km ja kohdussa "läikkä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja härkä-68
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

härkä-68

Uusi jäsen
11.09.2008
29
0
1
Sain hieman yli viikko sitten keskenmenon rv 10+. Vuosin yhtenä päivänä rankasti ja sitten alkoi tulla "nättiä vuotoa". Ja vuodan edelleen hivenen. Olin eilen tarkistus ultrassa ja vielä oli jokin "harmaa varjo"kohdussa, joka oli kai 5mm koko luokkaa. Lääkäri ein kuitenkaan reagoinu kummemmin asiaan sanoi vain että seurataan raskaushormoonin tasoa. Nyt oli 191. Kysyisinkin onko kellään kokemuksia mikä tällainen "harmaa läikkä" tai varjostuma voisi olla?Minulta on tullut ulos jokin iso klöntti (istukka?) jo viime viikolla 3 vuotopäivänä sekä pikku "katkarapu". Nyt olen kauhuissani sillä lääkäri sanoi että viikon päästä uusi HcG ja pitäisi olla puoliintunut taas eli kait sinne 100. Miten se on kun olen lukenut että voi vuodon loputtuakin olla hurjan paljon korkeampikin ja ei ole hätää...tai sitten se johtuu siitä kun lekuri ei tiennyt mikä se "varjostuma" on ja siksi ei suunnittele kaavintaa vielä.Kokemuksia? :o

Kannattaa vaikka soittaa lääkäriin, jos mieltä askarruttaa. Kyllä siellä osataan kertoa tuosta tarkemin, täällä kukaan ei voi varmaksi sanoa.

Minulle jouduttiin tekemään muutama viikko sitten raskauden keskeytys sikiöpoikkeavuuden takia (18-trisomia ja omfaloseele) rv:llä 18+1. Istukka syntyi kokonaisena ja mitään ei pitänyt jäädä kohtuun. Jouduin kuitenkin palaamaan sairaalaan viikon kuluttua keskeytyksestä, kun vuodot ja kivut lisääntyivät ja lisäksi tuli suuria verihyytymiä. Ultrassa näkyi juuri tuollaisia varjostumia, jotka olivat vuotavia verihyytymiä. Sain kohtua supistavia lääkkeitä ja uuden kontrollin viikon kuluttua. Tässä uudessa kontrollissa näkyi edelleen pieni varjostuma, ja taas sain lääkkeitä ja uuden ajan nyt parin päivän päähän. Tuolloin oli tarkoitus katsoa, onko kohtu kokonaan tyhjentynyt hyytymistä ja onko tarvetta kaavinnalle. Viimeiset kohtua supistavat lääkkeet kuitenkin tehosivat, ja kohtu oli puhdas. Vuodot loppuivat kuin seinään tämän jälkeen kun nämä viimeiset hyytymät olivat tulleet ulos.
Uskon kyllä, että lääkärisi olisi sanonut, jos tarvetta kaavintaan olisi. Jos mieltäsi asia kuitenkin painaa, käy varmuudeksi vielä tarkistuttamassa, että kaikki on kunnossa.

kiitos vastauksesta myy! :) en voin sille mitään että olen niin hermona nyt. Mulla osui sellainen lekuri joka ei puhu kunnolla suomea ja kun toimii niin että 5 minuuttia per "asiakas" niin unohdin kaikki kysyä häneltä. :( Mieltäni askarruttaa vielä että onko mulla vielä mahdollisuus että siellä olisi joku tuulimuna yms vastaava? meinaan kun hcg oli 191 niin poistaako tämä tietyt raskaudet?

Yhteistyössä