Voisiko joku terveellisesti syövä tai asiasta tietävä katsoa onko mun päivän syömisissä mitään tolkkua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pläski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja moro:
Kiteytettynä:
Sun ei tarvi nähdä nälkää.

Voit syödä itsesi kylläiseksi joka aterialla, kunhan jätät pois valkoisen viljan (sisältää valkoisen riisin, pastan, pullat jne) ja käytät sen tilalla ainoastaan täysjyvää.
Maitotuotteet kannattaa olla kevyitä, muuten on turha etsiä vain kevyttuotteita kaupan hyllyiltä. Käytä öljyjä rasvana, niillä voi myös leipoa.
Puuro ja peruna on turhaa, syö ruisleipää ja leseitä+siemeniä.
Juo vettä.
Syö kasviksia paljon!

Eikä eineksiä.

Niin, ja öljyistä rypsi- ja (kylmäpuristettu neitsyt)oliiviöljyt on parhaimpia.

Kiteytettynä:
Sun ei tarvi nähdä nälkää.

Voit syödä itsesi kylläiseksi joka aterialla, kunhan jätät pois valkoisen viljan (sisältää valkoisen riisin, pastan, pullat jne) ja käytät sen tilalla ainoastaan täysjyvää.
Maitotuotteet kannattaa olla kevyitä, muuten on turha etsiä vain kevyttuotteita kaupan hyllyiltä. Käytä öljyjä rasvana, niillä voi myös leipoa.
Puuro ja peruna on turhaa, syö ruisleipää ja leseitä+siemeniä.
Juo vettä.
Syö kasviksia paljon!

Eikä eineksiä.

Niin, ja öljyistä rypsi- ja (kylmäpuristettu neitsyt)oliiviöljyt on parhaimpia.

Vieläkin itseeni lainailen. :D
Syö enemmän kalaa ja kanaa kuin lihaa. Sitäkään ei tietenkään tarvi kokonaan pois jättää.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Kiitos vastauksistya kaikille!
mun tuli mieleeni ktsyä että onko maissi vaalea vilja? Siis pitääkö välttää?

Taitaa se olla, sokereita siinä on paljon eli turhia nopeita hiilareita jiosta ei oo sitten mitään hyötyä. :)

Sori kun vaahtoon, mut apua tästä sulle kuitenkin on varmaan joten jatkan. :D

Eli kun jaksat tota ruokavaliota noudattaa sen kuukauden pari, ei sun edes tee niin kovasti enää mieli noita mistä luovut. :)

Joo kaurapuurosta ei oo oikein kovin apljoa hyötyä, kuitu on parempi ottaa täysjyvän muodossa. :)

Nopeat hiilarit ei pidä nälkää, turvottaa ja kerää varsinkin vyötärön seudulle lihavuutta.
Myös epäterveellinen rasva lihottaa, sitä pitää välttää.

Terveellistä rasvaa sen sijaan tarvii sun elimistö toimiakseen ja jaksaaksen ja sitä on juuri nuo öljyt. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Siis ne hiilihydraatitko mua lihottaa eikä rasva? Mä olen sitten ollut ihan väärillä jäljillä kun olen luullut tuon kaurapuuron olevan niin hyvää...
Jos joskus joutuu ostamaan valmisruokia tai muuta eineshommaa, niin sellainen nyrkkisääntö on ihan kätevä, että valitsee sellaisen, jossa on korkeintaan 5g rasvaa /100g.

Vaikka rasva on tärkeää elimistölle, niin kyllä siinäkin liika on liikaa ja vääränlaiset rasvat tekee hallaa.

Hiilihydraateissa eli sokereissa on sellainen juttu, että kaikki mitä keho ei ehdi kuluttaa, varastoituu elimistössä rasvaksi.

Kaurapuurokin on minusta ihan ok silloin tällöin - paljon huonompiakin vaihtoehtoja aamupalaksi on olemassa. Mutta kolme lautasellista päivässä on jo aikamoinen satsi yhtä laatua ruokaa, varsinkin niin hiilihydraattipitoista.

Yhteistyössä