaikka että vedä vittu päähän saman tien kun joku soittaa, kun koskaan ei saa ystävällisellä puheella niitä lopettamaan puhelua. Sukupuuttoon pitäisi tappaa se ammatti, anteeksi vain. ;)

Mä en ainakaan menis millekään 10e tuntipalkalle! Provikoilla myyntiä tehdään! Ketä se innostaa jos samasta duunista teki kauppoja tai ei, saa naurettavat 10 e tunnilta?

Mä teen provikalla ja keskiprovikat on ollu tossa 25-30e/tunti.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

ok. Vaihteliko palkka hirveästi kuukaudesta toiseen? Paljonko oli sellainen yleisin summa jonka kk sait?

Yleensä sain aina kuukauden myyntitavoitteen kasaan ja silloin palkka oli 2560e/kk
Eli tässä hommassa oli pohja (5vuoden jälkeen) 1650e / kun myit myyntitavoitteestasi 75% sait palkkaa 1950e ja 100% myynnillä 2560e, jos ylitit tavoitteesi niin tuli lisäbonuksia ja esim 200% myynnillä palkka oli sitten 5120e + ne lisäbonukset (näitä tienasi uusista asiakkaista)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yleensä sain aina kuukauden myyntitavoitteen kasaan ja silloin palkka oli 2560e/kk
Eli tässä hommassa oli pohja (5vuoden jälkeen) 1650e / kun myit myyntitavoitteestasi 75% sait palkkaa 1950e ja 100% myynnillä 2560e, jos ylitit tavoitteesi niin tuli lisäbonuksia ja esim 200% myynnillä palkka oli sitten 5120e + ne lisäbonukset (näitä tienasi uusista asiakkaista)

Sori tuli vieras nikki tohon *mä* ton kirjoitin, lisään vielä että noin ylemmät palkat oli samat kaikilla oli sitten ollut kuukauden tai 10 vuotta pohjapalkaa en tarkkaan muista mutta muutaman satasen se oli aloittavalla pienempi ja nousi sitten 1. /3. ja 5. vuoden jälkeen

Alkuperäinen kirjoittaja puhelinmyyjä:
Mä en ainakaan menis millekään 10e tuntipalkalle! Provikoilla myyntiä tehdään! Ketä se innostaa jos samasta duunista teki kauppoja tai ei, saa naurettavat 10 e tunnilta?

Mä teen provikalla ja keskiprovikat on ollu tossa 25-30e/tunti.

Hyvä homma tietty myyjän kannalta tuo parempi palkka, mutta jos homma ei pyörisi provikkapalkalla, olisivat ne myyjätkin ehkä vähän inhimillisempiä kuulijoilleen, eikä ammatti olisi niin halveksittu. Rahankiilto silmissä te myyjät nimittäin käyttäydytte usein ihan asiattomasti. Ei ei tosiaankaan saa sanoa, ainoa vaihtoehto on lyödä luuri korvaan. Vanhoille ihmisillekään ei enää nykyään voi tilata lehtiä lahjaksi kun sitten on hyeenat kimpussa puhelimitse... :( Ja juu, on suoramarkkinointikielto, mutta ei ole oikein toimiva systeemi. Olen kokeillut ja puheluita tuli silti. Minä toki osasin sanoa, että on kuules kielto päällä, mutta arvaa osaisiko 85-vuotias vähän höperö mummo?

Olen ollut, ja voin mennä toistekin. Luonteeltani olen melko suulas.. :whistle: ja homma sopi mulle kuin nakutettu, enimmäkseen mulla oli vielä hauskaakin. Eikä sitä tarvitse toisille tuputtaa, joko ottaa tai sitten ei. Sillä selvä. Eikä ne lehdet ainoita kaupusteltavia ole...