Voisiko joku nyt ymmärtää ton jääkaapin sielunelämää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Siis ei voi olla normaalia että sinne pohjalle kertyy vettä päivittäin niin paljon, että kun pyyhkeellä kuivaa niin pyyhe kastuu läpimäräksi: se siis lainehtii se kaapin pohja?? Eihän?? Mitä mä teen sille, mikä sieltä on rikki? Vai joku muu asia perustavanlaatuisesti pielessä? Auttakaa nyt hyvät ihmiset...

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei kyllä normaalia ole.Se poistoletku/kaukalo mikä lie nimeltään tukossa?

Siis aha. Onko jääkaapilla sellanen? Pitäiskö sitä jotenkin tyhjentää aika ajoin, vähän niinkuin kuivausrummussa? :ashamed:

Koivunkäpy jo vastasikin.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
siellä takaseinässä on semmonen kouru ja siinä reikä, sinne on oletettavasti kertyny mömmöö, pyöräyttele pikkusen vanupuikolla ni johan pitäs alkaa vetämään..

Niin sen kaapin sisäpuolella? Mä en oo löytänyt tuolta sitä, vaikka oon etsinyt. Voisko se olla pakastimen puolella, vai onks sillä omansa?

siellä takaseinässä on semmonen kouru ja siinä reikä, sinne on oletettavasti kertyny mömmöö, pyöräyttele pikkusen vanupuikolla ni johan pitäs alkaa vetämään..

Niin sen kaapin sisäpuolella? Mä en oo löytänyt tuolta sitä, vaikka oon etsinyt. Voisko se olla pakastimen puolella, vai onks sillä omansa?

Pakastimella omansa.Meillä on jääkaapin takaseinässä.Siis siellä kaapin sisällä se kouru.

Kyllä sen siellä sisällä pitäs olla. Näkyykö siellä se jäähdyttävä "levy" joka meillä ainakin usein kuurasa? Sen alla pitäs tuon kourun olla ja siellä pieni reikä. Normaalisti sitä ei tarvi mitenkään huoltaa, pitää vaan tarkistaa välillä että reikä on auki.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras :

Kyllä sen siellä sisällä pitäs olla. Näkyykö siellä se jäähdyttävä "levy" joka meillä ainakin usein kuurasa? Sen alla pitäs tuon kourun olla ja siellä pieni reikä. Normaalisti sitä ei tarvi mitenkään huoltaa, pitää vaan tarkistaa välillä että reikä on auki.

Joo, se levy on siellä, mutta siellä ei oikeasti ole kourua eikä reikää (kävin ihan tarkastaan, kun aloin epäillä mielenterveyttäni ).

Eli mitäs sitten? |O :|

Meillä jääkaappi teki ihan saman ja se pikkunen reikä tosiaan oli ihan tukossa jostain mömmöstä.. Rautalangan pätkä on hyvä apu sen aukomiseen.. Mut älä vaan työnnä millään vanupuikolla (kuten korvassakin), se työntää ne mömmöt vaan syvemmälle..

Kyllä tosiaan sen korun ja reiän siellä pitäis olla. Ota vaikka ensin kaikki tavarat pois jääkaapista, nin näet takaseinän kunnolla. Meillä mies on ainakin kahdesti vanupuikolla putsaamalla hoitanut just saman ongelman.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä jääkaappi teki ihan saman ja se pikkunen reikä tosiaan oli ihan tukossa jostain mömmöstä.. Rautalangan pätkä on hyvä apu sen aukomiseen.. Mut älä vaan työnnä millään vanupuikolla (kuten korvassakin), se työntää ne mömmöt vaan syvemmälle..

nii vai olisko meilläkin ollu pinni tms...löytyiskö jostain sen jääkaapin manuaali?

Höyrystimeen (alumiinilevy kaapin sisätilan takaseinässä) kertynyt huurre sulaa sinä aikana kun jääkaapin kompressori on pysähdyksissä.Huurteesta sulanut vesi poistuu sulavesikourun kautta kaapin takana olevaan haihdutusaltaaseen josta vesi haihtuu huoneilmaan.
Tarkista että sulavesikourussa ei ole tukoksia.

Joo, homma hallussa. Se oli ihan eri paikassa se kouru, missä oon sen normaalisti tottunut noissa kaapeissa näkemään, ja niin täynnä jäähilettä ettei sitä reikää tosiaankaan erottanut sieltä seinästä paitsi koko seinän senttisentiltä käymällä läpi, siis koskettelemalla etsien. :o :ashamed: