Voisinko antaa 10kk silloin tällöin kidius jugurttia välipalaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hepzutin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hepzutin

Jäsen
21.03.2007
798
1
16
Annoin kerran maistaa ja tykkäsi. Samoin meillä on maistettu viiliä ja raejuustoa. Mistään ei ole tullut masuvaivoja. Vai kuinka kiellettyä se sokeri on? Kun eihän noissa vissiin kauheesti ole sokeria.

Minä laitan sitä puuron sekaan ja välipalana menee jopa paripurkillista. Ei oo tullu mahavaivoja ja saahan niitä hapanmaitotuotteita jo antaakkin. Ja olen jo lisännyt korvikkeen sekaan vähän tavallista maitoa.

Kyllä kai sitä nyt voi antaa, kohtahan syö jo muutenkin samaa kuin muu perhe. Jotkut ovat tuon ikäisenä jo hoidossakin, annetaan sielläkin samaa kuin muille isommille lapsille.

Ihan hyvin voi antaa... Vielä 7 vuotta sitten suositus olikin 10kk iässä nuo tavan maito tuotteet... Tää eu onsit tuonnut nää vuosen ikää korvike jutut... Miellä aletaan kanssa pikku hiljaa maistelemaan.... Ja nassikka nyt 9,5kk

Meillon hiukan reilu 9kk poika, ja on nyt pari viikkoo jo saanut tavallista jugurttia (ei siis mitään vauvan jugurttia) ja danoninon juttuja. Ei ole tullut masuvaivija ja kovasti tykkää!

Mun mielestä 10kk ei tarvi vielä sokerisia jogurtteja, turha opettaa jo pienestä makealle.

Mun poika kohta 1v5kk ja en ole sillekään vielä antanut sokerijogurtteja.

Nutta kukin tyylillään...

Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
Hyvin voit.

Tosin jos sekoitat puolet maustamatonta jogurttia ja puolet hedelmä/marjasosetta, on se paljon terveellisempää.

Tämä hyvä neuvo.Viime viikolla käytiin eka kertaa hammashoitolassa(10kk) ja oli just näistä luento että tavalliset jogurtit varsinaisia sokeripommeja...ja ite kun niitä ei niin kauhean sokerisiksi ole mieltänyt :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Lipastonlaatikko:
Hyvin voit.

Tosin jos sekoitat puolet maustamatonta jogurttia ja puolet hedelmä/marjasosetta, on se paljon terveellisempää.

Tämä hyvä neuvo.Viime viikolla käytiin eka kertaa hammashoitolassa(10kk) ja oli just näistä luento että tavalliset jogurtit varsinaisia sokeripommeja...ja ite kun niitä ei niin kauhean sokerisiksi ole mieltänyt :ashamed:

No onhan niissä sokeria, mutta jos yhden pikkujugurtin syö silloin tällöin, niin ei se terveyttä varmana pilaa

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Lipastonlaatikko:
Hyvin voit.

No onhan niissä sokeria, mutta jos yhden pikkujugurtin syö silloin tällöin, niin ei se terveyttä varmana pilaa

Juu,ei tietenkään,en tuolla semmosta tarkoittanutkaan ja tulee varmasti annettua itsekkin.Totesin vaan että ite en ole tullut ajatelleeksi että ovat niin sokerisia :)

Juu, ja meillä mies tarjosi tytölle puuroa normaalin jogurtin kera ja nyt sitä puuroa ei muuten saa enää alas kun jogurtin kanssa... Tarjonnut olen maustamatonta jogurttia merjasoseella maustettuna mutta ei näytä maistuvan ollenkaan. Meillä maistellaan kanssa maitoa mukista tarjottuna, ihmettelee vielä kovasti sitä makua ja suurin osa valuu suupieliä pitkin paidalle, mutta kyllä se siitä pikkuhiljaa :) Niin, ja tyttö on kohta 11 kk ikäinen

Alkuperäinen kirjoittaja mom:
Mun mielestä 10kk ei tarvi vielä sokerisia jogurtteja, turha opettaa jo pienestä makealle.

Mun poika kohta 1v5kk ja en ole sillekään vielä antanut sokerijogurtteja.

Nutta kukin tyylillään...

no mitäs jugurttia olet sitten antanut?makeutusaineet ovat pahempia lapselle kun sokeri?

Tänneähän on vastauksia tullut paljon, ei miulle yleensä vastata :D joo, poika söi puolet tuossa välipalanaikaan siintä pienestä purkista, enempää ei halunnukkaa. Eli annan vain silloin tällöin tuollasta jugurttia. En siis joka päivä välipalaksi. Ajattelin jos tuossa viikon parin päästä alan maistattamaan oikeeta maitoa, mutta kiire meillä ei ole siihenkään. Tuota maustamatonta jugurttia voisin kyllä ostaa ja sekottaa siihen hedelmäsosetta, se oli ihan hyvä vinkki. Maalaisjärkeä saa käyttää, tiedetään. Kyselinpähän silti täältä, miten muut on edenneet.

Meillä tyttö söi kidius jugurttia (mansikan makuista) ja alkoi valittamaan että kurkku turpoaa/ "kurkkua kuristaa". Ihmeltiin miehen kanssa mistä ihmeestä on kyse ja ei muu auttanut kuin äkkiä tk:n lääkäriin. Saatiin lääkettä ja tytön olo helpottui. Mutta vieläkään en ole ks jugurttia uskaltanut antaa. Mansikkaa saa mm hilloissa ja kiisselleissä niistä ei ole tullut mitään oireita. Säikäytti kyllä koko episodi aikalailla.

Alkuperäinen kirjoittaja keijo-annikki:
Joku jo sanoikin antaneensa, mutta miten sekoitussuhde tuttelin kanssa ja voiko jo 10kk kokeilla? Viilistä ei meillä ukkeli tykkää, mutta juuston paloista kyllä, eikä ole mitään tullut.

Kyllä mä muistaakseni tein tuon ikäiselle puurot ja muusin tavalliseen maitoon. Voihan sitä aluksi koittaa sekoittaa korvikkeeseen niin, että esim. 1/5 tavallista. En yhtään muista, millasta sekoitussuhdetta ite oon käyttäny.. Pikkuhiljaa sit vaan lisäät jos ei mtään oireita tuu.