Voisikohan Englantiin muuttaa "noin vaan"??

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesä 2010
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kesä 2010

Vieras
Haluaisimme muuttaa englantiin esimerkiksi vuoden päästä, mutta ei tiedetä mitään mistään :)

Emme ole rahattomia, mutta töitä tietysti olisimme jonkin ajan päästä viimeistään vailla.

Lontoo kiinnostaisi, mutta ei ole mitään käsitystä asuntojen hinnoista, vuokrista tms.

Miten siellä nuo koulut menee, onko ne maksullisia ja missä iässä aloitetaan???

Onko mitään tukia lapsiperheille??

Kertokaa kaikki minkä tiedätte, please???
 
Voihan sinne! Mutta varaudu kalliiseen asumiseen, lämmitykseen jne. Lontoossa etenkin on ihan järkyttävät vuokrat, eli ehkä kannattaa harkita jotain pienempää kaupunkia tai sitten Lontoon liepeitä.

Mitäs jos etsisit jonkun ulkosuomalaisten foorumin, sieltä varmaan löytyisi valtavasti tietoa juuri näistä asioista.
 
Englannista Suomeen näköjään pystyy muuttamaan. Oulu-lehdessä oli juttu jostain perheestä joka "ei tullut työn perässä". Asui ihan hyvällä alueella. En muista mainittiinko asuiko omassa vai vuokralla.
 
No miksi olisitte muuttamassa? Oletteko kayneet Englannissa/Lontoossa? Eiko nyt ainakin tyopaikat kannattaisi etukateen hankkia? Loytyisiko teille taalta toita, koska paikallisilla tuilla ei ela, ainakaan lontoossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Voihan sinne! Mutta varaudu kalliiseen asumiseen, lämmitykseen jne. Lontoossa etenkin on ihan järkyttävät vuokrat, eli ehkä kannattaa harkita jotain pienempää kaupunkia tai sitten Lontoon liepeitä.

Mitäs jos etsisit jonkun ulkosuomalaisten foorumin, sieltä varmaan löytyisi valtavasti tietoa juuri näistä asioista.

Mikä on järkyttävä vuokra esim. 4h+k??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
No miksi olisitte muuttamassa? Oletteko kayneet Englannissa/Lontoossa? Eiko nyt ainakin tyopaikat kannattaisi etukateen hankkia? Loytyisiko teille taalta toita, koska paikallisilla tuilla ei ela, ainakaan lontoossa.

Haluaisimme kokeilla ulkomailla asumista, englanti olisi sopivan lähellä kuitenkin ja on ainoa kieli suomen lisäksi, jota osataan tarpeeksi selvitäksemme.

Ajateltiin ensin esim. vuorotteluvapaata, jonka aikana voisimme katsastaa juttuja paikan päällä ilman isompia rahahuolia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Voihan sinne! Mutta varaudu kalliiseen asumiseen, lämmitykseen jne. Lontoossa etenkin on ihan järkyttävät vuokrat, eli ehkä kannattaa harkita jotain pienempää kaupunkia tai sitten Lontoon liepeitä.

Mitäs jos etsisit jonkun ulkosuomalaisten foorumin, sieltä varmaan löytyisi valtavasti tietoa juuri näistä asioista.

Mikä on järkyttävä vuokra esim. 4h+k??

Riippuu niin monesta asiasta, mika alue, onko talo vai kerrostalo, missa kunnossa, kalustettu, onko hyvan koulun "catchment"-alueella jne. Tuolta voit katsella vuokrien hintoja
www.rightmove.co.uk
www.primelocation.com tai .co.uk
 
http://www.finn-guild.org/

http://groups.yahoo.com/group/britanniansuomalaiset/

http://www.expatrium.fi/

Tossa sulle vielä pari linkkiä, joista voit kysellä paremmin tietäviltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
No miksi olisitte muuttamassa? Oletteko kayneet Englannissa/Lontoossa? Eiko nyt ainakin tyopaikat kannattaisi etukateen hankkia? Loytyisiko teille taalta toita, koska paikallisilla tuilla ei ela, ainakaan lontoossa.

Haluaisimme kokeilla ulkomailla asumista, englanti olisi sopivan lähellä kuitenkin ja on ainoa kieli suomen lisäksi, jota osataan tarpeeksi selvitäksemme.

Ajateltiin ensin esim. vuorotteluvapaata, jonka aikana voisimme katsastaa juttuja paikan päällä ilman isompia rahahuolia.

No jos teilla on runsaasti saastoja, niin mikas siina. Mutta monet kaytannon asiat taalla on hankalampia jarjestaa kiin Suomessa, esim. pankkitilin avaaminen ilman tyopaikkaa on vaikeaa. Asunnon vuokraamisween tarvitsette takuuvuokrat ym.
 
Mulla ei itsellä ole yhtään kokemusta briteissä asumisesta, mutta olen itse haaveillut sinne muuttamisesta. Lontooseen en juuri vuokrien takia menisi, ja ehdottomasti työpaikka pitäisi olla valmiina että uskaltaisi lähteä. Walesiin haluaisin mennä etenkin, mutta siellä on juuri se työpaikan löytäminen vs. vuokrataso...
 
Tassa jotain esimerkkeja vuokrista hyvalta ja huonolta alueelta. Huom. PW tarkoittaa per week eli kk-vuokra siis 4x tuossa nakyva. Ekana Chiswick, joka tosi kiva alue, mutta ei todellakaan edes viela sielta kaikkein kalleimmasta paasta.
http://www.rightmove.co.uk/property-to-rent/find.html?searchType=RENT&locationIdentifier=REGION^85345&radius=0.0&displayPropertyType=houses&minBedrooms=3&maxBedrooms=4&minPrice=&maxPrice=&maxDaysSinceAdded=&sortByPriceDescending=&_includeLetAgreed=on&primaryDisplayPropertyType=&secondaryDisplayPropertyType=&oldDisplayPropertyType=&oldPrimaryDisplayPropertyType=&oldSecondaryDisplayPropertyType=&letType=&letFurnishType=&houseFlatShare=false&x=39&y=14

Ja vahan huonompana alueena Peckham, jonne mua ei ainakaan saisi muuttamaan
http://www.rightmove.co.uk/property-to-rent/find.html?locationIdentifier=REGION^85428&sortByPriceDescending=true&minBedrooms=3&maxBedrooms=4&displayPropertyType=houses&oldDisplayPropertyType=houses
 
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Mulla ei itsellä ole yhtään kokemusta briteissä asumisesta, mutta olen itse haaveillut sinne muuttamisesta. Lontooseen en juuri vuokrien takia menisi, ja ehdottomasti työpaikka pitäisi olla valmiina että uskaltaisi lähteä. Walesiin haluaisin mennä etenkin, mutta siellä on juuri se työpaikan löytäminen vs. vuokrataso...

Wales kiinnostaa meitäkin...tekisi niin mieli uskaltaa, toisaalta yhden vuoden voisimme varmasti olla siellä ilman töitäkin.
 

Yhteistyössä