Voisinko olla raskaana? Potkuja ja vatsan kasvua, silti menkat ja testi nega.

Mulla on nyt semmoinen tilanne siis, että ensin aloin ihmetellä kun alkoi vatsassa melko alhaalla tuntumaan kuin vauvan potkuja, sellaisia miltä ne tuntuivat melko alussa raskautta. Laitoin ne ilmavaivojen yms. muiden kuplimisten piikkiin vaan, mutta niitä on nyt tuntunut parin viikon ajan ja se on joka kerta yhtä hämmentävää. Raskaustestin tietenkin tein ja se oli negatiivinen. Nyt olen alkanut katsoa vatsaani peilistä ja se näyttää isommalta kuin normaalisti. En usko että olisin lihonut kun en edes ehdi syömään niin paljon kun pitäisi, kun kaikki aika tuntuu menevä tuohon tempperamenttiseen 10kk ikäiseen tytsyyn. Turvotusta vois toki olla. Mutta näyttää aivan pieneltä raskausmahalta. Toki edellisestä raskaudesta pientä pömppöä jäi mutta nyt se on siitäkin kasvanut. Aloi sitten muistelemaan olisko muita oireita ollut jotka voisivat raskauteen viitata. Noh menkat ovat tulleet, tosin kolmet viime menkat olleet vähän erilaiset kuin yleensä. Normaalisti mulla runsaat ja kestävät n.5 päivää. Viime menkat olivat niukat ja kestivät 2 päivää. Sitä edellisetkin olivat niukat ja alkoivat pari päivää myöhässä mutta se nyt ei vielä niin ihmeellistä ollut. Sitä edelliset olivatkin yli viikon myöhässä jolloin ihmettelin kyllä asiaa ja tein silloinkin testin joka oli nega. Sitä taaemmaksi en kyllä muista millaiset menkat. Tarkemmin kuin ajattelin niin mulla ollut tavallista enemmän päänsärkyjä ja väsyttänytkin tavallista enemmän jotenkin. Onko normaalia että kun paina vatsaani niin hieman navan alapuolella tuntuu kovaa? Ei ole pehmeä ja löllö pömppis? Voiko tälläinen esim jäädä synnytyksen jäljiltä vai voisko olla mahdollinen kasvava kohtu? Entä tietääkö kukaan onko totta kun oon kuullut että raskaushormonipitoisuus vähenee mitä pitemmälle raskaus etenee? Oon vaan tosi hämmentynyt ja olis kiva kuulla muitten mielipiteitä asiasta. Hölmöähän tämä on kun menkat ovat olevinansa tulleet ja kaksi testiä negatiivista. Muttakun ne potkut ja mahan kasvu ihmetyttää. Oon kyllä haamupotkuista kuullut muta tuntuu niin aidoilta että välillä miettii oonko menettämässä järkeni. Kiitos jos joku viitsii ihan asiallisesti vastata!
 
vierailija
Otanpa kristallipallon ja katson sieltä oletko raskaana... harmi, kristallipallo ei suostu kertomaan. Mitä jos kävisit vaikkapa terveyskeskuksessa raskaustestissä. Internetpalstojen kyky mitata raskaushormoneiden määrä veressäsi on hieman heikko.

Jos raskaustesti näyttää negaa, et varmasti tukne potkuja, vaan ilmaa suolistossa. Se, että sinulla on ilmaa suolistossa ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettet voisi olla raskaana, ilmavaivat kun eivät ole mikään raskautta estävä oire.
 
vierailija
Minulla oli pitkään samoja tuntemuksia ja rinnatkin alkoivat erittämään mutta kroppa se vaan teki jäynää :( Ite kävin neuvolassa silloin ja ultralla totesivat ettei siellä mitään ollut. Vaikka potkutkin tuntuivat todella vahvoilta.
 
vierailija
Aloin tuntemaan (tai kiinnitin huomiota) haamupotkuja noin puoli vuotta synnytyksen jälkeen. Niitä tuntuu satunnaisesti vielä kolmen vuoden kuluttua, joten vauvaa mahassa tuskin on. Myös kuukautiset voivat olla erilaiset jos vielä imetät.
 
vierailija
Kävisin lääkärillä. :)

Mutta mä veikkaan suolistovaivoja. Se selittää vähän kummankin. Mulla on ärtyneen suolen oireyhtymä ja kyllä, välillä maha turpoaa kuin raskaanolevalla. Suolessa liikkuva ilma ja muu tavara saa välillä aikaan myös sellaisia ihan kunnon potkuja. Lisäksi tuntuu olevan jotain ihme kramppeja mahanseudulla. Vasta pari päivää sitten viimeksi havahduin siihen, että oli täysin kuin vauvan potkut.

Mutta ei ole. Olen kyllä raskaana tällä hetkellä, mutta niin alussa, ettei tuolla kukaan oikeasti potki vielä.
 
Kiitos vastauksista! Noita haamupotkuja olen ajatellutkin, mutta voiko niitä tosiaan tulla pari viikon ajan joka päivä? Luulisin olevan enemmänkin satunnaisia, ilmaakin mulla helposti aina kertynyt vatsaan mutta ei se koskaan tältä ole tuntunut. Ja yhdelle kommentoijalle tiedoksi en olettanut täältä saavani vastausta siihen, olenko raskaana. Olisi vain kiva kuulla mitä muut ovat mieltä ja tekisivät tällaisessa tilanteessa. Kyllä on pitänyt käydäkkin jo terveyskeskuksessa, välillä tulee vaan niin typerä olo näistä "oireista", että oon sit vaan lykännyt sinne menoa. Jos vielä yhden raskaustestin ostaisi ihan apteekista, luulis olevan luotettavampi kuin marketin muutaman euron testit, kun on kalliompiakin. Jos sekin on nega niin sitten kai pakko käydä tk.
 
Kiitos vastauksista! Noita haamupotkuja olen ajatellutkin, mutta voiko niitä tosiaan tulla pari viikon ajan joka päivä? Luulisin olevan enemmänkin satunnaisia, ilmaakin mulla helposti aina kertynyt vatsaan mutta ei se koskaan tältä ole tuntunut. Ja yhdelle kommentoijalle tiedoksi en olettanut täältä saavani vastausta siihen, olenko raskaana. Olisi vain kiva kuulla mitä muut ovat mieltä ja tekisivät tällaisessa tilanteessa. Kyllä on pitänyt käydäkkin jo terveyskeskuksessa, välillä tulee vaan niin typerä olo näistä "oireista", että oon sit vaan lykännyt sinne menoa. Jos vielä yhden raskaustestin ostaisi ihan apteekista, luulis olevan luotettavampi kuin marketin muutaman euron testit, kun on kalliompiakin. Jos sekin on nega niin sitten kai pakko käydä tk.
Suosittelen ostaa sellasen clearblue testin, joka näyttää viikot. Ystävällä ei näkyny liuskatesteissä viivoja ollenkaan, mutta tuolla sitte sai raskauden näkyviin. Tosin, ehkä silti kannattaa mennä sinne terkkariin mittauttamaan verestä se arvo, koska niillä markettitesteillä ja apteekin testeillä ei ole muuta eroa, kuin hinta.
 
Suosittelen ostaa sellasen clearblue testin, joka näyttää viikot. Ystävällä ei näkyny liuskatesteissä viivoja ollenkaan, mutta tuolla sitte sai raskauden näkyviin. Tosin, ehkä silti kannattaa mennä sinne terkkariin mittauttamaan verestä se arvo, koska niillä markettitesteillä ja apteekin testeillä ei ole muuta eroa, kuin hinta.
Käynkin tänään heti ostamassa tuon clearbluen!
 
Jos saatte tämän kuvan näkyviin, kertoisitteko mielipiteenne näyttääkö vatsani lihomiselta, turvotukselta vai raskausvatsalta eniten? Lihominen epätodennäköistä kun en ole paljoa syönyt enkä herkutellut.
 
Aloin tuntemaan (tai kiinnitin huomiota) haamupotkuja noin puoli vuotta synnytyksen jälkeen. Niitä tuntuu satunnaisesti vielä kolmen vuoden kuluttua, joten vauvaa mahassa tuskin on. Myös kuukautiset voivat olla erilaiset jos vielä imetät.
Niin tähän piti vastata, en imetä kun imetys ei onnistunut, kuukautiset olleet siis ihan alusta asti ja tulleet heti säännöllisesti kun alkoivat.
 
vierailija
Itse olen tuntenut haamupotkuja kaksi vuotta. Ja tehnyt ainakin 10raskaustestiä vaikka en olisi moneen kuukauteen harrastanut seksiäkään ja syön koko ajan yhdistelmäpillereitä-Niin aidon tuntuisia ne haamupotkut on.

Olen myös lihonnut. Mutta toisaalta ajattelen ettei haittaa kun paino nousee jos ehkä saatan olla raskaana. Painan nykyään saman verran mitä viimisilläni raskaana, joten olo ja jaksaminen on kaikin puolin kuin olis raskaana.
 
Ovat kyllä niin aidon tuntuisia! Onhan mulla ollut iät ja ajat ilmaa mahassa, hassua kun ei ennen tältä ole tuntunut jos ovat ilmavaivoja. Toivon vain että asia selviää pian kun käyn verikokeessa! Mutta kiitos teille jotka olette viitsineet kommentoida ja kertoa mielipiteenne tilanteesta! :)
 
Niin siitä vielä, että huomaan itse mahassani suuren eron ja että se on suurentunut. Painoin 50kg kun aloin odottamaan ja olin hyvin hoikka! Pituus 162cm. Raskauden aikana tuli kiloja jonkun verran ja pientä pömppöä tosiaan jäi etten enään aivan yhtä hoikka ollut, mutta nyt on siitäkin vielä kasvanut. Jos olisi yksi oire niin en edes varmaan miettisi näitä. Muttakun potkuja tuntuu ja maha kasvanut, ja kolmet edelliset kuukautiset olleet erilaiset niin pistää mietityttämään.
 
Tein clearbluen ja nega oli joten en sitten lähtenyt lääkärillä käymään, jostain syystä yritän aina vältellä lääkärissä käyntiä viimeiseen asti. Ehkä pitää luottaa tuohon testiin vaan vaikka potkuja tuntuu vieläkin, eivät ole siitä voimistuneet kylläkään että luulis jos ois raskautta niin siitä voimistuisivat.
 

Yhteistyössä