H
hilma amanda
Vieras
En tiedä mistä alottaisin mutta olen 17 vuotias lukiolainen. Epäilen että voisiko minulla olla masennus(yms..). Apua en kehtaa hakea jos ei olekkaan mitään ongelmaa.. jos olenkin vain heikko enkä kestä tätä perus vauhtia. Koulusta tulee aika paljon lintsauksia. En kehtaa kävellä välkillä käytävillä, olen vessassa. Lähden sieltä tunnin alettua ja sit myöhässä en kehtaa enää mennäkkään... itseinho on suuri!! Läksyjä en jaksa tehdä. En kotitöitä tai siivota huonetta. Huone ollut kaaoksessa monia kuukausia ja siitä perhe haukkuu.. pitäisi kuulemma ottaa vaan niskasta kiinni, ettei mulla oo syytä olla tekemättä, lusmu. Toinen vanhemmista kuoli kun olin alle kouluikäinen, minua on kiusattu monia vuosia ja minulla on 2 vakavaa sairautta, perheessä jokaisella on vaikea sairaus. Kavereita on koulussa, samat lapsuudesta, mutta he päässeet "eteenpäin" ja saaneet uusia porukoita. En ole sosiaalinen. Olen viillellyt itseäni aika kauan ja vakavasti joka päivä mietin itse murhaa. Kotona paljon riitaa ja voimat loppu. Mutta ongelma on se että kyllä hymyilen päivittäin ja joskus naurahdan hauskalle jutulle ja kyllä jaksan pakolliset jutut hoitaa mutta suuremmat vältän. Urheilu ei tuo mielihyvää vain kipua ja sitäkään en jaksa. Kumpa joku osais edes vähän neuvoa jtn järkevää. Aina kun nään itseni peilistä haukun itseni läpi. Ja vaikken näkisikään niin silti lähes koko ajan melkein .. kumpa joku osaisi vähän neuvoa. En edes tiedä mitä tällä yritän mutta olisi kiva kuulla miltä elämäni kuullostaa. Itse en osaa arvioida. D vitamiinit käytössä liikuntaa en pysty harrastamaan... tilanne ei kuitenkaan niin paha miltä kuulostaa mutta on kuitenkin,anteeksi sekavuus. En vain tiedä onko tämä minun kuvitelmaa vai voiko tämä olla masennus. Missä menee raja turhaan avun hakemisessa. Ehkä olen vain laiska.