Voisiko joku tahallaan jättää ehkäisyn pois?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Kuulin vahingossa keskustelun jossa joku puhui että taidan jättää muutaman pillerin väliin kun mies ei halua enään kolmatta lasta. Siis mitenkähän tällaiselle suhteelle kävisi kun tulee ilmi että vaimo on tehny tällaisessa asiassa omavaltaisia päätöksiä?
 
vastuutonta
itse en hyväksy, kyllä lapsen saai on yhteinen asia, jos toinen ei halua niin sitten ei halua.
miettikääpä minkälaista olisi se jos teidät itsenne pakotetettaisiin tekemään vielä yksi lapsi lisää, ettekä jostain syystä juuri sillä hetkellä tahdo enempää lapsia.
 
vieras
Kyllä mä varmaan voisin jos suhde olisi muutenkin jo tuhoon tuomittu ja olisin valmis sanomaan hyvästit sille koska vain. Jos lapsen tahtoisin ja olisin valmis sen vaikka yksin kantamaan ja kasvattamaan. Hyvää parisuhdetta en pilaisi enkä rikkoisi noin.
 
vieras
mä tein niin..kadun sitä näin jälkeenpäin.
ollaan miehen kanssa vieläkin yhdessä..mutta hän ei tiedä koko totuutta..sanoin että unohdin ottaa pari liuskaa pillereitä..kun oltiin silloin lomalla ja jätin ne kotiin mukamas.

 
niin väärin
Se on aikas yleistä. Tiedän miehen joka lopulta erosi vaimostaan kun tämä vain aina raskautui olipa ehkäisy mikä hyvään. Mies ei enää ensimmäisen jälkeen halunnut lisää lapsia ainakaan heti. Nyt sitten maksaa elareita näille naisen 'tekemille' lapsille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuulin vahingossa keskustelun jossa joku puhui että taidan jättää muutaman pillerin väliin kun mies ei halua enään kolmatta lasta. Siis mitenkähän tällaiselle suhteelle kävisi kun tulee ilmi että vaimo on tehny tällaisessa asiassa omavaltaisia päätöksiä?
Mä en ainakaan vois tehdä niin. Kyllä lapsen pitää olla aina yhteinen päätös. Joskin nyt ootan kolmatta lastamme, joka ei ollu kummankaan päätös:tulin raskaaksi ehkäisystä huolimatta :D otetaan silti lapsi iloiten vastaan, vaikka ei suunniteltu enää kolmatta (kaikki vauvatarvikkeetki on jo hävitetty, mutta saahan noita uusia...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja niin väärin:
Se on aikas yleistä. Tiedän miehen joka lopulta erosi vaimostaan kun tämä vain aina raskautui olipa ehkäisy mikä hyvään. Mies ei enää ensimmäisen jälkeen halunnut lisää lapsia ainakaan heti. Nyt sitten maksaa elareita näille naisen 'tekemille' lapsille.
Eihän toi salaa ehkäisyn jättäminen oikein ole, mutta kaipa sitä mieskin voi kantaa oman osuutensa ehkäisystä, jos ei missään nimessä (lisää) lapsia halua. Kondomin käyttöä voi mies aika helposti seurata ja onhan noita miehillekin laitettavia ehkäisykapseleita olemassa, rajummista vaihtoehdoista puhumattakaan. Tietty parisuhteessa on voitava luottaa yhteisiin päätöksiin, mutta jos kersoja vaan pukkaa maailmaan, voisi mieskin kantaa kortensa ehkäisykekoon.

Mukavaa viikkoa ja alkanutta vuotta kaikille!
 
Äidiksi(kö?)
Ei ole oikein todellakaan, mutta itsestäni en voi oikein sanoa, kun minulle ei meinaa millään löytyä pillereitä mitkä sopisivat, ja ehdotin miehelleni sitten että käytetään kumia sen aikaa kunnes löydän itselleni sopivat pillerit, mutta eihän ne kortsut sitten herralle kelvanneet! Kun on kuulemma paljon mukavampi ilman... No, eihän se äijä sitten ilman seksiäkään voinut elää ja niin siinä sitten kävi että lapsi tekee tuloaan ja mies ei muusta puhu kun abortista, mitä minä en missään nimessä hyväksy. -.- Mutta en halua menettääkkään häntä, ollaan monta vuotta oltu yhdessä ja kyllä niitä lapsia on pitänyt tulla "sitten joskus". Mutta en minä tällaistakaan touhua viitsi katsella...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äidiksi(kö?):
Ei ole oikein todellakaan, mutta itsestäni en voi oikein sanoa, kun minulle ei meinaa millään löytyä pillereitä mitkä sopisivat, ja ehdotin miehelleni sitten että käytetään kumia sen aikaa kunnes löydän itselleni sopivat pillerit, mutta eihän ne kortsut sitten herralle kelvanneet! Kun on kuulemma paljon mukavampi ilman... No, eihän se äijä sitten ilman seksiäkään voinut elää ja niin siinä sitten kävi että lapsi tekee tuloaan ja mies ei muusta puhu kun abortista, mitä minä en missään nimessä hyväksy. -.- Mutta en halua menettääkkään häntä, ollaan monta vuotta oltu yhdessä ja kyllä niitä lapsia on pitänyt tulla "sitten joskus". Mutta en minä tällaistakaan touhua viitsi katsella...
Pidä lapsi. :hug: Tuo ei ole huijaamista, mies on tasantarkkaan tiennyt riskit. =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja Äidiksi(kö?):
Ei ole oikein todellakaan, mutta itsestäni en voi oikein sanoa, kun minulle ei meinaa millään löytyä pillereitä mitkä sopisivat, ja ehdotin miehelleni sitten että käytetään kumia sen aikaa kunnes löydän itselleni sopivat pillerit, mutta eihän ne kortsut sitten herralle kelvanneet! Kun on kuulemma paljon mukavampi ilman... No, eihän se äijä sitten ilman seksiäkään voinut elää ja niin siinä sitten kävi että lapsi tekee tuloaan ja mies ei muusta puhu kun abortista, mitä minä en missään nimessä hyväksy. -.- Mutta en halua menettääkkään häntä, ollaan monta vuotta oltu yhdessä ja kyllä niitä lapsia on pitänyt tulla "sitten joskus". Mutta en minä tällaistakaan touhua viitsi katsella...
Niin siis, oliko se asia selvä, täysin selvä? ettei se jäänyt puhumisen tasolle vain että ehkä aion jättää pillerit pois.?

Vaan asia oli selkeä vailla tulkintoja? Sinä sanoit että ehkäisyä ei ole ja sitten kävi niin.
Jos näin on niin sitten ei mitään muuta kuin lasta maailmaan vaan =)
 
faktankertoja
näitä kakaroita nyt riittää ja paljon.

Pillereillä on silloin se ehkäisyvarmuus yli 100 %. Että siis saa sen lapsen. Homma on yleistä ja "tuottoisaa". Luuletko että tämänluonteiset kierot naiset näitä vallankäyttösuunnitelmiaan sille ukolleen ovat paljastamassa. Eli varokaahan nyt pojat ja käykää vaikkaa huurissa niin tulee halvemmaksi
 
vieras
Minä voisin, kun tiedän että miehen puolesta kolmas olisi tervetullut. :D Itse haluan odottaa vielä vähän.. Mutta jos toinen ei haluaisi, en ikinä. Olen nähnyt miten ihanaa on kun lapsillani on isä joka on todella halunnut heidät ja rakastaa heitä, tahtoo olla Isä. Se on todella tärkeää, itsekäs on se joka muuta väittääkään.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
heh heh, jospa miehet vaikka opettelisivat ensin huolehtimaan ehkäisystä. Kyllä se mies saa kumia käyttää vaikka nainen "söisikin pillereitä" ;)
No kyllä vakisuhteessa pitäisi sen luottamuksen pelata niin, ettei tarvitse tuplaehkäisyä. Satunnaisessa suhteessa kondomi aina, syitä tuskin tarvitsee selittää? Mutta jos vakisuhteessa on sovittu, että nainen huolehtii ehkäisystä, on miehellä täysi syy luottaa siihen että nainen siitä huolehtii täsmällisesti ja oikein. Jos nainen ei näin tee, huolehtikoon itse seurauksista. Hormonaalinen ehkäisy on oikein käytettynä todella varma.
 
faktankertoja
Unohtui kertoa että homman yleisyydestä johtuen sillä ilmiöllä on oikein nimikin eli tehdä lapsi sen isän selän takana = valehdella, tehdä lapsi petoksen avulla. (ranska)

 
Hei
Alkuperäinen kirjoittaja Äidiksi(kö?):
Ei ole oikein todellakaan, mutta itsestäni en voi oikein sanoa, kun minulle ei meinaa millään löytyä pillereitä mitkä sopisivat, ja ehdotin miehelleni sitten että käytetään kumia sen aikaa kunnes löydän itselleni sopivat pillerit, mutta eihän ne kortsut sitten herralle kelvanneet! Kun on kuulemma paljon mukavampi ilman... No, eihän se äijä sitten ilman seksiäkään voinut elää ja niin siinä sitten kävi että lapsi tekee tuloaan ja mies ei muusta puhu kun abortista, mitä minä en missään nimessä hyväksy. -.- Mutta en halua menettääkkään häntä, ollaan monta vuotta oltu yhdessä ja kyllä niitä lapsia on pitänyt tulla "sitten joskus". Mutta en minä tällaistakaan touhua viitsi katsella...
Ethän sinä ole huijannut millään tavalla kun miehesi on ollut tietoinen siitä että ehkäisy on nyt vähän aikaa hänen kontollaan.
Itse olen tehnyt hyvin nuorena ja hyvin tyhmänä abortin painostuksesta ja se on elämäni pahin virhe. Ei varmaan tarvi erikseen kertoa että suhde ei jatkunut. :/ En ikipäivänä pysty antamaan anteeksi sitä että hän pakotti minut siihen. :(


 

Yhteistyössä