Voisikohan tällane sh, joka opiskelee edelleen, ryhtyä pph:ksi aina kesäloma-aikaan?

en varmaankaan lisäkoulutusta tarvisi kun olen lasten ja nuorten sh?

ja tiedän kyllä että lapsille olisi hyvä olla yksi oma ja pysyvä pph, mutta jos oma pph on kesälomalla niin eikö tällane sijainen olisi hyvä?

että olisin alunperinkin vain sellane "varahoitaja" kesäloma-aikaan?


yhtäkkiä tupsahti mieleen.... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ylikoulutettu olet siihen työhön, mutta aina kannattaa kysyä! Luulis kyllä kesätyötä olevan ihan sairaalassakin, eli oman alasi työtä.
joo kyllä töitä riittää sh.lle. ja parempipalkkaistakin.


mutta kysymys onkin siitä, että haluaisin olla omankin lapseni kanssa kesät. eli hän olisi yksi lapsista.

nyt opiskeluaikana kesät on mahdollista viettää kotona

enkä tykkää sh työstä kovinkaan paljoa. siksi kouluttaudun edelleen. (lisää amk.ta, yliopistoa, jne.)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärsy:
Joo, eli haluat olla lapsesi kanssa kotona ja "siinä sivussa" hoitaa muiden lapsia, että saisit rahaa, mutta ko. alan työ ei edes inspaa. Huoh!!!
siis kyllä pph työ inspaa!

ja yleensäkin suuntautumiseni mikä on lasten ja nuorten sh. ja kätilöopinnot jne.

lasten kanssa työskentely kiinnostaa paljon! (siksi varmaan yritän lastenneuvolaan töihin, mutta sinne asti en tällä kesken olevalla koulutuksellani vielä ole päässyt :whistle: )

mutta sh työ esim. vanhusten palvelutalossa kesäaikaan ei kiinnosta.
 
murrrr
Alkuperäinen kirjoittaja C mom:
Alkuperäinen kirjoittaja ärsy:
Joo, eli haluat olla lapsesi kanssa kotona ja "siinä sivussa" hoitaa muiden lapsia, että saisit rahaa, mutta ko. alan työ ei edes inspaa. Huoh!!!
siis kyllä pph työ inspaa!

ja yleensäkin suuntautumiseni mikä on lasten ja nuorten sh. ja kätilöopinnot jne.


mutta sh työ esim. vanhusten palvelutalossa kesäaikaan ei kiinnosta.
Jaa, miksi ei? Mieluummin minä vanhusten kanssa juttelen ja syötän kuin lapsia paimennan. Kesällä on tosi vähän lastenhoitajan hommia.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja murrrr:
Alkuperäinen kirjoittaja C mom:
Alkuperäinen kirjoittaja ärsy:
Joo, eli haluat olla lapsesi kanssa kotona ja "siinä sivussa" hoitaa muiden lapsia, että saisit rahaa, mutta ko. alan työ ei edes inspaa. Huoh!!!
siis kyllä pph työ inspaa!

ja yleensäkin suuntautumiseni mikä on lasten ja nuorten sh. ja kätilöopinnot jne.


mutta sh työ esim. vanhusten palvelutalossa kesäaikaan ei kiinnosta.
Jaa, miksi ei? Mieluummin minä vanhusten kanssa juttelen ja syötän kuin lapsia paimennan. Kesällä on tosi vähän lastenhoitajan hommia.

eikö tuo nyt liene ole ap:n oma asia viihtyykö enemmän mummojen vai lapsien parissa. kyllä mäkin mielummin lapsia syötän ja niitten takamuksia pesen ku että tekisin sitä samaa jolleen mummolle :X
 
Alkuperäinen kirjoittaja murrrr:
Alkuperäinen kirjoittaja C mom:
Alkuperäinen kirjoittaja ärsy:
Joo, eli haluat olla lapsesi kanssa kotona ja "siinä sivussa" hoitaa muiden lapsia, että saisit rahaa, mutta ko. alan työ ei edes inspaa. Huoh!!!
siis kyllä pph työ inspaa!

ja yleensäkin suuntautumiseni mikä on lasten ja nuorten sh. ja kätilöopinnot jne.


mutta sh työ esim. vanhusten palvelutalossa kesäaikaan ei kiinnosta.
Jaa, miksi ei? Mieluummin minä vanhusten kanssa juttelen ja syötän kuin lapsia paimennan. Kesällä on tosi vähän lastenhoitajan hommia.

no, olen ollut perushoidon jaksolla päiväkodissa töissä jossa olen tehnyt lyhyitä "oikeita töitä " sijaisuuksia vuorohoitopäiväkodissa yö ja viikonloppuvuoroissa.

sen lisäksi minulla on oma lapsi

sen lisäksi olen tehnyt töitä erityislasten kanssa huostaanottoasioihin liittyvässä työssä kaupungin työntekijänä.

sen lisäksi kätilö/terkkari opinnot ovat kesken ja tavoitteenani on päästä lasten "neuvolatädiksi"

kaikesta näistä olen huomannut että tykkään vaan yksinkertaisesti työskennellä eniten lasten kanssa

=)



( olen myös tehnyt esim. joulunajan sijaisuuksia vanhusten palvetaloissa, dementiakodissa jne. ) (ja muu sairaanhoitajan työ osastoilla, tk.ssa jne on tullut tutuksi sitten työharjoitteluissaopiskelujen aikana)


tiedän vain että muu sh työ ei minua juuri lainkaan kiinnosta. minkäs sille voin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kannattaisi soittaa oman kaupungin/kunnan päivähoidonjohtajalle ja kysästä hältä oisko sulle ns tarvetta
taidanpa kysäistäkin. asunto on uudehko tilava rivariasunto joka ei sijaitse ihan kaupungin keskellä. ei lemmikkejä, ei tupakointia jne. kokemusta ja koulutustakin löytyy.


onhan tässä silti monta muttaa, mutta kun keksin tämän vasta juuri äsken :D

nyt vaan toivon että minun kaltaiselleni "lomittajalle" olisi tarvetta.

vakituiselle pph.lle olisi kyllä tarvetta, sen tiedän ihan paikallislehteä lukemalla...

:whistle:
 
näin
Kyllä varmaan saa duunia kun sitä saa ilman koulutustakin,oletan että olet lh pohjakoulutukselta? Miksi muuten olisit ollut päiväkodissa jollain harjoittelujaksolla,meillä ainakin alko sh harjottelut terveyskeskuksessa.. sairaanhoitajan koulutus ei anna valmiuksia työskennellä lasten kanssa muuten kuin hoitotyön tiimoilta..ja jos opiskelet sairaanhoitajaksi niin teilläkin on se suuntatuminen vasta viimeisenä vuonna... mutta siis duunia saat,mutta kannattaa miettiä jatkaako sh koulutusta. Suurin osa sairaanhoitajista työllistyy kuitenkin sairaaloihin,aika harva on mummojen peppuja pesemässä. Perushoito kuuluu yliopistollisissa sairaaloissa lähihoitajille suurimmaksi osaksi. Terkkariksi kannattaa tosiaan sitten suuntautua jos lapset kiinostaa..terkkarin duunia on vaan vaikea saada.
 
Ihana idea.
Voisin kuvitella että lapsia olis tulossa enempikin.
Itse ainakin vähän vierastin viedä tyttöä toiseen isompaan päiväkotiin viime kesänä kun tytön vakkaripäiväkoti oli kuukauden kiinni.
Niin paljon siellä on uudia ihmisiä vaikka olikin kyllä joku tuttu hoitaja ja muutama kaveri vakkaripäikystä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Kyllä varmaan saa duunia kun sitä saa ilman koulutustakin,oletan että olet lh pohjakoulutukselta? Miksi muuten olisit ollut päiväkodissa jollain harjoittelujaksolla,meillä ainakin alko sh harjottelut terveyskeskuksessa.. sairaanhoitajan koulutus ei anna valmiuksia työskennellä lasten kanssa muuten kuin hoitotyön tiimoilta..ja jos opiskelet sairaanhoitajaksi niin teilläkin on se suuntatuminen vasta viimeisenä vuonna... mutta siis duunia saat,mutta kannattaa miettiä jatkaako sh koulutusta. Suurin osa sairaanhoitajista työllistyy kuitenkin sairaaloihin,aika harva on mummojen peppuja pesemässä. Perushoito kuuluu yliopistollisissa sairaaloissa lähihoitajille suurimmaksi osaksi. Terkkariksi kannattaa tosiaan sitten suuntautua jos lapset kiinostaa..terkkarin duunia on vaan vaikea saada.
olen jo valmis sh. ja olen jo päässyt opiskelemaan terkaksi.

opiskelen lisää siksi, koska sh työ ei ole minua varten.

ja siinä olet väärässä, että sairaalassa ei tarvitse alkaa peppuja pesemään.

sh tekee lh töitä, mikäli vuorossa on useita sairaanhoitajia ja vain 1-2 lh.ta.

sairaalassa, jossa olen ollut töissä tällane tilanne on usein (ei ole yliopistollinen kylläkään)

ja takana on kaksoistutkinnon omainen lukio+lh. (tai mikä se silloin oli)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Ihana idea.
Voisin kuvitella että lapsia olis tulossa enempikin.
Itse ainakin vähän vierastin viedä tyttöä toiseen isompaan päiväkotiin viime kesänä kun tytön vakkaripäiväkoti oli kuukauden kiinni.
Niin paljon siellä on uudia ihmisiä vaikka olikin kyllä joku tuttu hoitaja ja muutama kaveri vakkaripäikystä.
sitäpä mietinkin, että sulkeutuuko jotkut päiväkodit kesäksi? ja jos olisin itse vakituinen pph, niin haluaisin myös pitää kesälomaa.

niin vaikka lapsia onkin vähemmän kesäisin hoidossa, niin eiköhän myös hoitajia ole vähemmän?

mua alko tosiaan kiinnostamaan tämä. tästähän hyötyisi kaikki :D (siis kunta, päiväkodit, pph.t, lapset, vanhemmat, minä, oma lapseni )

nojoo. enpä taida tätä täällä palstalla enempää pohtia vaan harkitsen vielä ja soittelen sitten jonnekin päin. varmaan päivähoidon ohjaajalle?? eikun mikä se nyt oli..


näistä mun teksteistä varmaan huomaa että pohdin tätä vasta nyt ekaa kertaa enkä osaa ottaa kaikkea huomioon :whistle:
 
vieras
Kesäksi kyllä pyrkivät joka paikassa vähentämään tuon lastenhoitohenkilökunnan minimiin, jotan vähän epäilyttää tuo kesälomahomma. Mutta lastenhoitohommia kyllä kesällä löytyy, nimittäin pienten koululaisten hoitoa, joiden vanhemmilla ei ole koko kesän lomaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kesäksi kyllä pyrkivät joka paikassa vähentämään tuon lastenhoitohenkilökunnan minimiin, jotan vähän epäilyttää tuo kesälomahomma. Mutta lastenhoitohommia kyllä kesällä löytyy, nimittäin pienten koululaisten hoitoa, joiden vanhemmilla ei ole koko kesän lomaa.
tuollasta harkitsinkin jo viime kesänä. siitä ajatus tulikin pph.sta.

eli kun lehdissä kyseltiin ekaluokkalaisille hoitajia kesän ajaksi kun vanhemmat olivat töissä (kun eihän sen ikäisille ole oikein paikkaa :eek: ) niin olisin voinut olla tällane hoitaja.

tämä olisi vain niin paljon virallisempaa ja joka taholle luotettavampaa. ja usein tuollaisissa ilmoituksissa haetaan jotain nuorta tyttöä hoitamaan lasten omaan kotiin?

 

Yhteistyössä