voisinko vielä jatkaa imetystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
lapselle tulee hampaita eikä ole maito maistunut reiluun viikkoon...on tuo maito sen verran jo vähentänyt että suosiolla ajattelin että no, korvikkeelle sitten mut eipä tuolle kelpaakaan mikään tutti eikä pullo :(
lapsi 8kk. maidontulo on siis ehtynyt mutta nyt kun tuo maito alkaiskin taas maistuu niin kyllä tuo vielä iltamaidot sai tissistä...näköjään... vieläkö saisin maidontuloa kasvatettua ja nostettua entiselleen???? oon kyllä siis imettänyt joka pvä nytkin mutta tosi vähän tuo on nyt suostunut ottaan.

mulla vähän sama tilanne , mut vauva 7kk. ei tissii enää niin haluu - juo tosin pullosta korviketta kyllä. mutta mie en jaksa stressata vaan loppuu ku on loppuakseen.johan tuo koht voi alkaa ihan normimaitoo ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mulla vähän sama tilanne , mut vauva 7kk. ei tissii enää niin haluu - juo tosin pullosta korviketta kyllä. mutta mie en jaksa stressata vaan loppuu ku on loppuakseen.johan tuo koht voi alkaa ihan normimaitoo ottaa.

olisin mäki toisaalta ollu jo valmis luovuttaa tästä imetyksestä mutku ei se pullo eikä mikään nokkamukikaan kelpaa ni...yritetään vielä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

olisin mäki toisaalta ollu jo valmis luovuttaa tästä imetyksestä mutku ei se pullo eikä mikään nokkamukikaan kelpaa ni...yritetään vielä...

koita ihan suoraan kupista hörppytellä. skippaat kaikki pullot ja nokat :) ?

Ei se lapsi itseään janoon tapa, eli kyllä pullo/muki rupeaa kelpaamaan, kun ei muuta tarjota.

Täh. Lapselle pitää antaa maitoa (rintamaitoa ensi sijaisesti tai sitten korviketta) noin 1-vuotiaaksi. Tietenkin voit jatkaa imetystä, jos haluat. Maitoa voi saada lisää esim. pumppaamalla. En ymmärtänyt ehkä kysymystä..?

Lapsentahtisesti. Jatka, jos huvittaa molempia.
Lapsi tilaa kyllä itselleen lisää maitoa eli kysyntä ja tarjonta kohtaavat tosi pian. Maito ei "lopu" rinnoista, vaan sitä tulee koko ajan sinne lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Eiks 8kk syö jo soseita ja ruokia täyttä häkää? Ehkäpä luonto kertoo sulle jotain..

syö kyllä viisi kiinteääkin ateriaa. niiden välissä ja sitten maitoa. yleensä.

Miksi ihmeessä?

Siis syö niitten ruokailutten välissä? Kun meillä ainakin maitoa juodaan ruoan kanssa kun maito ei ole se ensisijainen ravinto..

Eiks 8kk syö jo soseita ja ruokia täyttä häkää? Ehkäpä luonto kertoo sulle jotain..

Miksi ihmeessä?

Siis syö niitten ruokailutten välissä? Kun meillä ainakin maitoa juodaan ruoan kanssa kun maito ei ole se ensisijainen ravinto..

Mut et taida imettää? Tiedän et monillä korvikeruokituilla on se pullo siinä pöydällä, kyllä meillä odotellaan aterian jälkeen puoli tuntia jonka jälkeen imetän.

Miksi ihmeessä?

Alle vuoden ikäiselle maidon tulisi olla ensisijainen ravinto. Ap kyselee siksi, että koska hänenllä on nyt maidontulo vähentynyt, että voiko se maidon määrä kasvaa jälleen sellaiseksi, että riittää juomaksi ettei tarvitse muuta maitoa antaa.

Miksi ihmeessä?

Mut et taida imettää? Tiedän et monillä korvikeruokituilla on se pullo siinä pöydällä, kyllä meillä odotellaan aterian jälkeen puoli tuntia jonka jälkeen imetän.

Joo, hah! Lapset on erilaisia, varsinkin imetetyt! Toisille kelpaa ennen ruokaa, toisille jälkeen ja toisille vain pimeässä, toisille hiljaisuudessa, toisille ruoka ja maito täysin erillään. Imeminen on kuitenkin paljon enemmän keskittymistä vaativa kuin pullosta juominen.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Eiköhän se maidontulo siitä taas lisänny vastaamaan kysyntää, kun vaan imettelet useampia kertoja päivässä. Varsinkin yöimetykset nostattaisivat maitoa.

mä kans suosittelen vaan jatkamaan jos siltä tuntuu.rinnat alkaa pikkuhiljaa vastaamaan kysyntään.

Juu, kyllä mäkin imetän ruokien välillä, annan vähän ruoan ensin lasehtia niin maistuu sitten juoma päälle. Ja kyllä se maitomäärä nousee kun vauva alkaa vaan tilaamaan lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Eiköhän se maidontulo siitä taas lisänny vastaamaan kysyntää, kun vaan imettelet useampia kertoja päivässä. Varsinkin yöimetykset nostattaisivat maitoa.

mä kans suosittelen vaan jatkamaan jos siltä tuntuu.rinnat alkaa pikkuhiljaa vastaamaan kysyntään.

Näin. :)

Eiköhän se tissi ala taas kelvata jahka nyt tulossa olevat hampaat puhkeaa :) Kokeile vaikka vettä tarjota ruuan päälle jos nesteen saanti huolettaa. Itse en 8kuiselle enää pulloa alkais tuputtaa ja kohtahan (10kk) voi alkaa jo lehmänmaitoa mukista tarjomamaan. Tsemppiä vaan :)

Uusimmat

Yhteistyössä