Voisikohan jo tässä vaiheessa mennä katsomaan minkälaista simpukka ry toiminta on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tillintallintömsis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tillintallintömsis"

Vieras
Onko täällä sellaisia palstalaisia jotka ovat käyneet simpukan vertaistukiryhmissä jossain vaiheessa tai käyvät edelleen?

Olisin vailla jonkinlaista vertaistukea ja viereisessä kaupungissa kokoontuisikin simpukan vertaistukiryhmiä. Mietin vain onko lapsettomuutemme kuitenkin niin "alkuvaiheessa"/lyhyenajan kestänyttä, että olisi jotenkin väärin mennä ryhmään. Ovatko siellä kaikki niitä jotka ovat taistelleet tämän ongelman kanssa paljon kauemmin? Kai lähinnä mietin olemmeko yrittäneet vasta niin vähän aikaa, että minua katsottaisiin jotenkin kieroon jos menen sinne jo tässä vaiheessa yritystä. Kun tuntuu, että minulle hoetaan jatkuvasti tuttujen (kenelle olen asiasta puhunut) "te olette yrittäneet vasta niin vähän aikaa, että kyllä varmaan kohta tärppää" ja sitten kerrotaan tarinaa niistä joilla ennen tärppiä oli yritystä vähintään kuusi vuotta.

Meillä siis yritystä takana vasta reilu kaksi vuotta ja kolme turhaa inseminaatio kokeilua takana. Jotenkin tuntuu, että olisi mukava jutella jonkun samassa tilanteessa olleen kanssa näistä asioista. Siis jonkun muunkin kuin mieheni.

Ei siihen mitään rajaa ole, minkä ajan jälkeen saa hakea tukea lapsettomuuteen, joten rohkeasti mukaan vain! Voihan olla esim sellaisia pareja, joilla on heti yrityksen alussa todettu ongelmia, jotka vaativat lapsettomuushoitoja.
Itse en ollut Simpukan toiminnassa mukana, muutaman kerran kävin psykologin kanssa juttelemassa, mistä olikin paljon apua!
Tsemppiä!

Kiitos pieras vastauksesta! Täytyy varmaankin vain rohkaista mieli ja lähteä seuraavaan kokoontumiseen mukaan :)

Meillä sellainen tilanne, ettei kiertoni palautunut e-pillereiden lopetuksen jälkeen sellaiseksi, että olisi edes mahdollisuuksia tulla raskaaksi ilman lääkehoitoa. Kierto todella lyhyt. Tästä syystä hakeuduimme jo reilu vuoden yrittämisen jälkeen tutkimuksiin ja hoitoihin.

Yhteistyössä