V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Meillä nousis tulot jos laps saatais.
lapsi kuluttaa keskimärin 500/kk ennen kuin tulee aikuiseksi. eli miten pitkään ja mimmosta tuloa saisitte? meillä tulee kahdesta 200 euroa, eli 800 euroa maksetaan itse omista palkoista.
ei mitenkään siis leipää tuo tullessaan meidän lapset.
Mitä ihmettä te niille lapsille ostatte niin paljon kuussa?
Jos 2 aikuista ostaa ruuat ja päivittäistavarat n. 200-300?:lla kuussa, tuskin se lapsi enempää syö kuin aikuinen?? Vaatteita toki tarvii, mutta tuskinpa niitäkään joka kuukausi uusia, eikä ainakaan uusia, vaan käytettynäki voi.
no meillä lapsilla on kalliit vakuutukset, mitä meillä vanhemmilla ei ole. Nykyään lapsilla on usein oma huone, ja neliöt on kalliita vuokrata ja ostaa. (vanhemmilla yhteinen makkari)
Lapsena olisin halunnut harrastaa balettia, mutta ei mahdollisuutta, eli lapset meillä harrastavat mitä haluavat, vaikka olemme pienituloisia, tingimme sitten omista menoista (niitä ei ole, paitsi vaatimaton ruoka). Harrastukset ovat kalliita.
Lapset syövät jossain vaiheessa enemmän kuin aikuiset, kyllä. Ja usein he toivovat kalliimpia ruokia, kuten muroja ja vanukkaita, kun taas minä pidän ihan puurosta.
Lapset tarvitsevat enemmän vaatteita kenkiä ja harrastusvälineitä kuin aikuiset, koska he kasvavat.
Sinulla ei ilmeisesti lapsia ole, ja kuvittelet että lapset ovat rahasampo? Elätkö sinä 100 eurolla kuussa?
Minä elin yksin aivan keveästi opintorahalla (250 euroa) kun en enää kasvanut enkä tarvinnut kuin pienen asunnon ja vähän ruokaa. Mutta lasten kanssa on tiukkaa ihan keskituloisten palkoillakin.
Jos et itse pärjää 100 eurolla kuussa, eivät lapsetkaan. He kuluttavat 5 kertaa sen, jos saavat sen, mitä keskiverto lapsi keskimäärin tällä hetkellä. (siihen on laskettu asunto ja ruoka ym)
Minun ruoka ja päivittäistavarat tulee kyllä tolla 100? kuussa helpostiki, jos vähän enempi katson mitä ostan. Jos asumiskuluja ei tartte laskea...
Ja edelleen, ei ne tulot per kk ois vain 100?. Enkä kuvittele että lapset ois rahasampo. Mutta tosiasia on se, että meillä tulot nousis lapsen myötä.
Mainitsitki monta turhaa asiaa...omat huoneet (no meijän talossa kyllä ois 4-5 lapselle omat..), kalliit vakuutukset, monet harrastukset, kalliit herkut jotka ei edes kovin terveellisiä, mun mielestä lapselle ei SAA antaa kaikkea mitä se haluaa.
noinhan se on, ja itsekin ajattelin noin ennen lapsia. käytännössä on vaikeampaa. siis kun lapset eivät pidä puurosta, miksi he eivät saisi syödä jotain mistä pitävät? (tavaraan ei törsätä meillä, mutta ruokaan, joo)