Voisiko joku kertoa tiivistetysti palstalla vallitsevan yleisen mielipiteen noista Nina Mikkosen kommenteista?

  • Viestiketjun aloittaja palstapimennossa viime aikoina ollut
  • Ensimmäinen viesti
ugh
moni on sitä mieltä, että mikkonen on oikeassa siinä, että lapset hoitoonvievä on huono äiti. Näistä "monesta" vaan noin 99 % ei ymmärrä mikkosen viestiä, eli sitä, että lapset tulee hoitaa myös yli 3veenä kotona.

Lopputulos --> mikkosen kanssa samaa mieltä olevillä on vaikeuksia luetun ja kuullun-ymmärtämisessä.

:LOL:
 
kotiäiti
Alkuperäinen kirjoittaja ugh:
moni on sitä mieltä, että mikkonen on oikeassa siinä, että lapset hoitoonvievä on huono äiti. Näistä "monesta" vaan noin 99 % ei ymmärrä mikkosen viestiä, eli sitä, että lapset tulee hoitaa myös yli 3veenä kotona.

Lopputulos --> mikkosen kanssa samaa mieltä olevillä on vaikeuksia luetun ja kuullun-ymmärtämisessä.

:LOL:

Juuri tämän olen huomannut, voi itku kun eivät tajua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiinnostaisi vaan tietää että mistä ne Mikkosen komppaajat oikein löytyy, kun rouva itse sanoi lehdessä saaneensa pääosin positiivista palautetta...
mietin kans samaa... sanoi et 85%palautteista on ollu positiivisia.

lainatakseni NRJ:n aamupoikia et " jos mikkonen on saanut kirjeen jossa lukee et *itun apina, niin mikkonen varmaan on ajatellut et hmm. apinathan ovat erittäin sympaattisia eläimiä, laitetaanpas positiivisten pinoon"

hahhaha!!
 
hei
ja itse pitkän linjan päivähoidontyöntekijänä kyllä itse yritän välttää lasteni joutumista niin suuriin ryhmiin mitä täällä pk-seudulla on. (22-23lasta ryhmässä ja 3 aikuista).
T. kotiäiti 4v ja 12veelle
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiinnostaisi vaan tietää että mistä ne Mikkosen komppaajat oikein löytyy, kun rouva itse sanoi lehdessä saaneensa pääosin positiivista palautetta...
mietin kans samaa... sanoi et 85%palautteista on ollu positiivisia.

lainatakseni NRJ:n aamupoikia et " jos mikkonen on saanut kirjeen jossa lukee et *itun apina, niin mikkonen varmaan on ajatellut et hmm. apinathan ovat erittäin sympaattisia eläimiä, laitetaanpas positiivisten pinoon"

hahhaha!!
Tai sitten Mikkonen unohti kertoa että se 85 % oli laskettu niistä palautteista jotka hän viitsi lukea... suurimman osan heitti varmaan lukematta roskiin huomatessaan että ne olivat negatiivisia.
 
vieras
mikkoska ei ehdottanut mitään parannusehdotuksia vallitsevaan tilanteeseen
mikkoskalla on hyvätuloinen mies, hän voikin olla kotona
mikkoska on vapaankasvatuksen tuotos, sen näkee ja kuulee
mikkoska on työtön kampaaja, jonka todellisuudenkuva on hämärtynyt julkkismiehen kanssa
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikkoska ei ehdottanut mitään parannusehdotuksia vallitsevaan tilanteeseen
mikkoskalla on hyvätuloinen mies, hän voikin olla kotona
mikkoska on vapaankasvatuksen tuotos, sen näkee ja kuulee
mikkoska on työtön kampaaja, jonka todellisuudenkuva on hämärtynyt julkkismiehen kanssa
nii ja mikkoskahan myöns et joutuis viemään lapset hoitoon jos ei ukkoo olis..

ja aika hyvin niputti kaikki yh:t ja narkit samaan kategoriaan...
 
Lähestulkoon samaa mieltä
Makkonen on sanonut selvästi, että ei puhu näistä ns. ongelmaperheistä jotka eivät voi hoitaa lapsia kotona vaan niistä perheistä jotka kykenevät itse hoitamaan lapsensa. Sanoo, että lapselle paras paikka on kotona ja sikäli olen ihan samaa mieltä, että mielestäni alle 3-vuotiaan paras paikka on kotona. Senkään jälkeen en näe, että nämä pitkät hoitopäivät olisi lapselle hyvästä vaan kannattaisin, että vanhemmilla on oikeus esim. 6 tunnin työpäivään. Eli pääosin tämä rouva puhuu ihan täyttä asiaa. Lehdet vääristelevät ihan tahallaan oman etunsa (menekki) vuoksi monesti lausuntoja paljon provosoivimmiksi, kuin mitä ne alunperin oli tarkoitettu tai edes sanottu.

Täällä on noussut yhden ihmisen lausunnoista hirveä haloo ja vieläpä ihmisen joka yrittää kuitenkin ajaa lasten parasta. Kummaa. On se kummaa sekin, kun "vastustajilla" on julkisuudessa ollut aivan ihmeellisiä kommentteja mm. lapset mahdollisimman pienenä pakolla hoitoon jne. Missä ihmeessä kaikki täyspäiset ihmiset joiden luulisi puuttuvan ennemminkin noihin lausuntoihin?
 
Alunperinhän se asia oli PAKKOHOITO PÄIVÄKODISSA (mitä se Tontti puolusti, kukaan ei siihen vaan sano mitään) vastaan KOTIHOITO.

Ja jos noista pitäs valita niin ehdottomasti mäkin olen kotihoidon kannalla. Mutta Nina Mikkonen pilas koko jutun ihan liian kärkkäillä puheilla ja teki itsestään ihan pöllön kaikkien silmissä.

Ja nyt koko asia on paisunut jo ihan mielettömäksi. Kukaan ei enää muista mikä oli alkuasettelu ja mistä koko meuhkaaminen johtuu.
 
Sara
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikkoska ei ehdottanut mitään parannusehdotuksia vallitsevaan tilanteeseen
mikkoskalla on hyvätuloinen mies, hän voikin olla kotona
mikkoska on vapaankasvatuksen tuotos, sen näkee ja kuulee
mikkoska on työtön kampaaja, jonka todellisuudenkuva on hämärtynyt julkkismiehen kanssa
Tummennettu kohta ärsyttää mua suunnattomasti. Hyvähän se on laukoa "totuuksia" kotihoidin puolesta, kun miehen tulot sitä luokkaa kuin Mikkosilla.
Itse olen kyllä kotiäitinä, mutta siltikään en lähtisi muiden ratkaisuja lyttäämään.
Mikkosen kommentti muunmuassa oli, että lapsensa hoitoon vievillä äitiys ja isyys on nuppineulan päässä... Aika rankasti arvosteltu!

 
home sweet home
Musta pointti on se, että kukin hoitakoot lapsensa tavallaan kunhan ne hoidetaan hyvin ja koti on kunnossa. Mikkosesta en ole ihan varma ainakaan sen käytöstapojen perusteella, että se koti olisi paras paikka pelkästään. Voisi tehdä ihan hyvääkin nähdä vähän muitakin aikuisia ja lapsia..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alunperinhän se asia oli PAKKOHOITO PÄIVÄKODISSA (mitä se Tontti puolusti, kukaan ei siihen vaan sano mitään) vastaan KOTIHOITO.

Ja jos noista pitäs valita niin ehdottomasti mäkin olen kotihoidon kannalla. Mutta Nina Mikkonen pilas koko jutun ihan liian kärkkäillä puheilla ja teki itsestään ihan pöllön kaikkien silmissä.

Ja nyt koko asia on paisunut jo ihan mielettömäksi. Kukaan ei enää muista mikä oli alkuasettelu ja mistä koko meuhkaaminen johtuu.

Sääli, että tuo koko jutun todellinen järjenriemuvoitto on jäänyt ihmisiltä kokonaan huomaamatta! Kaikkihan kannattaa pienten lasten pakkohoitoa isoissa päiväkotiryhmissä??
 
UGH
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alunperinhän se asia oli PAKKOHOITO PÄIVÄKODISSA (mitä se Tontti puolusti, kukaan ei siihen vaan sano mitään) vastaan KOTIHOITO.

Ja jos noista pitäs valita niin ehdottomasti mäkin olen kotihoidon kannalla. Mutta Nina Mikkonen pilas koko jutun ihan liian kärkkäillä puheilla ja teki itsestään ihan pöllön kaikkien silmissä.

Ja nyt koko asia on paisunut jo ihan mielettömäksi. Kukaan ei enää muista mikä oli alkuasettelu ja mistä koko meuhkaaminen johtuu.

Sääli, että tuo koko jutun todellinen järjenriemuvoitto on jäänyt ihmisiltä kokonaan huomaamatta! Kaikkihan kannattaa pienten lasten pakkohoitoa isoissa päiväkotiryhmissä??

Toi ap pointti ei varmaan ole epäselvä, mutta kun keskustelu on mennyt siihen, että lapsen hoitoonvievä äiti on huonompi ni ei tolla ap väittelyllä ole enää mitään merkitystä.
 
Mä nyt poikkean vähän aiheesta ehkä kun en oo viitsinyt edes sen ihmeemmin tutustua (ihan siltä varalta,että menee hermo ihmisten ajatusmaailman mustavalkoisuuteen),mutta eihän niitä lapsia olekaan pakko viedä ylisuuriin päiväkotiryhmiin hoitoon vaan hyvä vaihtoehto on perhepäivähoito. Itse ainakin kannatan sitä ja meidän tenavat ovatkin pph:lla. Oma mielipiteeni on,että päiväkoti sopii paremmin vähän isommille lapsille, 5-6 vuotiaille, koska sitten ei tule ihan yllätyksenä se kouluunmeno ja iso luokka. Enkä siis sano,että tämä on se yksi ja ainoa totuus ja tie,jota kaikkien täytyy kulkea. :saint: Kukin siis tavallaan ja oman perheen tarpeiden mukaan. Ei oikeasti kaikesta tarvitse tehdä suunnatonta asiaa ja käydä huutelemaan toisille,kuinka väärin he tekevät milloin mistäkin.. Se,että joku Mikkoska kävi oikein julkisesti huutelemaan ja (käsitykseni mukaan) jopa vähän tuomitsemaan niitä vanhempia, jotka laittavat lapsensa hoitoon, on ihan idioottimaista. Kertoo vaan siitä,ettei oikeasti osaa asettua toisten asemaan ja ymmärtää asioita toiseltakin kannalta kuin siltä omaltaan.. Jotkut hoitaa lapsensa kotona itse ja toiset menevät töihin/opisekelemaan ja vievät lapsensa hoitoon. Ei se sen ihmeellisempää ole, eikä siinä pitäisi olla mitään ongelmaa..

 
Eräs myrskyläläinen
Mistä ihmeestä kaikille on tullut sellainen käsitys, että Mikkosen perhe on RIKAS!
Ei se talo ole ilman velkaa tonne mäelle noussut! Ja saihan hän hyvin rakennuskustannuksia laskettua kun jätti vaan tylysti laskut maksamatta työntekijöille.
Ei tolla Mikkosen ukolla ole näyttänyt noita töitä olleen oikein pitkään aikaan kunnolla, mutta nyt heillä onkin varmaan jokin keräys menossa kun niin ahkeraan ovat itseään ohjelmiin ja lehtiin tyrkyttämässä.
 
Samoin on mennyt vähän hermo tätän ihmisten mustavalkoiseen ajatusmaailmaan. Miksi pitää olla jotain puolesta tai vastaan? Tuntuu, että suuri osa täällä on murrosikäisiä, kun kommentit on niin mustavalkoisia.
 

Yhteistyössä