voisiko joku neuvoa HcG arvosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja härkä-68
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

härkä-68

Uusi jäsen
11.09.2008
29
0
1
Sain keskenmenon 1.9. :'( ja nyt eilen loppui vuoto. Eli kahdessa ultrassa olen vain käynyt ja nyt keskiviikkona EI ollut vielä n.5mm kokoinen "läikkä" vielä irronnut.
HcG oli mitattu maanantaina ja se oli 191 ja nyt lääkäri toivoo että se olisi 100 viikon päästä. Nyt aloin miettimään että kun hormooniarvoni oli aika hyvä niin sulkeeko tämä nyt tuulimuna yms. raskauksia pois?tarkoitan voiko arvo lähtä nousuun jostain syystä vielä? aika vauhdilla pitää siis arvoni laskea, kun olen lukenut täältä että toisilla saattaa kestää viikkoja ennenkuin raskaushormooni on pois elimistöstä!!!Eli jos hormoonini ei puolitu tiistaihin mennessä tarpeeksi, niin joudun uä:hän ja takuula kaavintaan vaikka se lekuri ei tiiä mikä se läikkäkään siellä kohdussa on :/ . Onkohan se läikkä ts, "varjostuma" olla jotakin esim jääny synyytyksestä?(4 vuotta sitten). Kuukautiset ovat ainakin olleet kuin nakutettuna aina. Kiitos, jos joku jaksaisi kertoa kokemuksiaan!

5 mm? Aika pieni. Kuulostaisi minusta enemmän joltakin limakalvon/istukan palaselta, joka siellä vielä ois. Ja tosiaan se hormoni voi laskea hitaasti. Olitko jo pitkällä, kun km tuli (oliko arvo noussut mihin ennen sitä )?

Mulla itsellä oli kaavinnankin jälkeen vielä tuommoinen läntti kohdussa, kun pikkasen reilu viikko kaavinnasta kävin ultrassa. Se tuli sit itsestään ulos ja oli ulos tullessaan semmoinen peukun pään kokoinen mytty just jotakin istukkaa tai vain limakalvostoa.

Mä en ole lääkäri, joten mun sanomani ei varmasti perustu sen parempaan tietoon kuin sun lääkärin, mutta mutta... Mulla ei koskaan tm:n aikana mitattu mitään arvoja, mutta kyllä se hormoni sen verran reippaasti nousi, et ihan kunnon oireet sai aikaan. Sitä hormonia oli myös sen verran riittävästi, ettei mulla käynnistynyt mitään luonnollista keskenmenoa vielä kymmenellä raskausviikollakaan (kaavinta 9+4). Tällä hataraakin hatarammalla perustelulla sanoisin, et ei tuosta voi sanoa, ettei ollutkaan tm, kyllä niissäkin ne arvot voi nousta ainakin johonkin asti (en sit taas tiiä, mihin).

Jos se arvo sulla vielä nousee, sulla on vielä siellä jotain, joka sitä nostaa (raskaus). Jos siellä ei mikään enää kehity, se laskee ...vaikkakin sitten vaan vähän. Mut älä turhaan pelkää kaavintaa, jos sikseen tulee. Ei se ole niin kamalaa kuin miltä se kuulostaa ja millä sitä pelotellaan.

Nämä on ikäviä juttuja, voimia sinulle. :hug:

:hug: kiitos ja voimia sinullekin. Olin rv 10+3 ja aloin vuotamaan aika rajusti. Silloin lekuri kanssa ultrasi ja ei kyllä kait mitään ihmeempää siellä huomannut. Tai ei ainakaan sanonut. Koko ajan vaan puhunut (molemmilla uä kerroilla) jostakin harmaasta läntistä/varjosta, mut ei reagoinu sen kummemmin asiaan. Ja sitä paitsi vuoto ei loppunutkaan vaan vuotaa pikkuhiljaa..oli vaan tauolla vähän aikaa. Olikin vähän outo olo ja tuntui että jotakin siellä vielä on. Nii ja HCG EI mitattu ollenkaan kun km alkoi vaan viikko sen jälkeen jolloin toi 190.

Mulla tuo ultra tehtiin silloin kaavinnan jälkeen siksi, kun vuoto alkoi sahata ees ja taas ja sitten alkoi vielä kivut kaksi päivää kaavinnasta. Eli tarkistettiin, ettei taustalla ole mitään tulehdusta. Mutta mitään varsinaista syytä sille ei näkynyt (ei tulehdusta eikä mitään epänormaalia). Ainoastaan tuo joku pieni näkyi ultrassa, mutta gyne totesi, että se voi hyvin olla jotain, mikä kuuluukin vielä olla kohdussa (kohdun ei kuulemma kuulukaan olla ihan tyhjä ...tiedä sit, mitä se tarkoittaa :xmas: ). Eli siis jäätiin vain odottelemaan, että mitä käy.

Mutta just se gynekäynti silloin, se mahan painelu jne. yllytti pari tuntia sen jälkeen niitä kipuja niin, että sit tuli tuo klöntsä ja pari pientä hyytymää ulos ja siitä alkoi vasta parantuminen. Eli siis sen jälkeen ei juuri enää vuotanut ja ruskeeta muistaakseni tuhrutteli jonkun aikaa, mutta siihen loppui pahimmat kivut ja vuoto. ...mun kokemuksella niin kauan kuiin siellä jotain vielä on -- edes pientäkin -- se vuoto ei lakkaa.

Mut juh. Olen siitä onnellisessa tilanteessa, et tuo on enää muistona ja eletyn elämän kokemuksena. Papusta odotan syntyväksi helmikuussa eli tulin hyvin pian uudestaan raskaaksi ja nyt on tasan 16+0 menossa. :) Toivotaan, että sullakin tuo menee pian ohi. :flower:

:flower: Onnittelut raskaudestasi! =) Kävin eilen polilla ja otatin CRP:n ja oli alle 8 eli ei kohtutulehduksen merkkejä. Virtsassa näkyi kohonneet leukosyytit (jos oikein käsitin) mutta sanoivat että voi olla ihan normaalia km:n aikana. Noh, eivät pystyneet ottaa HCG arvoa mut se otetaan tiistaina sitten. Jännittää kamalasti. Juttelin yhden sairaanhoitajan kanssa ja sanoi että ei välttämättä joudu kaavintaan sen "jonkin" läikän takia vaan antavat jotain kohtua supistavaa sitten jos ei nyt ole sitten lähtenyt. Pitivät siellä polilla omituisena kun gyne ei ollut mulle selitelly mitään ultrassa ja eräs sitten kertoi että (luki koneelta) että tämä olisi aivan selvä tapaus että ei olisi mitään erikoista ollut tässä keskeytyneessä raskaudessa. Että hohhoijaa tätä informaation kulkua :headwall: nyt tullut ruskeahkoa loppuvuotoa pari pv eli ei tässä auta ku katella tiistaihin kuis tässä käy.

Mulla todettiin 28.10. spontaani keskenmeno (ultrassa ei näkynyt muuta kuin paksuuntuneet limakalvot), viikkoja olis ollu kasassa 7. Sinä päivänä hcg oli 1000 jotain, kaks päivää myöhemmin 600 jotain. Ilmeisesti ei ollut lääkärin mielestä laskenut tarpeeksi, koska mun pitää alkuviikosta mittauttamaan uudestaan. Huoh... Kyllähän tässä hiipii pelko kohdunulkoisesta, mutta toisaalta, mitään kipuja ei ole ollu ainakaan vielä.

Tämä viikko meni verikokeissa ravatessa ja koska hcg näytti pienoista kohoamista, pääsin tänään päivystykseen. Ultrassa ei löytynyt mitään selvää kohdunulkoista, mutta sain kuitenkin Metotreksaatti-piikin. Toivottavasti tällä selvitään.

Yhteistyössä