Voisiko 1v7kk olla valmis jättämään vaipan pois? Siis päivävaipan näin aluksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Kun meillä tuo esikoinen jätti kerta laakista vaipan pois 2vuotiaana. Keväällä täytti 2v ja sinä kesänä sitten jäi vaippa.
Ei koskaan osoittanut kiinnostusta pottaan vaan oikeastaan kammoksui tätä joten en sitten pakottanut häntä hommaan. Ja hienosti se vaippa sitten jäi pois kerralla ja pari viikkoa kun oli ollut päiväkuiva oli myös yökuiva. Ja meni suoraa pöntölle eli pottavaihea jäi kokonaan.

Mutta tää meidän kuopus on siis nyt 1v7kk ja on jo jonkun kolmisen kuukautta käynyt potalla satunnaisesti. Ja häntä homma kiinnostaa kovasti ja tulee tosi iloseks kun pissa sinne tulee.
Tänään ollaakin oltu siitä saakka ilman vaippaa kun heräsi (heräsi ennen seiskaa) ja pissalla potalla käynyt pariin otteeseen. Olen sanonut pojalle että potalle pitää mennä pissille ja housuun ei saa pissiä. Ja koska on jo aika iso poika niin ymmärtää kun sanoo ettei housuun kannata pissata.

Voisiko tää nyt tästä lähteä suttaantumaan tämän ikäisellä? :) Vai lannistuuko vain lapsen mieli jos pissa tuleekin housuun vaikka potalle haluaisi tehdä?

meillä kausia että housut pysyy kuivinaja kiltisti käydään potalla sitten taas voi seur pvä olla että potalle/pytylle ei millään ja pissaa kakkaa housuun poju 1v 9kk.

Itselläni on 1v 7kk ikäinen tyttö, joka on ollut päiväkuiva kohta kaksi kuukautta. Pidän vain yöllä hänellä vaippaa, päivällä käy potalla. Vahinkoja on tullut vain pari, nekin silloin kun on keskittynyt leikkeihin niin kovasti ettei ole muistanut sanoa, että pissattaa. Tyttö tulee itse sanomaan minulle, että häntä pissattaa (ei osaa itse laskea tai nostaa vielä housuja)

Meidän tyttö on ollut vauvasta asti tarkka vaippoistaan. Kertakäyttö vaipat on ollut käytössä, mutta silti neiti on vaatinut vaipan vaihtoa heti miten, kun pissa tullut vaippaan. 8kuukauden iästä lähtien neiti on tehnyt kakat vain pottaa eikä ole sen jälkeen suostunut vaippaan kakkamaan.

Mielestäni tämän ikäinen lapsi voi jo kovastikkin olla päiväkuiva. Ja mitä se haittaa jos joskus pissat tuleekin lattialle, jos potalle ei olla ehditty

[QUOTE="anneli80";23743381]Itselläni on 1v 7kk ikäinen tyttö, joka on ollut päiväkuiva kohta kaksi kuukautta. Pidän vain yöllä hänellä vaippaa, päivällä käy potalla. Vahinkoja on tullut vain pari, nekin silloin kun on keskittynyt leikkeihin niin kovasti ettei ole muistanut sanoa, että pissattaa. Tyttö tulee itse sanomaan minulle, että häntä pissattaa (ei osaa itse laskea tai nostaa vielä housuja)

Meidän tyttö on ollut vauvasta asti tarkka vaippoistaan. Kertakäyttö vaipat on ollut käytössä, mutta silti neiti on vaatinut vaipan vaihtoa heti miten, kun pissa tullut vaippaan. 8kuukauden iästä lähtien neiti on tehnyt kakat vain pottaa eikä ole sen jälkeen suostunut vaippaan kakkamaan.

Mielestäni tämän ikäinen lapsi voi jo kovastikkin olla päiväkuiva. Ja mitä se haittaa jos joskus pissat tuleekin lattialle, jos potalle ei olla ehditty[/QUOTE]

Joo ei se mitään haittaakaan :)
Onhan noita nyttenkin tullut kun ilman vaippaa tuuleteltu välillä.

Ajattelin et nyt olisi hyvä aika alkaa opettaa kun kerta kiinnostusta ja ymmärrystäkin on. Ja kuuma kesä taas tulossa niin varmasti paljon kivempi olla ilman hiostavaa vaippaa.
Vielä ollaan tähän saakka oltu ilman vaippaa, ei pissoja housuun - kaikki pottaan. Jeee :) :D
Poika on itsekkin tosi ylpeä itsestään, sanoo että: " *piip* on iso poika" :)

Suosittelen, että aloittelette opettelemista :) Meilläkin tyttö on todella tyytyväinen, kun pissaa tulee pottaa. Ongemlaksi vain on nyt muidostunut se, ettei vaippaa saisi laittaa ollenkaan (päiväunille laitan vaipan varalta ja jos lähtää autolla kaemmaksi) Nykyään asioilla käydessä pitää miettiä pissa paikat valmiiksi, kun tyttö ei enää suostu tekemään mitään vaippaan päivä aikaa...

Yhteistyössä